Gå til innhold

Min E21 323i - "veteran-/søndagsbil-prosjekt"


Orjan
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle slenge ut noen bilder av prosjektet mitt.

Siden det er "umulig" å oppdrive en o k E21 i dette landet, så endte det med at jeg handlet på Ebay :roll: Bilen er en 1980-modell som har rullet 180000km med 2 eiere. Den har ikke vært brukt siden 1998, så jeg måtte få den transportert hjem

transp.jpg

Handle bil på Ebay er ikke noe jeg gjør ofte (faktisk aldri), så det var jo litt nerve-pirrende å se bilen "live" - men den ser egentlig veldig bra ut, alderen tatt i betraktning.

Karosseriet er helt og fint (opplakkert en gang på 90-tallet), og det er minimalt med rust. Teknisk sett er det mer arbeid; motoren går - men er "ruskete", bremsene henger, div lys funker ikke, mangler et halvt eksosanlegg etc, men dette er jo tross alt en prosjektbil 8)

engine.jpg

front.jpg

rearside.jpg

side.jpg

Dette blir et "langtidsprosjekt" da jeg ikke har allverden med tid til å drive på med bilen og fordi jeg ikke har tenkt å gi masse penger (avgifter) til Staten før bilen er 30 år....

Jeg er i allefall godt fornøyd med utgangspunktet, og satser på at resultatet blir ok også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
Hellu! :)

Har du påbegynt prosjektet nå eller?

Er bare såvidt i gang... Har revet ut interiøret og funnet en del rust i gulvet :? Har også fått hjem div "service-deler" deler fra Tyskland, men den helt store fremdriften er det jo ikke... :oops:

Har forresten fått ordnet meg to originale Recaro-stoler, så jeg har jo noe å se frem til når den blir kjøreklar da 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er orginal bil eller?

Tenkte på den motoren din,du skulle satt i en 85` 323i motor fra e30,mye mer stabilt og det starter og bruker mindre bensin.

Men klart,skal du ha det orginalt så er det overhaling som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er orginal bil eller?

Ja - den blir nok tilnærmet original, og eventuelle modifikasjon blir "tidsmessige". Skal beholde både farge og felger. Bremsene skal overhales, så da setter jeg nok på borrede skiver i stedet for originale skiver. Eksosanlegg blir sannsynligvis ikke originalt, men en eller annen Hartge kopi. Understell - moderat senk (sånn som den er ca...). Dersom det blir noen utseendemessige endringer, så blir det kanskje en original BMW "leppe" bak. Fronten liker jeg slik den er.

Takker for motortipset, men skal først se om jeg får original-motoren til å gå ordentlig - tror nok en skikkelig "service" vil gjøre susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...