Gå til innhold

M50 fjusker etter motorvask, kjøleveskebytte


Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Lurer på hvilkenn tennplugger man bør ha ved kompressor? Gjelder en m50b20 som lader ca 0,4.

Nå står det ngk bkr6ek i bilen men de burde nok vært byttet :) hvordan er de fra biltema? Bare de som er åpne nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen ? :D   får ikke bilen til å gå etter motorvask og bytte av termostat/kjøleveske. 

 

 

går nå på 5 sylindrer og jager joe jævlig.   den stopper også når den begynner å få opp tempen.  da vil den ikke starte igjen.  venter til noen min og da starter den igjen men stopper raskt igjen.

 

 

den har vært litt rufsete/ujevnt på tomgang før og,  og gått litt ujevnt ved pådrag.  så tydelig at noe ikke er slik det skal. 

 

har prøvd å nappe ut coiloene en etter en,  merker veldig liten forskjell på nr.4.   har prøvd med/uten lmm,  gasspjeldsensor.     så nå er jeg litt rådvill :-k 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha, liker ikke coilene presse altså?   kan kanskje være verdt et forsøk å bytte alle 6 da bare : )   får sjekke litt ang falskluft i morgen da.

 

 

hvordan er det å bytte tomgangsregulator forresten?   det har vel ikke noe med fjusken å gjøre men, men tomgangen generelt har vel det... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomgangsregulator styrer vel bare tomgangen, men mulig at en feilkode der kan gi en form for nødmodus? Ta ut den og rengjør med brakeclean, kan hjelpe. Litt knølete å få ut den uten å ta av innsug, men det går! Ligger midt under innsuget, man kommer akkurat til den mellom oljefilterhus og innsug.

Høvelig å bytte alle vacuumslanger, koster ikke all verden. Bytta nyss på min m50. Får du ikke tatt diagnose? Kan jo hende at en sensor kuker?

Motortempsensor? Siden bilen knapt starter når den er varm, så tror den vel at motor er kald og pøser på med bensin.

 

Et par av mine coiler var og av annen type en resten, bilen min fjusket og smalt i påtta ved pådrag. Nye(brukte) coiler fiksa det problemet.

Om toppdekselpakningen og pakningene rundt tennplugghullene er dårlige, så renner det alt fra vann til olje ned over tennplugg/coilslange. Dette medførte og til fjusk på min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan utelukke tomgangsreg intil videre da.   men skal se hvordan det er å få den ut å rens den : ) 

 

 

ser koed har coiler i kvalitet "a"  er det brukte ?   koster 275/stk isåfall. ikke ille.    ser de ha har noen med "br" tilstand og, er det brukt da? 

 

 

var litt vann rundt tenn-pluggene etter vasken ja, men det er blåst rent nå.  men ingen olje der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 275,- er de nok brukte ja. Koster 1000,- for nye på gs. Sjekk Ebay! Jeg kjøpte LMM der for 750,- inklusive frakt (7000,- i Norge) Og den funker bra:)

Vann rundt tennpluggen kan være et fin liten synder på fjuskinga!

 

Tomgangsegularoren sitter mellom 2 slanger under der og med et stikk. Kan hende du har vakuumlekasje i slangene der. Spray med startgass/breakclean/Axe/hårspray alt som brenner dit og se om tomgangen fyker til himmels. Jeg brukte dama sin hårspray hu ble forbannet, men jeg sparte hvertfall penger på det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, får sjekke etter vakumlekasjer ja. Må bare få tak i startgass eller noe i morgen.

Men fikk testet litt i dag. Startet opp og fylte etter litt kjølevæske etter det gikk etter.

Så stoppet den, og da kjente je på coilene, og den på sylindrer 4 var konvarm, så jeg byttet om coil på syl 4 og 1. Og startet igjen. Etter en kort stund så jeg det kom røyk opp fra coilene og da hadde den på syl 4 sprukket helt, det tøt en hvit masse ut fra den.

Merkelig at den andre coilen også skal bli varm på sylindrer 4 da!

Vet ikke om det er vits å prøve andre coiler heller?! I fare for å ødelegge de nye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt tenkes. Kan være feile plugger og for alt jeg vet. Får tak i plugger å prøver i morgen iallefall.

Er jo som sagt tre forskjellige merker på coilene og det er neppe optimalt.

Det er iallefall ikke vann i plugghullene lengre, blåste de tørre med trykkluft i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom på en ting,  kan det være elendig bensin?  -for det var utrolig lite på den da jeg holdte på, så jeg hadde en 20L  jerrykanne i garasjen med litt gammel (?) bensin på, så jeg stakk å fylte på 10-12 liter i tilegg til det som var på kanna fra før.    kan denne gamle bensinen føkke opp kanskje?!   hvordan i h**e skal jeg tømme tanken i såfall? 

 

trudde ikke så lite gammel bensin hadde noe å si men har kaskje det  :oops: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke nappe ut slangen fra filteret under? Tilslutt vil det jo være ganske lite på tanken. Etterfylling av 20l vil nok hjelpe ganske så bra på.

 

Da får du og sett om slangene dine er like ræva som mine:p samt bytta filteret.! 

 

Nye tennplugger er jo ikke feil heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fylte etter 15 liter frisk bensin i dag.  

 

byttet også tennplugger og coiler (alle 6).   ingen forskjell,  går fortsatt på 5 sylindrer :(  så nå er jeg litt oppgitt 

 

kan kam og veiv sensor lage slikt trøbbel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...