Gå til innhold

BMW 320 d


jostein.stranden
 Share

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt en 320 d 2007 mod (177hk) med defekt regkjede i følge forrige eier og verksted som har kikket på bilen, kmstand 150 000 km. Det skulle ikke ha vært noen ulyder i forkant av havariet og bilen skal ha stoppet i lav fart og fått opp engine fault i dashbordet. Vi har ikke fått sett på bilen enda så dette er kun opplysninger fra forrige eier.

Jeg har lite erfaring med disse motorene og lurer på hva som evnt kan skje ved havari av regkjede, berger man stort sett med ødelagte ventiler eller må man regne med totalhavari av hele motoren, og kan det evnt ha vært noe annet som har oppstått. Ser når jeg googler disse motorene så har det vært en del trøbbel med regkjede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at visse årganger var utsatt for registerhavari. (usikkert hvor utbredt det faktisk er dog). Hvor mye du må regne med å bytte vet jeg ikke, men vær obs på at registeret sitter bak på denne motoren, og den må uansett ut av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at de har plassert registeret bak ja, så motoren må vel ut. Sikkert greit å ta den ut og få tatt en full gjennomgang uansett om det viser seg at det er kjede som har røket. Tenkte å høre om det er noen som har hatt lignende havari og kan si litt om hvor mye man må regne med som er skadet, men de fleste har vel fått utbedret registeret før havari vil jeg tro. Disse motorene er relativt høyt priset brukt ser jeg så en del kan det vel være fornuftig å koste på den originale motoren om det ikke er for store skader på topp og stempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...