Gå til innhold

335i motor i 316D


Turbotrym
 Share

Anbefalte innlegg

har tenkt på å bytte ut motoren i min 316D til 335i motor, men litt usikker på hva som må til med tanke på å bytte fra diesel til bensin. Noen som har greie på hvor mye jobb det er? tenker kun på den mekaniske bilen og ledningsnett osv, godkjenning har jeg kontroll på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, byttet motor, gir, understell, bremser og alt som hører med fra en 335. 

Måtte bytte motorledningsnett pga jeg hadde engelsk donorbil og da ligger sikringsboksen på motsatt side. 

Byttet innmat til dme i sikringsboksen også. For at 335 dme skulle passe nedi. 

Spørs om girkasse du har i 316 er automat eller manuell. Jeg hadde automat. Er noe arbeid da for å fjerne det som hører til styring av automatgirkasse. Som feks Park signal for å starte. (Dette er inni bilen) 

Mens 335’en, som i mitt tilfelle er manuell så trenger den signal om at clutch er trykket inn for å starte. 

Vanskelig å svare presist når man ikke har all info. 

Vil anbefale å ta utgangspunkt i en komplett donorbil. Da vet du at du har alt du trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å ta utgangspunkt i komplett donorbil ja, men vet du hvordan reglene er om jeg tar inn en bil som har "salvage title" feks fra usa? kan jeg fortsatt bruke deler derfra eller vil ikke det bli godkjent? bilen min nå er manuell og har lyst til å ha manuell videre også. og er det ikke slik at man ikke trenger å betale avgifter på forandringer i vekt utslipp osv hvis bilen er 10 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...