Gå til innhold

Vanos problem m52tu


yoho
 Share

Anbefalte innlegg

Siden vi snakker mye om Vanos her...dette er den beste forklaringen jeg har sett på hva som skjer f.o.m kaldstart med Vanos og ellers regulering på motorgange...hvis du ikke er mye inne på hva som skjer ifm dette, er dette en "Gullgruve". Har stusset litt på hvorfor M52TU motoren min går fint i så mye som 3+ minutter etter kaldstart før "turtallsjoltene" begynner. Det står ikke direkte her, men regner med at det er fordi olje blir tynnere etterhvert og lekker lettere igjennom O-ringene, slik at stemplene ikke responderer raskt nok og heller ikke når det utslaget DME ønsker. Sjekk iallefall denne posten hvis interressert.

 

http://www.e46fanatics.com/forum/showpost.php?s=4e1c53c85323766e9f8b123effd8ce38&p=10747411&postcount=20

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest meg i hjel om vanos de siste ukene hehe :) 

Håper jeg klarer å løse det snart, klødd meg nok i hodet.. Men lista som du skrev tidligere er vel det jeg kom frem til jeg også etterhvert. Alt annet en timing hadde vært fint =) 

Uansett så kommer jeg med en oppdatering om det blir bra fiksa eller ikke!
Kan uansett skåle for at jeg fikk den eu godkjent med 0 feil rett før det her greiene skjedde haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oppdatering: 

Ingen enkel sak dette, gjorde en test som vist lenger opp i tråden. viste seg at eksosdelen ikke flytta på seg en gang.. =) så bestemte meg for å gjøre en fullstendig rebuild igjen. Fikk tak i et brukt vanos hus i god stand(trodde jeg), bestilte nye vanos stempler med nye lager inni og nye ringer =)

Starter den opp og alt er perfekt. Går i gjennom igjen mens motoren er i gang, tråkker litt på gassen, alt virker fint, men wohoo........ Sprekk i vanos huset, så lekker olje haha. Heldigvis så er den sprekken lett tilgjengelig, og ubetydelig nok til å tettes med litt sveising tenker jeg... Hvis ikke så blir det en delebil.

 

Tror dette er en bmw fra helvete =) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...