Gå til innhold

E81/E87 tråden


ArneR.
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp handlet meg en E87 120d og tenkte jeg kunne lage en tråd der vi samlet info, problemer, ideer og nyttige tips blant oss 1 serie eiere. Jeg solgte nettopp min E61 og hadde stor nytte av E60/E61 tråden her i teknisk så derfor tenkte jeg at det ville vært fint med en tråd for 1 serien også.

Kjekt med tips om hvor folk handler deler, kjente feil på bilene, felgstørrelser, info og masse bilder selvfølgelig.

Jeg skrev kontrakt på min i dag, men får den ikke før 3. januar.

Jeg kan jo begynne med et spørsmål for å komme i gang her. Hvor store felger og dekkdimensjoner går på 1 serien? Da tenker jeg ikke på den M-breddingen til minien såklart. Men vanlig 1 serie.

Kan jo linke til 1 serien hans hvis noen ikke har fått det bygget med seg. Sannsynlig den grommeste 1 serien som er på forumet?

viewtopic.php?f=11&t=185626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen bilder av min nyinnkjøpte 1 serie. Ser kjedelig ut no, men er igang med å bestille litt snadder allerede før bilen er kommet. Får den i begynnelsen av neste uke.

tn_70_-384903707_xl.jpg

tn_70_-1638934712_xl.jpg

Bestilt så langt:

Original M fanger framme

Original M fanger bak med pdc

M sport dørmatter

M sport innstegslister

M sport ratt

Darkline baklamper(røde med mørk del der ryggelys er)

Mørke sideblinklys

Karbonspeil

Karbongrill

Karbonsplitter framme

Karbondiffuser bak

Karbon takvinge

Karbon merker på panser, ratt og bakluke

Karbon girkule og håndbrekkhåndtak

Støper litt karbon selv så det blir sikkert litt flere detaljer etterhvert.

Mulig karbonpanser også, men de jeg har sett til salgs har en stygg kul midt på panseret. Dette problemet støtte jeg på når jeg hadde 5 serien også.

Skal bestille enten senkesett eller noen coilovers. Kom gjerne med tips her dere andre med 1 serie.

Så skal jeg bestille BBS Lm replica hjul i 19". Her lurer jeg også på hva dere andre har i dekkstørrelse og innpress. Dekkstrekk ser jævlig ut så det utgår!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er det noen som har byttet til M sport fangere på E87 og kan svare meg på om det er plug and play eller må selve stålramma bak også byttes? Og så lurer eg på om tåkelysene er like på m sport og vanlig fangere? Er snakk om 2005 modell om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

167 visninger og INGEN med et svar?? Er det bare meg som er så kjip og ikke handler original M sport med en gang? Men nå får jeg bare finne ut av det selv for fangerne blir lakkert i dag. Fikk masse karbondeler i går så de ble prøvemontert i dag før lakkering for å sjekke passform.

tn_IMG_9669.JPG

tn_IMG_9671.JPG

Veldig fornøyd med både finish og passform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

IMG_6230.jpg

Egentlig brukt nok penger på den bilen der, og den forrige, men føler at det er ett par ting som kunne hevet finishen ett par hakk, så det blir vel noen kroner til.. selvom det er meningsløst.

Spørsmålene dine har jeg ikke noe svar på, men det lønner seg å kjøpe bil med M-pakke først som sist hehe. Har du montert karbondelen på bilen? Merke? Burdte nesten hatt en kontrastfarge.. helfoliering?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil Geir Anders. Fangerne mine ble lakkert i går så de skal på bilen i neste uke. Fikk også bestilt BBS Lm replica hjul i 19" til den i dag. Har fått svar på det jeg lurte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet til m fangene på en 2005 mod e87.

Det er stort sett plugg and play. Er et plast deksel under bilen som egentlig skulle vært byttet. Men det er ikke synlig, må lage nye skruehull til m fangeren.

Det er de samme tåkelysa ja.

Sjekket litt i gs bildeler, ser at det kun er et mellom stykke som trengs, og ikke hele dekselet.

Dele nr 51757906821 kr 116

Del nr 12: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /27395.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi gass Øyvind. Vurderte det der eg også, men fant ut at eibach pro ville bli stivt og lavt nok. Vent litt og se hvordan Stig sin touring blir med det settet han driver og monterer. Det betalte han 3500,- komplett for. Justerbart det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...