Gå til innhold

Hva skal man kjøpe?


Coupè
 Share

Anbefalte innlegg

Er det 320i cab du tenker på?

Den har iallefall ikke M50-motoren, nei. E36 fikk M50 (150hk/24V) i '91, men 3-serie cab fikk den ikke før i '93 da E36 cab kom...

Personlig liker jeg bedre utseendet på Peugeot 306 cab enn E30 cab (er en liten sucker for Pininfarina-designet), og E30 generelt (bortsett fra M3). Et kraftig minus med peugeoten er at man kun får den med daff motor (1.8/103hk er eneste valg - tror jeg?) og forhjulstrekk, dessuten er den ganske tung, tross at den ser liten ut. Tror den har 0-100 på ca. samme tid som E30 316i cab. En annen fordel med Peugeoten er at man får en nyere bil enn E30 cab til samme pris. Minus er i tillegg til daff motor og FWD følgende: mindre kjøreglede, kjipere finish, vanskelig å skru på (i følge folk som "kan dette" - har forhørt meg en del om denne bilen selv), og sist men ikke minst - det er ingen BMW! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problem nummer to med alle franske biler, er at normalservice og ekstraordinær service er veldig dyrt. Dette fordi bilene i alle år har vært usansynlig trange å skru på. Det tar veldig lang tid å skifte girkassekomponenter på en liten Peugeot. Som allerede nevnt, så er de forholdsvis tunge, ergo sliter de gjerne litt mer enn andre biler.

Om det var opp til meg, så hadde jeg slått fra meg alle tanker om convertible. Hvis det absolutt skal være uten tak, så ville jeg satset på en roadster, eventuelt noe med targa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde bare å få igang litt action her ved å nevne 306 som et alternativ.jeg råder ikke folk til å kjøpe annet enn BMW .Jeg har til og med fått min (kjære)mor til å gå fra mazda 323 1998 mod. til en E34 520 24v M teck,og pappa synes det er et veldig godt valg.

Nok om det og mer om det samme : i løpet av de siste 3 åra har jeg som student overbevist 5 av 7 hedniger fra hovedsaklig bestefarsbilen MERCHE til BMW.Feks kompis som gikk fra 230ce til 99 mod. ALPINA

B 1o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende merittliste! Det må jeg si. Foreldrene mine har ikke endt opp med noen BMW enda, men far har iallefall fått et helt annet syn på de etter å ha kjørt og skrudd på min.

Er det snakk om en B10 3.3 eller V8? Hadde uansett valgt en B10 foran Mercedes C230 any day. Ingen tvil! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det action du ville ha? ;-) BMW er for pappagutter og invandrere. Alle vet jo det.

Nei, men litt seriøst.

'98 323 -> e34 520 var et snodig bytte. Hvis du er typen som først kjøper en liten mazda tror jeg ikke en gammel 520 er helt bilen man har behov for. Men men :)

Når det gjelder det første spørsmålet.. 306 helt klart. e30 er gammel og ikke noe fin heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en Alpina B10 4,6liters v8 stv. Når vi passerte 160km/t senket bilen seg ytterligere for å minimere luftmotstanden,den gjorde faktisk 298km/t på speedometeret.Det er jo brukbart av en stv.eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.

Så absolutt. :headbang:

Skulle virkelig ønske å få testa en bil med såpass mye krefter, gitt. Har bare kjørt pinglebiler. Må kanskje få på meg en Armani-dress og ta meg en tur til Bavaria (den lokale BMW-forhandleren). 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
:?::?: nytt spørsmål :Har overtalt et nytt individ fra merce 240 e til BMW.Vi testet en 323 CI,og man kan ikke si annet enn at det er en kanon bra maskin(selv med sin stupede motor).Noen negative erfaringer?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner nesten med at det er E36 man snakker her...

2.5-literen som sitter i 323i er faktis utrolig fin. Det er en motor som er oppgitt med 170hk fra fabrikk, men som i de fleste tester blir målt til godt over 180.

Har hørt veldig lite negativt om den motoren, og blitt anbefalt både 523i og 323i selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...