Gå til innhold

Ingen launch control? F30

Kattlikzm

Anbefalte innlegg

Heisann

har en f30 320i 2012 m sport med sportsautomatic med F1 giring  (kommer opp S1 i display når jeg drar spaken til venstre, og m1 nåe jeg trykker på f1pedalene)

har forsøkt å aktivere launch control, fulgt alle prosedyrer, sett alle YouTube videoer.. men ingen hell?

Jeg har blitt fortalt at en enkel måte å sjekke om bilen har launch control er ved å søke etter «launch control» inne på iDrive. Men finner ingenting?

trodde msport med sportsautomat kom med LC som standard? Eller må dette kodes inn?

edit: eller er det fordi jeg har en 2012 modell?

Endret av Kattlikzm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette på bimmerpost

"You need to have your EGS firmware at 51.0+ or higher firmware, so flash it if nessesary. Then also have 2TB coded for Sport AT, unless you are already equipped with SAT, and VO code EGS, ICM, and KOMBI. Then code Launch Control set Applikation_LC and/or LC to aktiv in the EGS. 

Also, you need to have your vehicle be driven first for 6 miles (10 km) uninterrupted to get to optimal engine temperature. Then:
1. Place driving mode in Sport+ or turn off traction control.
2. Move transmission into Sport. (Should say S1 on your instrument cluster.)
3. Firmly and fully press the brake pedal and hold.
4. Floor the throttle past resistance point into kick down. (You should feel a little click on the pedal.) 
5. Your instrument cluster should say "Launch Control Active"
6. Fully release the brake pedal and keep the throttle floor.
7. Enjoy.

Those are the steps I tell everyone else and it seems to work for them. Hope this sorta helps..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Fant dette på bimmerpost

"You need to have your EGS firmware at 51.0+ or higher firmware, so flash it if nessesary. Then also have 2TB coded for Sport AT, unless you are already equipped with SAT, and VO code EGS, ICM, and KOMBI. Then code Launch Control set Applikation_LC and/or LC to aktiv in the EGS. 

Also, you need to have your vehicle be driven first for 6 miles (10 km) uninterrupted to get to optimal engine temperature. Then:
1. Place driving mode in Sport+ or turn off traction control.
2. Move transmission into Sport. (Should say S1 on your instrument cluster.)
3. Firmly and fully press the brake pedal and hold.
4. Floor the throttle past resistance point into kick down. (You should feel a little click on the pedal.) 
5. Your instrument cluster should say "Launch Control Active"
6. Fully release the brake pedal and keep the throttle floor.
7. Enjoy.

Those are the steps I tell everyone else and it seems to work for them. Hope this sorta helps..."

Aha!

mange takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...