Gå til innhold

Ulelyd / hyling ved belastning av motor - MED VIDEO


downshift
 Share

Anbefalte innlegg

E36'en har et veldig irriterende problem fortiden. Når jeg er ute å kjører og bilen ligger i f.eks tredje gir og jeg gir på ( ikke gir på gir på, men bare normalt gasspådrag) hører man en veldig høyfrekvent pipelyd. Lyden kommer bare i fart såvidt jeg kan høre. Trykker jeg inn clutch mens jeg kjører forsvinner lyden. Jeg prøvde å trykke inn clutchen og holde turtallet der den normalt ligger ved kjøring, men da var det ingen lyd.

Lyden er litt dypere ved lave hastigheter og blir høyere og høyere ved høye hastigheter. Må være nær gassen for at jeg skal høre lyden og motor må ha belastning (altså lite / ingenting) når jeg ruser på tomgang.

For meg høres det veldig ut som lyden kommer bakfra i bilen, altså bakseter / bagasjerom.

Jeg har sjekket at det ikke er støy i annlegget, samme lyd selv om CD spiller er koblet ut. Koblet også av luftfilteret, men samme lyd da også.

Noen som har noen tips? Noen har sagt dynamo til meg tidligere, men syns da riktignok lyden kommer i bakkant av bilen?

Tar i mot tips ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg være ærlig så har jeg ikke mye peilig :P

Men siden lyden blir borte når du trykker inn clutchen tenker jeg girkasse med en gang.

Vet ikke om noen andre måter å sjekke det på enn å bytte kassa og prøve..

Sikkert noen andre som kan komme med bedre svar enn meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte bilen da jeg hørte hvor mye det kostet.

Neida, men grunnen til at jeg valgte å selge var pga. mange andre problemer også.

Følte ikke bilen var verdt å koste på mer.

Bytte av clutch og deler er vel fort rundt 10 000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel fra andre gir og helt opp til femte. Må vel ligge rundt 2,5 + for at lyden skal fremtre skikkelig. Lyden blir borte hvis jeg trykker inn clutch eller hvis den står i fri. Eller, den blir delvis borte, hører den såvidt ved høy hastighet, men mye lavere uten belastning på motor. Videoen sier sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...