Ole@Automote Skrevet Juli 31, 2005 Share Skrevet Juli 31, 2005 Lyd, kjøre egenskaper og utseenede. Er viktige ting for meg, og da passer BMW rett inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Juli 31, 2005 Share Skrevet Juli 31, 2005 Det var egentlig tilfeldig at det ble BMW på meg. For noen år siden kjørte jeg sykkel. CBR900RR. Arti sykkel men det var så sinnsykt til forsikring på den så jeg bestemte meg for å selge den etter ett år. R-sykler er ikke de enkleste å selge så det var liten respons på annonsene. Men så en dag var det en fyr som ringte og lurte på om vi kunne ta en byttehandel. Han hadde en 94mod.318IS Coupe og tilby. Jeg tenkte som så at nå har jeg jo hatt vw,pegout,honda,opel,ford,volvo og renault så hvorfor ikke prøve BMW. Ble ganske imponert over BMW'n med engang IS'n ble solgt etter 1-2 år til fordel for en E36 Touring. Litt mere praktisk bil til mitt bruk det Blir nok BMW neste gang jeg bytter bil også.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Juli 31, 2005 Share Skrevet Juli 31, 2005 BMW fordi de er praktiske samtidig som de har fantastiske egenskaper, et unntak er jo Z3'en min som ikke er praktisk i det hele tatt men utrolig morsom. Prismessig er de fleste BMW også overkommelige når de blir noen år. Biler som Ferrari som førstemann nevner er jo biler av en helt annen prisklasse i forhold til alder, de er dessuten så dyre å holde at de kan ikke være daglig bruk med mindre du er millionær. Dodge? De har jo bare Viper, den er også så overpriset at den er ikke særlig aktuell den heller. Jaguar? Når det kjøres tester for å sammenligne dyre biler, viser det seg hver gang at de ikke klarer å henge med verken BMW,Mercedes eller Audi. Følelser har jeg fått jeg også, men de er der bare fordi BMW leverer det jeg vil ha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Juli 31, 2005 Share Skrevet Juli 31, 2005 Den første bilen jeg disponerte selv var en 72 mod Opel Kadett. En kompis av meg kjøpte seg rundt den tiden en E30 325. Etter noen prøveturer i den så var jeg vel egentlig dømt til å bli BMW entusiast. Fikk tak i en E30 325 selv, og fikk min første fartsbot. Det er vanskelig å beskrive hvorfor jeg ble så forelsket i BMW, det har uten tvil med sterke følelser å gjøre, kjøreegenskapene, utsende, lyden ja rett å slett følelsen av å kjøre BMW førte til at den første forelskelsen gikk over i et langvarig kjærlighetsforhold. Etter E30 ble det en E36 325tds sedan som jeg den dag i dag betrakter som en av de beste bilene jeg har hatt, og som fikk meg til å åpne øynene for BMW diesel. Deretter ble det E46 320d touring. Den ble igjen byttet ut med en E36 325tdsa sedan. Før jeg kjøpte E39 530d touringen jeg har idag. Min neste bil blir også en BMW, trolig en diesel det også. Andre bilmerker bryr jeg meg lite, om jeg går glipp av noe betyr egentlig ingen ting. Jeg har funnet mitt bilmerke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaande Skrevet Juli 31, 2005 Share Skrevet Juli 31, 2005 Min intresse for denne bilen er ganske ny og det hele er en annen her på forumet sin skyld, Loke har nemlig brukt kansje 10 år eller mer til å få meg til å innse at bmw er det beste og kansje han har rett for i morgen får jeg min første bmw, en 99 mod 523i. Gleder meg =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet August 1, 2005 Share Skrevet August 1, 2005 finnes det noe annet alternativ da? jeg har hatt bilinteressen hele livet, og har kjørt det meste, men når jeg kjøpte min førstebil, en 87 318i, som stod avskilta og bulkete innelåst i en garage, kom følelsene, den ble fort en god venn... kravene har jo blitt større etterhvert, så vi steg i gradene litt etter litt, 1: -87 318i 2: -94 318is coupe 3: -94 320i cab 4: -95 M3 cab, og innimellom har jeg da hatt noen andre da, en 89 320i touring, et par ascona b, og et par chevy... jeg jobber med bil, og det er ingenting som egentlig gjør noe for meg bortsett fra bmw... nevnte jeg en test mellom min 1720kg tunge M3 