Gå til innhold

Heimstads E28, 1985 525i


 Share

Anbefalte innlegg

Da var jeg plutselig blitt e28 eier igjen, etter ti års opphold :D

Bilen er en meget velholdt 1985, 525i, med gode 321000 kilometer bak seg.

Hentet bilen i går, i ei bygd nord for Tromsø, og da så den slik ut.

bt3jz4cloqp5d1xwt2t5.jpg

Etter noen timers vasking, støvsuging, og demontering av diverse stæsj, ser bilen mye bedre ut.

IMAG0167.jpg

IMAG0170.jpg

IMAG0165.jpg

I morra starter "Prosjekt polering", så da håper jeg bilen ser noenlunde respektabel ut i løpet av uka.

Har litt planer fremover for bilen, men først og fremst skal den bare koses med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for det :)

Blir bare mer fornøyd med bilen for hver time som går. Er jo nesten som å være 18 igjen :D

Begynte å forske litt på polering i dag, og det kan se ut som det blir våtsliping, og 3 stegspolering med 3m produkter, og en fin voks på toppen.

Våtslipte og polerte bagasjeluka i kveld, som en test, og det ble ganske najs.

Men det er jævlig mye arbeid, og jeg er ikke spesielt erfaren på hverken våtsliping eller maskinpolering, så pinsehelgen blir nok å gå hvis jeg bestemmer meg for å gå for det.

Men det er morsomt og holde på, og å lære noe nytt, så det er ikke noe stress, og jeg har heldigvis hjelp av en kompis som sannsynligvis er mer entusiastisk enn meg selv, så det er egentlig bare kosejobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nødvendig med våtsliping? Grønn FCP tar det meste om den får litt turtall og temperatur.

FCP? Hva er det forkortelse for? :)

Vi kjørte først på med grønn pad, 3m med grønn kork, og masse turtall og press på maskinen, men like forbanna var det masse vaskeriper igjen.

Var ikke den enkleste lakken å holde på med. Rimelig hard.

Vi prøver oss bare frem og har det gøy :) Og resultatet blir nok bra til slutt.

Men tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff bil! Var denne verd pengene? Så på denne selv! Ser vi bor i samme by, må få komme å ta en titt selv! Har en E28 selv som venter på litt oppussing selv =)

Bilen er veldig bra, så jeg mener ihvertfall at den er verdt pengene. Den bærer preg av å være godt holdt, så jeg er veldig fornøyd.

Den blir forhåpentligvis flittig brukt i sommer, så du skal bare komme å ta en prat hvis du ser meg med bilen noen plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sticky" lakk med andre ord. Vet ikke hvor mye han kompisen din kan om dette og jeg er litt på begynnerstadiet jeg også. Men slik har jeg jobbet:

Prøv med en dert blå polish sammen med grønn. Blir litt mykere å jobbe med og støver mindre. 2 erter grønn og 1 ert blå på pad, nok til ca 30x30 cm flate. Ikke jobb på større flater av gangen. Spre på lavt turtall, arbeid på høyere turtall med press til det bare er en knapt synlig film og avslutt med middels turtall og press.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sticky" lakk med andre ord. Vet ikke hvor mye han kompisen din kan om dette og jeg er litt på begynnerstadiet jeg også. Men slik har jeg jobbet:

Prøv med en dert blå polish sammen med grønn. Blir litt mykere å jobbe med og støver mindre. 2 erter grønn og 1 ert blå på pad, nok til ca 30x30 cm flate. Ikke jobb på større flater av gangen. Spre på lavt turtall, arbeid på høyere turtall med press til det bare er en knapt synlig film og avslutt med middels turtall og press.

Takk for tipset. Skal se om jeg tar meg en runde i dag, og tester litt.

Lakken er heldigvis såpass hard, at det skal mye til før man virkelig kuker det til :)

Vi er nybegynnere både jeg og Peter (hvis du husker han), så det blir mye prøv og feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hvordan ble det med poleringen?:D Er det du som jobber nedfor Trondsen Bil? Som også kjører den sorte 316d med sorte nyrer? :) Så E28`a sto her nede her om dagen! :D

Stemmer det. Jobber hos Hennig Olsen Is, så du har nok sett rett :).

Poleringen er det desverre ikke blitt noe av enda.

Har kjørt noen testrunder med maskin på bagasjelokket, og det ser ut som resultatet kan bli bra, men jeg har hverken hatt tid eller overskudd til å ta fatt på resten av bilen.

Så frister det jo ikke noe særlig og stå inne å polere bil når det er kanonvær ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...