Gå til innhold

1999 728 E38 - slipper bensinen


jvsandem
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, og aller først takk for medlemsskapet her.

Jeg er for første gang siden midt på 90-tallet endelig eier av en BMW igjen, en relativt pent brukt 728i av årgang 1999.

Noe småtteri er det med den, det alvorligste er vel at den slipper bensinen tilbake når jeg skrur av motoren, noe som jo betyr at jeg hver eneste gang jeg skal starte må kverne en stund på starteren før den starter.

En kompis nevnte noe om en tilbakeslagsventil eller returventil som kan være gåen, men nå er jeg ganske grønn på det tekniske, så det sier ikke meg så mye. Mange her har nok veldig mye mer peiling på slike enn jeg noensinne vil få, og derfor spør jeg her om hva jeg bør gjøre.

Jeg ringte forøvrig delelageret til Bavaria på Økern, han jeg snakket med der skjønte ikke bæret av hva jeg mente.

Takker for all mulig hjelp
Mvh Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det hver gang du skal starte eller kun på klad motor/stått en stund?

Hadde samme på min 528i 98mod da måtte jeg kverne en stund før den kom på kald motor eller når den hadde stått noen timer.

Byttet bensinpumpen og da var det greit igjen :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, MariusE34tds skrev:

Høres ut som tilbakeslagsventil i bensinpumpe eller en tempsensor som gir feil verdier:) 

jeg ville målt bensin trykk og sett hvordan holdetrykket er. Og tatt en diagnose for og se hva slags verdier tempsensor på motoren sier

Ok, hvor kan jeg gjøre dette? Må jeg på BMW eller kan det gjøres f. eks. på Mekonomen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...