Gå til innhold

Inkrementhjul (ABS-krans) BMW X3, E83


peevee
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har mye trøbbel med min BMW X3, 2008-modell (E83) i det siste. Varsellamper for ABS, 4x4, airbag, dekktrykk og annet har lyst konstant, og bilen har vært inn og ut av service.

Nå er endelig alt i orden, men verkstedet opplyste at det er rust på en av de bakre drivakslene, og at lamper snart vil begynne å lyse igjen. Å skifte hele drivakselen koster 8000+ (jeg kan ikke gjøre slikt selv), men verkstedet mente at det var nok å skifte inkrementhjulet (ABS-kransen), og da ville dette bli MYE rimeligere. Denne delen selger ikke BMW separat, men verkstedet mente at andre gjør det!

Vet noen om hvor en slik del kan kjøpes? Det behøver ikke å være en original BMW-del! Jeg har søkt på sidene til GS Bildeler, men finner ikke akkurat DET!

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ringe til GS. De har sånne ringer. Vær obs på at det ikke alltid er mulig å bytte ringen. Hvis det blir med for mye gods/rust når den gamle tas av så passer ikke den nye. Da MÅ du ha ny aksling.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Var ute for det samme selv der det ikke var igjen nok gods til at ringen festet seg. Da pusset jeg bare rent og vasket over med tynner og limte på igjen ringen med rutelim. Dette har fungert sånn nå ei god stund. Bare sørg for at ringen er sentrert ordentlig så den ikke tar i abs sensor ved rotering. Da slipper du å kjøpe noe som helst nytt. Jeg bare demonterte akslingen for å enklere få gjort jobben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er vel som å banne i kjerka :) ,men på min BMW X3 fikk eg inn ABS feil osv, viste seg at ene ABS ringen var begynt å korrodere bestilt og fått nye ringer og sensorer, men siden den ikke var sprukket gjordet eg et forsøk å reingjøre den på plass og heiv på en liten "dæsj", Fluid film, har nå fungert helt utmerket i et halvt år og varer nok en stund til :) . 

 

Mvh

Lars

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...