Gå til innhold

Prosjekt: Bmw 635Csi m/3,6l turbo.


Runar-CSi
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen har vært under oppbygging ganske lenge nå men jeg håper det drar seg mot slutten nå :P

Det som er gort til nå er:

MYE rustsveising (nye innerskermer i motor rom, nye hjulbuer bak, begge framskjermene er byttet, begge kanalene er byttet og mye av dørken inne i bilen samt torpedo vegg er byttet ut.)

Bilen fikk i Mai 2004 ny lakk (den har enda ikke vært ute av garasjen).

Nye dempere rundtom(Sachs).

Nye fjører rundtom(H&R 40mm senkefjører).

Nye hvite blinklys framme og på sidene.

Ny orginal Bmw M6 frontspoiler.

Ny orginal Bmw M6 hekkspoiler.

Ny frontrute.

Byttet interiør til sport interiør i beige skinn(strøkent).

Nye felger(8,5x19 & 9,5x19 RH X-rad skodd med Dunlop sp sport 9000, 235/35 framme og 265/30 bak).

Nye bremse skiver og klosser rundtom.

Nyoverhalt diff med sperre er montert.

Ny sinterlamell.

Motor:

Nyoverhalt S38b36(Nye stempelringe, rådelager, veivlager, ventil tetninger, registerkjede, glideskinner oljepumpe, oljepumpekjede+++++)

Er enda ikke montert i bilen men står i motorbukk vedsidenav og venter på motorfestene(kommer på torsdag 9. juni)

Det er selfølgelig MYE mer som jeg ikke kommer på i farta.

Tråden vil bli oppdatert etterhvert som ting skjer frammover... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 558
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

dette høres spennende ut... du bor i molde du? Da er det vel håp om at jeg ser bilen i moldes gater iløpet av sommeren, eller?

Jeg bor i Molde vettu og ja, forhåpentligvis skal bilen være kjørbar om ikke så lenge.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

er ikkje denne bilen solgt nå?

Meg som fikk fargekoden av deg for ett år siden og har sånn smått begynt på mitt bmw 728i 1979mod prosjekt..

Men en ting jeg glemte å spørre deg om var:

Hva koster det for lakk til hele bilen din (utenom arbeidstimene til lakkereren)???? :?:

Takk for fargekoden! :beer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert en liten tur oppi garasja idag å fislet med noen småting, motoren er nå så godt som klar til å heises nedi men motorfestene mina har selfølgelig ikke kommet enda, de skulle egentli komme på torsdag men siden de ikke kom da så mente de at de burde være på plass på mandag, jeg har ikke akkurat tura på at de er der på mandag men jeg skal iallefall sjekke opp med de....

Motor-rom:

m-power.jpg

Motor:

m-power1.jpg

m-power2.jpg

m-power3.jpg

m-power4.jpg

m-power5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden klarer du å vende på motoren i det biltema stativet? Har en m30 i samme bukk selv, og aldri om jeg tør å dra ut den splinten som låser den i posisjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden klarer du å vende på motoren i det biltema stativet? Har en m30 i samme bukk selv, og aldri om jeg tør å dra ut den splinten som låser den i posisjon. :)

Hehe.... funker som bare det her...:P er litt tungt men det går greit....:)

Det som er verre er at motoren står rett atmed bilen om natta så jeg sover ikke godt kan du si..... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...