cab, kappkjørte med en 1067kg tunge honda nsx? en to km strekke, og m3 med hjulspinn fra start, var jeg på enden under to billengder bak han! hhehe... p.s gratulerer med fornuftig valg kaande! du blir ikke skuffet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hwar325 Skrevet August 1, 2005 Share Skrevet August 1, 2005 Nei det må bli kjøreegenskapene, de råe 6'erne og det at de er utruli fine å skru på selv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet August 1, 2005 Share Skrevet August 1, 2005 For meg startet det da jeg var liten pjokk og bilgal. Naboen hadde en 84' 323i, mørkblå. Og fra vinduet på rommet mitt så jeg rett ned på den lange, rette grusveien til naboen. Hver gang han kom husker jeg at jeg åpnet vinduet, og omtrent hver eneste gang han så meg girte han ned og spant i skrenser oppover hele veien. Den lyden..! Det var næring for en bilgal gutt's hjerte det. En gang ble jeg og en kompis kjørt til speideren omtrent en mil fra der jeg bodde. Ingen andre kom, så d viste seg at det var feil dag.. Og mobiltelefoner hadde vi ikke, så da begynte vi å gå. Omtrent halvveis hører jeg en kjent lyd bak meg og hører at en bil slakker av. Det var naboen det, han spurte om vi ville sitte på hjem. Om vi ville???! Den turen gikk unna og da var jeg iallefall frelst! En sånn bil skal jeg ha meg når jeg kjører opp, tenkte jeg. Var vel rundt 12 år den gangen. Så da jeg kjørte opp, på min 18-årsdag hadde en mørk blå 320i 85' stått i garasjen et halvt år og ventet Hadde denne bilen i 2 år, og i mellomtiden hadde jeg fått innstallert den nye oppfinnelsen kalt "internett" og da ble det mye surfing etter BMW'er på nettet. Husker første gangen jeg så en 02, og ble forelsket med èn gang. Bedre ble det ikke da det dukket opp en 1602 til salgs. Den måtte jeg ha Så da ble det sakte men sikkert bil av den også. Begynner å bli rimelig bra nå, med ny lakk, rustfri o.l. Dessverre begynte min kjære E30 å ruste opp, og kostnadene ble for store for en fattig student. Så jeg solgte den og hadde endel ulike japsebiler i mellomtiden, men ble så innmari fort lei! Så, for noen mnd siden kjøpte jeg en E21, som langtids oppussingsobjekt, og nylig slo jeg til på en 525TD 95'. Godt å ha kun BMW igjen. Det ER virkelig noe med følelsen å kjøre BMW. En spesiell følelse man ikke kan beskrive. Det er et avhengighetsmoment, uten tvil! Jeg kjenner igjen BMW-følelsen like mye, både i min 02, E21 og E34. Jeg tror det er mye følelsen av soliditet, kvalitet og god finish, kombinert med design, sportslighet, lyd og kjøreegenskaper få andre bilmerker klarer å matche i èn og samme bilmodell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xitius Skrevet April 1, 2006 Share Skrevet April 1, 2006 hei, må vel legge inn noe jeg også Jeg skal ikke kalle meg en bmw-fanatiker ennå, men muligens påvei til å bli det..rykker litt i tåa av og til merker jeg Det jeg liker ved BMW er at jeg føler meg hjemme i bmw, det er direkte koselig og sette seg inn i en bmw..detaljer kommer til syne som man aldri har sett i japsebiler der alt skrangler og gir et utrolig kaldt inntrykk av interiør. Kjøringa er på en måte noe jeg ikke burde uttale meg om siden jeg har noen cm før min bil skraper etter bakken men alle bmw'ene jeg har prøvd har oppført seg bra på veien, Sportslig iforhold til andre bilmerker, kontant og presis i fart og tilogmed ved vanlig kjøring. Jeg er derimot rwd fanatiker så det er vel en av grunna at jeg havna på bmw og det angrer jeg ennå ikke på, vil bare ha mer pulver Jeg mener at en person med interesse for bil og samtidig er et reflektert menneske ikke vil sammenligne en tysk bil med japsebiler på noen måte, man får en følelse av tyske biler. Japsebiler er noe man kan bruke til transport og evt knusekjøring for vi må jo være enig at det er endel utvalg i biler med mye hk på bakhjula i skjeivøyelanda. Tror jeg kunne skrevet hele dagen, men det gidder jeg ikke nå skal ete frokost før jeg starter vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnefles Skrevet April 1, 2006 Share Skrevet April 1, 2006 De andre nevnte bilene er vel stort sett i en annen prisklasse,BMW får du i alle prisklasser. Lyden på 6'rn er herlig,MB kan ikke stille opp mot den! Kjøreegenskapene er utrolig bra,noe som skiller seg ut helt fra de fleste andre. BMW lager har flotte linjer og bra design inni også-ikke noe billig plast. Jeg har hatt mange som du ser,elsker BMW-tar gjerne en ekstra runde med bilen,kjøreglede på topp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet April 1, 2006 Share Skrevet April 1, 2006 for meg må det bli en kombinasjon av Lyd, kjøreegenskaper og Design. Det er rett og slett ingen andre biler som er like fine som BMW. Egentlig er det vanskelig å forklare... mange andre biler som er raskere, bedre satt sammen, mer sportslig eller mer komfortable, men jeg faller altid tilbake på BMW. Når noen kommer med det ultimate spørsmål " velg 5 biler du kan få" eller noe i den dur er det altid BMW og Alpina som dukker opp i mitt hode. Jeg liker spesiellt godt de gammle BMW'ene. E39 M5 var min favoritt, men E32 Alpina er hakket tøffere i min bok. det ligger kanskje noe i det at man føler litt at BMW virkelig ønsker og prøver veldig hardt å være bedre en alle andre. Den nye M5, f.eks.. jeg har ikke testet denne bilen enda, men alt jeg har lest om den har vært meget bra... en følelse av at de arbeider hardt med bilene for å få de bra er noe jeg liker godt. Husker den dokumentaren som gikk på Disco-channel for litt siden ( den om 6-serien) blir kanskje litt rart å si, men det virket som folket på fabrikken der virkelig trivdes og var stolte av det de gjorde.. at de faktisk strakk seg litt for å få det til... syns mye av dette gjenspeiles i bilene når de ruller ute på veien, og det liker jeg veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikS Skrevet April 1, 2006 Share Skrevet April 1, 2006 For meg er litt slik som Psyfoon skriver. Jeg vokste opp i et rolig boligstrøk. Og kameraten min hadde en pappa som alltid hadde fine biler. Han hadde alltid hatt BMW'er, men det var først i 1995 jeg la merke til hvor fine bilene var. Det var i 1995 han fikk seg en mørk blå E38 740i. Den hadde sandbeige seter. Jeg og kameraten min satt til tider i bilen bare for å sitte der(?). Det var også på denne tiden, at min andre nabo kjøpte opp den lokale BMW forhandleren og etablerte Trondrud Bil. Slik at jeg også der fikk se mange flott BMW- biler. Og i 1998 (tror jeg det var), fikk jeg sitte på med naboen sin nye bil(igjen) en E38 750i. En vanvittig bil. Husker godt turen med den bilen. Hos Tronrud var det ofte flott BMW- er inn og ut hele tiden. Da jeg var 12 år fikk faren min (og jeg) disponere den første X5'en som kom til landet en hel weekend. Den var mørk grønn, også med sandbeige skinnseter og 4.4 motoren. Jeg var vel på denne tiden ganske BMW frelst allerede. Så i 15/16' års alderen fikk jeg sommerjobb på Tronrud Bil. Det var et eldorado. Der fikk jeg min første tur i E46 M3. Tror dette var den første Tronrud Bil fikk inn. Sølv grå med sorte og blå seter. Turene har vært mang bort til Nils. Det var hos han jeg fikk se CSL for første gang. Men det ultimate jeg har opplevd er den gangen jeg fikk sitte på Nils i en E60 M5. Vanvittig. Konklusjonen blir da at helheten med kjøreopplevelse (også fra passasjersetet) er helt fenomenal. Komforten og kvaliteten er heller ikke til matche fra noen hold. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet April 1, 2006 Share Skrevet April 1, 2006 bakhjulstrekk ,utseende og kjøreegenskaper. tre gode grunner for oss som ikke er tørre bak øra som de sier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet April 1, 2006 Share Skrevet April 1, 2006 Kort og godt: Kjøreegenskaper Lyden av rekkeseksern Utseende, inn/utvendig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet April 1, 2006 Share Skrevet April 1, 2006 Vi har jo faktisk Porsche å da:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå