///M power Skrevet August 7, 2003 Share Skrevet August 7, 2003 Hei jeg vill spøre dere BMWentusiastene om hvorfor akkurat du valgte BMW norsom det finnes mange vis av råe kule biler her i verden som Ferrari,Porsche,Lamborghini,Mercedes,jaguar,dodge osv. Meg er jo helt noen annen sak har vært bilgal fra barndommen, og familien har altid hatt ett elelr anen Mercedes i familien og jeg likte bilen ble enthusiast av den og den var en tid da familen får flerre år tilbake kjøpte seg en 91' BMW 520i isteden for en Mercedes og jeg likte den veldiiig mye. Men en tulling som hadde drikket for mye og kjørte inni i vår gode gamle 5serien og bilen ble kapoot kjøpte seg ny isteden får men Mercedes etter det BMW igjen som vi har ennå..... Hva med dere???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet August 7, 2003 Share Skrevet August 7, 2003 Jeg ble Merce Entusiast av ///M-POWER Bmw gal ble jeg når jeg så mange råe biler her og der. Gikk mer inn i bmw, historie lærte meg litt om Seriene og sånt, Og amcar gærn ble jeg gærn av de jeg gikk i klassen med, 7 norske og jeg alene pakistaner, hele skoledagen prata om amcar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Oktober 14, 2003 Share Skrevet Oktober 14, 2003 Kjørekomfort og den hissige 6`er lyden så klart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Oktober 14, 2003 Share Skrevet Oktober 14, 2003 Kjørekomfort og den hissige 6`er lyden så klart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest ropa Skrevet Oktober 14, 2003 Share Skrevet Oktober 14, 2003 KJørekomfor, ingen slår bmw på d, og selfølgelig lyden og all den sinnsyk råen stylingen du kan få til bilen! Prøv en bmw, så skjønner du man... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest ropa Skrevet Oktober 14, 2003 Share Skrevet Oktober 14, 2003 KJørekomfor, ingen slår bmw på d, og selfølgelig lyden og all den sinnsyk råen stylingen du kan få til bilen! Prøv en bmw, så skjønner du man... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marjusen Skrevet Oktober 15, 2003 Share Skrevet Oktober 15, 2003 Comfort, lyden all stylinga og utseende. Jeg har også sett mange andre fete biler. Mener at BMW har en seriøs konkurent i Honda NSX f.eks. Menmen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marjusen Skrevet Oktober 15, 2003 Share Skrevet Oktober 15, 2003 Comfort, lyden all stylinga og utseende. Jeg har også sett mange andre fete biler. Mener at BMW har en seriøs konkurent i Honda NSX f.eks. Menmen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xsess Skrevet Juli 31, 2005 Share Skrevet Juli 31, 2005 Og ikke minst kjøreegenskaper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Juli 31, 2005 Share Skrevet Juli 31, 2005 Og ikke minst kjøreegenskaper Er nok Fattern som har skyld i min BMW interesse, var også det første bilmerke jeg lærte å si også faktisk Er noe spesiellt med BMW som man bare må oppleve. Kan ikke formidles på et forum Patrick B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsrl Skrevet Juli 31, 2005 Share Skrevet Juli 31, 2005 Jeg ble kjent med bmw når jeg for førsta gang prøvekjørte en e30 325 ix. Forelsket meg i bilen umiddelbart noe som igjen førte til at jeg kjøpte den:) I ettertid har jeg vært på utallige bmw karavaner og prøvd alt mulig av biler og det er ikke tvil om hvilket merke jeg fortsatt skal holde meg til i fremtiden. Once a bmw lover, always a bmw lover;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 31, 2005 Share Skrevet Juli 31, 2005 Det er vanskelig å gi et rasjonelt svar på hvorfor man har en stor interesse for akkurat BMW. For meg er det et relativt sammensatt bilde med mange forskjellige inntrykk, opplevelser, ønsker og behov som har medført at jeg i dag kjører BMW. Min første store opplevelse med BMW var da vår gode nabo på midten av 70-tallet kjøpte en sølvfarget E9 3.0 CSi... og i forhold til min fars mørkegrønne Volvo 240 stasjonsvogn var denne BMW´en for en liten gutt (7-8 år gammel) av en helt annen og mer interessant verden... Mitt neste møte med en BMW var på midten av 80-tallet da en venn kjøpte en ny E28 535iA; og den modellen var jo også relativt spenstig i forhold til alminnelige biler (min far hadde forøvrig nå kjøpt en Peugeot 505...altså bare en anelse mer sexy en den gamle Volvo´en). Jeg hadde en Porsche 928S på denne tiden, men et eller annet ved E28´en var allikevel utrolig tiltrekkende. Jeg kan huske at jeg spesielt var fasinert av den rød/orange instrumentbelysningen og motorlyden. En annen venn kjøpte nesten samtidig en E23 735i for å ha som bruksbil ved siden av hans Porsche 924 Turbo... og det var selvfølgelig vanskelig å ikke legge merke til den geniale kombinasjonen av sport og komfort en stor BMW kan tilby. Jeg kjøpte min første BMW i 1988 og det var en E30 320i som jeg hadde ved siden av en Porsche 944. BMW´en var en fantastisk fin bil som fraktet oss til Spania, Sveits og flere andre land. Så gikk det mange år (10-12 år) med et aktivt hytteliv i Norge og derfor div. "praktiske" biler...bl.a tre stk. Mercedes-Benz og et par diesel-Peugeot´er før jeg i 2002 kjøpte en "dansk" E36 323i... og var klar for Autobahn igjen. Autobahn hadde imidlertid nesten utviklet seg til én stor kø på de årene jeg var mest interessert i den norske fjellheimen; og hjemme i Århus ble bilen mest brukt til kjedelig daglig transport (når den da ikke var på verksted). En fin bil, men den ble solgt til fordel for en 2003 E46 318dT som er en god del billigere å kjøre rundt i. Denne BMW´en har nå i flere omganger bl.a fraktet oss til det sydlige Frankrike og kombinasjonen av kvalitet, komfort og økonomi har så langt kun vært en fantastisk positiv historie (så langt 77000 Km)... ... Vi har noen tanker om å oppgradere til en 2007 E91 325i, men vi er faktisk litt usikre på om den egentlig er så mye bedre enn vår nåværende E46 318dT. Den er absolut nyere og hurtigere, men er den bedre vedr. kvalitet, komfort og økonomi ?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Juli 31, 2005 Share Skrevet Juli 31, 2005 Hei jeg vill spøre dere BMWentusiastene om hvorfor akkurat du valgte BMW norsom det finnes mange vis av råe kule biler her i verden som Ferrari,Porsche,Lamborghini,Mercedes,jaguar,dodge osv.Meg er jo helt noen annen sak har vært bilgal fra barndommen, og familien har altid hatt ett elelr anen Mercedes i familien og jeg likte bilen ble enthusiast av den og den var en tid da familen får flerre år tilbake kjøpte seg en 91' BMW 520i isteden for en Mercedes og jeg likte den veldiiig mye. Men en tulling som hadde drikket for mye og kjørte inni i vår gode gamle 5serien og bilen ble kapoot kjøpte seg ny isteden får men Mercedes etter det BMW igjen som vi har ennå..... Hva med dere???? Jeg har BMW fordi det er drit bra biler og pappa har hatt BMW så lenge jeg kan huske. Og BMW ser UTROLIG bra ut og har bra kjøreegenskaper. BMW føles faste og fine ut, f.eks så når jeg tester biler som kamerater av meg har kjøpt seg(opel, toyota, peugouet osv) så hører man lissom litt dunking her og noe som er løst der osv... Det gjør man ikke i BMW. Men om jeg hadde hatt råd, hadde jeg nok kjørt Porsche. Porsche er verdens fineste, beste og kuleste biler, men BMW kommer på en soleklar 2.plass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thorleif Skrevet Juli 31, 2005 Share Skrevet Juli 31, 2005 Jeg ble interessert i BMW så tidlig som 1974-75 . Min far hadde en kjedelig firmabi l, og tre av vennen deres hadde BMW, en 2000 touring og to hadde 3.0 Si . Der og da bestemte jeg meg for BMW, og kjøpte min første BMW 1800 A i 1979 , og har siden den dag alltid hatt BMW. På denne tiden var det få som hadde BMW , og så var akkurat de seriene vi ser i dag kommet på markedet. I 1982 grunnla jeg, sammen med noe andre i Rogaland, norges første BMW klubb, og det var BMW touring club avd Rogalang, detr i dag Rogalands avdelingen av BMWCCN, og har i dag bare noen få BMW'er igjen i det som var engang planlagt og bli en samling. Tid, det har jeg ikke overflod av lenger, så nå begrenser bil delen min til kjøring på ringen, og andre tar seg av renhold,service, mm. At jeg falt på BMW vet jeg ikke, men det er vel det at i tidlige dager var de nesten som Alfa , det var allltid noe å gjøre, pluss at en BMW har aldri vært, eller vil være en super kofort bil, men en rendyrket kjøremaskin, det er vel det som gjør at jeg enda kjører BMW, for det er Freude Am Fahren som teller, eller på godt norsk Kjøreglede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Juli 31, 2005 Share Skrevet Juli 31, 2005 Det er kun følelser for meg. Ikke noe rasjonelt, fornuftig eller logisk svar på det spørsmålet der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå