Gå til innhold

prblemer med min "nye" e46 1999!


slr88
 Share

Anbefalte innlegg

hei..

ny her på forumet, har leitet litt etter de probleme jeg har.

men finner ingen direkte svar på problemene..

mange spørsmål, men første bmw`en jeg har hatt..

1:

passasjer vinduet fremme virket først uten problem, så begynte det å bli tregt og måtte ha hjelp for å gå opp igjen, dette varte i ca 2 uker så kom det seg selv. men så var det bare full stopp.

Noen som veit hva som kan være gale da og hvordan fikse dette?

2:

vindu høyreside bak (sveiv) har fungert helt smertefritt, helt her til hin dagen da en som satt på tok det ned opp opp igjen, låste det seg helt, får ikke bevegd det i det heile tatt.

Noen som veit hva som kan være gale og hvordan fikse dette?

3:

håndbrekket tår bare når jeg drar den helt opp.

Noen som veit hva som kan være gale og hvordan fikse dette?

4:

Fjern lås fungerer ikke på noen av nøklene mine.

Noen som veit hva som kan være gale og hvordan fikse dette?

5:

høydejustering på høyre lykt virker ikke, hører motor går med ingen bevegelse i lykt.

Noen som veit hva som kan være gale og hvordan fikse dette?

6:

bryterene på setevarmer holder seg ikke på, det vil si at når jeg trykker på de blinker de bare.

Noen som veit hva som kan være gale og hvordan fikse dette?

alt jeg kommer på for øyeblikket og håper det er alt:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel skal ikke si jeg er ekspert på e46 men har en 325 selv. Prøver meg..

1. Motoren til mekanismen er gåen. Ny motor fra gs eller bilopphuggeri.

2. Vinduheismekanisme vaieren kan ha gått ut av spor. Åpne opp dørtrekket å se.

3. Ta av bakhjula og juster håndbrekket(?) Du kommer til med rettrekker gjennom et av høla.

4. Bytt batteri på nøkkelen? Eller så må den kodes om... Tipper jeg

5. Høydejusteringsbrakketene er knekt.. Koster 50 kr på ebay.

6. ... Fant denna på en annen forum:

I had this problem with my 325CiA E46 and found the fault!! It was the wire going from underneath the seat to the backrest heater. The wire was cut off and shorting in the seat frame. Fixed it and now heat in both butt and back When I tested sitting in the passenger seat I found that the backrest heater was not working there either. The same thing, wire cut off but no shorting on this side. (quick fix, disconnect the harness for backrest heater)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker:) skal sjekke ut dette:) vindu fremme fungerte 1gang igår kveld, no er det full stoppe igjen:/ tok litt hardt til på vindu bak idag og da kom det, men er veldig tungt i begynnelsen, og 1punkt på "runden" får vel bare opne opp og se, kanskje smøre opp igjen alt der:) har byttet batteri på nøklene, test med programeringen som er beskrevet i brukermanual, uten noe hell:/

Noen som har bilde av de braketene til lykta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som kan legge ut en link til den delen som er gåen på lykte fra ebay.com/gsbildeler.no?

finner den ikke noen av plassene... også om noen av dere veit hvilke angel eyes som jeg skal på bilen?

Jeg har vanlig h7 uten linse eller xenon..

Takk for hjelpen på forhand=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøve omkoding av nøkler, hold inne opne opp knapp på nøkkel, sett inn i tenning mens du holder opne knapp vri til posisjon 1 trekk ut og trykk 3 ganger på lås opp knapp. ikke ha nøkkel i tenning mer en 5 sek, bil vil bekrefte omkoding med å låse seg opp. gjenta prosess på neste nøkkel. Om dette ikke fungerer ville eg ha sjekket om GM5 modul var gåen(grunn modul) fungerer på sentral lås, vindus viskerere, spylere speil, rute heiser ++++ så alle disse kan kødde(nett skiftet min hos jæger sentrum).

Håndbrekke som han ene nevnte tidligere.

Bryterne på seter tror jeg signaliserer en form for feil melding.

Fiks ingen anelse, men eg hadde lagt meg ned å begynt å grine om dem slutta funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..

ny her på forumet, har leitet litt etter de probleme jeg har.

men finner ingen direkte svar på problemene..

mange spørsmål, men første bmw`en jeg har hatt..

1:

passasjer vinduet fremme virket først uten problem, så begynte det å bli tregt og måtte ha hjelp for å gå opp igjen, dette varte i ca 2 uker så kom det seg selv. men så var det bare full stopp.

Noen som veit hva som kan være gale da og hvordan fikse dette?

Ta av døtrekk og undersøk mekanismen. Det trenger ikke nødvendigvis være motoren som er gåen, men wire som er rustet/røket eller clips som er knekt. Her må man som sagt nesten bare ta av dørtrekket for å undersøke. Husk å se etter skjulte skruer rundt om i trekket, så skal det være å bare nappe det av clipsene. Kan sitte nok så fast, men med en plastkjile og litt napp så kommer det.

2:

vindu høyreside bak (sveiv) har fungert helt smertefritt, helt her til hin dagen da en som satt på tok det ned opp opp igjen, låste det seg helt, får ikke bevegd det i det heile tatt.

Noen som veit hva som kan være gale og hvordan fikse dette?

Her igjen - ta av dørtrekket og undersøk mekanismen. Dersom det er et problem at vinduene dine trøbler seg, så burde du undersøke for lekasjer som gjør at det ruster nedi der. Prøv i så tilfelle å lokalisere lekasjen og smør godt opp alle bevegelige deler.

3:

håndbrekket tår bare når jeg drar den helt opp.

Noen som veit hva som kan være gale og hvordan fikse dette?

1. Bremsebåndene dine er utslitte og må byttes. Da har du ikke mer "å gå på" dersom du forsøker å stramme.

Som han andre karen her nevner, så kan du forsøke å stramme opp brekket. Skru da av hjulet og lys inn gjennom hullene til du ser et lite tannhjul (kan være vanskelig å se pga bremsestøv). Juster med en skrutrekker til bremseskiven står bom fast - dette gjør du på begge sider. Juster så 4-5 hakk opp igjen og test brekket nå. Eventuelt må du stramme litt på wire oppe i bilen om det ikke blir bra kun på hjulene. Napp da opp skinnet rundt håndbrekket, så ser du mekanismen nedi der. Her må du bare prøve deg fram tl det som funker best. Ideèlt sett skal første knepp ikke være noe motstand i, så skal bilen begynne å ta på andre kneppet. Kan være vanskelig å klare å justere dette perfekt.

4:

Fjern lås fungerer ikke på noen av nøklene mine.

Noen som veit hva som kan være gale og hvordan fikse dette?

Batteri i nøkkelen kan være en årsak. Vet ikke hvordan det er med E46, men en del BMWèr av nyere dato ladder seg når de står i tenningen. Lite trolig at den gjør det på en 99`E46, men dersom den gjør det kan du jo utelukke batteri.

Det kan også være mottakeren i bilen som er gåen. Bytt da komponent.

5:

høydejustering på høyre lykt virker ikke, hører motor går med ingen bevegelse i lykt.

Noen som veit hva som kan være gale og hvordan fikse dette?

Mest sannsynlig knekt justering i lykten. Dette er justeringer av plastikk og det er et vanlig problem at disse knekker. Skjedde nylig på min E39.

6:

bryterene på setevarmer holder seg ikke på, det vil si at når jeg trykker på de blinker de bare.

Noen som veit hva som kan være gale og hvordan fikse dette?

Dårlig kontakt. Ta opp panel og undersøk kabler.

alt jeg kommer på for øyeblikket og håper det er alt:o
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...