Gå til innhold

"Hopper ut" av gir

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, kjørte hjem fra skolen idag så "hopper" liksom girkassen ut, får ikke puttet den i noen gir, stanga ble bare helt løs, det kom ikke no lyd bare skjedde uten videre... [-X

gasset jeg, ble det bare rusing selvføgelig.

satt på nødblinken og kjørte til siden, artig i full kø... :applause:

Helt til en kompis fikk slept meg til et verksted.

Noen som har noen idé om hva som har skjedd? bare hoppe ut sånn?

Hoppet i fri et par ganger til skolen idag også men da var det bare å sette den tilbake i gir.

Bilen er forresten en 320ia men uten A pga. det er byttet til Manuell. skjønner at det kan ha en sammenheng med hva som har skjedd, men fungerte heelt kurrant helt til ista...

Skrevet
  Halbakken skrev:
Har du ingen form for gir? Altså, hverken 1,2,3,4 eller 5?

Du skal høre det hvis hele girkassa di skjærer seg...

Nei, ingen gir, helt løs! aldri vært borti noen liknende. den sitter liksom fast i under skinnet men er ingen "spor" å sette den i, verken 1,2,3,4 eller 5.

Ja, det jeg mener også, bør høre en lyd hvis girkassa ryker, men hørte absolutt ingenting, selv med takluka åpen.

Skrevet

Høres ut som giroverføringa. Spesiellt om den er bygd om fra automat, kan være bolten som låser kula under girstanga fast til staget som går mot kassa.

Skrevet

Ah, hva tror du noe sånt kommer til å koste? hos verksted ikke hos BMW selv men hos mekonomen f.eks. har ikke tid til å skru selv, må ha bil til skole og jobb.

Skrevet

vet at ihvertfall s6s'en har en pinne av et slag som kan knekke, denne holder 3dje giret inne. den kan og byttes utenfra. men at noen sånt skulle gjøre at alle girene ble ubrukelige?

eller et slags klips på giroverføringen?

Skrevet
  S.Hafsmo skrev:
vet at ihvertfall s6s'en har en pinne av et slag som kan knekke, denne holder 3dje giret inne. den kan og byttes utenfra. men at noen sånt skulle gjøre at alle girene ble ubrukelige?

eller et slags klips på giroverføringen?

Ja nei, jeg vet faktisk ikke! fikk høre når jeg hentet bilen istad om at det var en "sikring" som hadde ryki... regner med det er en splint e.l. kostet meg 1500 kr inkl. jobben. glad for at det ikke var noe værre.

men kan det ha noe å gjøre med at den har vært en automat før?

altså jeg er helt blank når det kommer til girboksen

Skrevet

merkelig. Hadde vært interessant å fått høre hva det var. vet det er en pinne som skal holde den i girene, men trodde det var flere, og ikke bare en for alle. (og alle for en)

Skrevet
  S.Hafsmo skrev:
merkelig. Hadde vært interessant å fått høre hva det var. vet det er en pinne som skal holde den i girene, men trodde det var flere, og ikke bare en for alle. (og alle for en)

Hehe, helt enig med deg der, kan prøve å finne litt mer ut om det!

skriver i tråden igjen i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...