Gå til innhold

Vurderer X3 F25 2011-2014, er de fri for turbo plager og annet dyrt?


mrroy76
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har eid en E91 320D m-sport 177 HK i 5-6 år nå. Har hatt 2 stk turbo havari og 1 stk motor havari. 1 stk panorama tak som eksploderte. Ellers utrolig fornøyd med bilen og lite feil utenom dette. Foruten at rattlås lampen lyser hele tiden, gjort i ca 6 mnd`er, men bilen starter å går allikevel. 

Jeg har sagt at jeg har kostet på denne bilen så mye at jeg ikke kan selge :) Har også fjernet noen feilkilder med ett kit fra ecotune.  

Men nok om det. Jeg har lyst på en nyere bil og vil få ræva litt høyere opp fra asfalten, så sikler på X3 på finn om dagen.  Er det noen av disse som har typiske feil som jeg har opplevd på 320`en? eller evt andre problemer? Jeg vurderer 184hk modellen. 3 liter hadde vært flott, men er nok noe høy pris på de enda.  Hvordan er M-Sport på disse, er de like stive i demping chassiet som en 3 serie? Er en del dårlige veier irundt der jeg bor, så får vondt i sjela hver gang jeg treffer en hump/hull med 3 serien :) 

Mvh

Roy

Endret av mrroy76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, F25 er en meget bra bil, med relativt få problemer. Selvsagt er det turbohavari på disse også, siden turbo er en slitedel. Men det sies at 177hk av N47 har en noe begrenset turbo, litt liten og blir tynet litt, derav litt hyppig havari på disse. 184 hk versjonen skal angivelig ha en noe større turbo og noe færre turbohavari som en følge av dette. Panorama soltak er vel ikke plutselig blitt problemfrie, men det kan velges bort, eller ikke brukes. M pakke (som jeg har) er visuelt et must tenker jeg, komforten lider ikke under dette, men jeg har DDC, noe jeg vil anbefale. F25 får man for relativt fornuftig priser om dagen, det er biler som holder seg godt i pris også, lykke til i jakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...