Gå til innhold

Clutchen tar langt ute


Doidoi
 Share

Anbefalte innlegg

Bytta clutch i februar, og har kjørt ca. 3000 km etter dette. Har merket på clutchen at den etterhvert griper lengre og lengre ute mot føreren, akkurat som om jeg møter mindre motstand når jeg trykker inn clutchen hver uke... Noen som vet om den må byttes, eller er det normalt at den griper helt ute?

 

Edit: Gjelder BMW 318i e90

Endret av Doidoi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å få med hvilken type BMW det er,da er det større sjanse for å få flere svar på spørsmålet ditt:)

Jeg ville i første omgang ha prøvd å lufte clutch systemet,sjekke at det ikke er noe luft i væsken.Jeg pleier å gjøre det på den tungvinde måten,da har jeg med en til å pumpe på clutch pedalen og holde den inne mens jeg åpner luftenippelen på slavesylinderen.Dette gjentar jeg mange ganger om og om igjen til ikke det er luft igjen og clutchen føles fin ut.

Master sylinder (den sylinderen som er koblet direkte bak clutch pedalen) og slavesylinder (den sylinderen som er skrudd inn på girkassen) er to andre ting som er verdt å sjekke.

En clutch som er montert riktig skal ikke bli dårlig bare etter 3000km,vanskelig å si  eksakt hvor langt ut man må ha clutch pedalen for at den skal ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...