Gå til innhold

kjølevæske lekkasje BMW i8


bmwi8
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet ca hvor mye kjølevæske som må gå tapt før det vil varsle fra om lavt nivå på en BMW i8?

 

 

Er i en tvist med forsikringsselskapet og Bavaria har uttalt til forsikringsselskapet at etterfylling 6 uker etter service er normalt og at det ble etterfylt 2-3 dl. Til min advokat uttalte de at det var etterfylt 0.5 liter.

 

Jeg tenkte at det i alle fall ikke skulle varsle ifra om det bare ble etterfylt et par dl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke normalt å etterfylle på en i8 eller for den del nyere BMWr. Om de fyller korrekt så fyller de nøyaktig nok, må du etterfylle så skal de lekkasjeteste systemet ellers er de totalt sløv og har ikke forstått systemet til i8. Jeg er usikker på hva en såkalt "Low" er satt på en i8 men det kan leses ut fra bilens programmering. Det er to temperatursensorer, en for motorrom og en for kjølevæsken. Referanse du kan bruke som dokumentasjon; https://www.newtis.info/tisv2/a/en/i12-i8-cou/repair-manuals/17-cooling/ 

 

Her er hele kretsen

 

image.thumb.png.a51423f6957799d8995d4c0c57a666f3.png

image.png.79d4f5d2548ae73eaacf2b2705687db6.png

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de må etterfylle etter 6 uker har de ikke luftet kretsen riktig eller det er en lekkasje i systemet, intern (motor) eller ekstern med tilhørende trykkfall. Det de sier gjelder eldre biler som en kan forvente lekker litt her og der. Dette sier jeg konsekvent. i8 har en mekanisk vannpumpe med vanlig tradisjonell reim for motoren og en elektrisk for batterikjølingen. Skal ikke lekke på de nye systemene, Jeg har aldri måttet røre kjølekretsen etter service på de nyere BMWne jeg har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...