Gå til innhold

E30: får ikke start..


sprocket
 Share

Anbefalte innlegg

Tirsdag morgen startet ikke bilen.. bilen har strøm, men starteren går ikke.. Jeg hører at bensinpumpa summer osv.

jeg prøvde utpå ettermidagen, da startet den greit, men stoppet og prøvde på nytt så var det like dødt.. Nå virker det som den ikke vill i det hele tatt. starteren prøver ikke en gang..

Jeg la i tillegg merke til at kupevifta kom og gikk litt..

Hva kan jeg sjekke? jeg setter som oftest (!) bort mekking, men da har jeg muligheten til å kjøre til verkstedet, noe som er litt vanskelig nå..

Hjelp mottas med takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke den med mest mekkepeiling, så jeg tror jeg skal stå over det å gi mekkeråd, men har du kontrollen på hva forsikringa di inkluderer?

Bensinpumpa på min gamle E36 tok kvelden forrige sommer - i gårdsrommet hjemme, etter en hard langtur (stoppa den utenfor garasjen, og der sa bensinpumpa takk for seg).

Forsikringsselskapet sendte Viking for å hente bilen ut fra garasjen og bringe den til nærmeste godkjente verksted (jeg fikk faktisk velge selv, kunne få den kjørt et par mil ekstra om jeg ville ha den til en BMW-forhandler - Viking var utrolig ok!). 300,- i egenandel. Dette gikk på veihjelp hjemme og i Europa.

Vikingfyren sa uansett at dersom man IKKE hadde hjemme-delen (noe jeg hadde), så pleide folk å trille bilen et par hus bortover gata, eller at de selv skrev en alternativ adresse. Det kan vel ikke sees på som den verste svindel, akkurat. Om den stoppa i gårdsrommet eller på vei hjem, hva er forskjellen? :?

Da forsvinner plutselig problemet med å få den til verksted... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan egentlig være veldig mye, så for å eleminere problem og løsninger, så spør jeg litt.

- merket du noe unormal adferd på bilen før du parkerte?

- lader bilen korrekt? 13.7 - 14-1 er rett ladespenning. Er det for mye eller for lite, så er det stopp.

- tappes batteriet uten å lade? går laderen i det hele?

- sjekket om fordeleren gir spenning?

- hvordan er det med fukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 4 years later...

den letteste måten å "teste" om d er startern, er å bare å finne et stålrør eller lignende å prøve å starte flere ganger helt til den ikke vil. da tar du røre å gir startern en karramell (ta i, du klare ikke å ødelegge startern) hvis startern begynner å fungere igjen, er d innslaget på startern som svikter... dette fungerer på alle bilmerker med lignende problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...