Gå til innhold

Lekkasje


Eontetra
 Share

Anbefalte innlegg

Min første post her, dessverre ikke en hyggelig en (for min del...)

Jeg oppdaget for 2 dager siden vann på gulvet på passasjersiden (venstre side, bak fører) i min 1997 320i. Etter nærmere undersøkelse så viste det seg at det også var vått på gulvet på førerplass. Jeg har tørket opp det jeg kunne, men det er fremdeles fuktig.

Jeg undersøkte litt, og det virker som om vannet renner ned ved fothvileren ved pedalene. Er det noen her inne som har hatt/er kjent med lignende situasjon? Jeg mistenker en lekkasje i frontruten.

Jeg kjøpte bilen hos merkeforhandler for mindre enn 3 måneder siden og jeg ser på dette som en garantisak (har 3 måneders garanti). Noen synspunkter på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du soltak? Det kan være dreneringsrørene til soltaket som har ramla av, men litt rart om de er av på begge sidene...

Og ja, jeg hadde klaga på dette. Jeg var i tilsvarende sak med en bil da eksosanlegget gikk 3 uker etter jeg hadde kjøpt bilen. Fikk nytt hele anlegget.

Men merk deg det at den garantien du snakker om sannsynligvis er en vanlig bruktbilgaranti. Da er det nok 3 måneders 50/50-garanti (splitte reparasjonssummen mellom selger og kjøper) på drivverk, motor og girkasse. Ingenting på resten, så selgeren *kan* gjøre seg vanskelig, men prøv deg uansett.

Dersom feilen var der da du kjøpte bilen har selger ingenting han skulle ha sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå snakket med Jæger Sentrum (forhandleren her i Bergen). De mente at det mest sannsynlig var støydempingsmattene i dørene som var problemet, og at lekkasjen lå i begge dørene. Jeg fikk innstallert alarm på bilen for vel halvannen måned siden, så det virker ikke usannsynlig.

Nå skal bilen uansett inn på tørk og utbedring av dette, det er jo ikke akkurat tørt på vestlandet om dagen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: De mattene gir ingen lekkasje! Det er tre former for tettning på en bil, gummi(vanlig med pakkning/o-ring i dører flenser osv.), vanlig "hard gasket" i papp, aluminium eller bakkelitt(som er vanlig på flenser, skjøtemuffer, motorer osv.) samt at det kan tettes med silicon eller lim(f.eks vindu).

Støymatter har ingen avvisende effekt på veske, så lekkasjen vil være der, uavhengig av støymattene.

2: Hvem er det som har montert alarmen din? Har jo ingenting i dørene å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

En liten oppdatering her. Jeg hadde bilen inne til utbedring, de byttet innertrekkene i dørene (de var visstnok ikke limt skikkelig). Bilen har vært tørr siden.

MEN; til min store forundring og forskrekkelse oppdaget jeg nå at det er lekkasje i bagasjerommet. Reservehjulsbrønnen plasket med vann. Om det er en sammenheng vet jeg ikke. Noen som vet noe om de vanligste årsakene til en slik lekkasje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok ha tippet den har vært kræsja, har sjøl en bil jeg sliter noe "jævlig" med, lekker jo inn over ALT! Funnet flere ting som tyder på at bilen har vært kræsja, skeiv front, (frontfangern henge litt mer på den andre siden) annerledes deler på den andre sia av bilen, (sikkert uorginale) lykta på den andre siden stikker litt lenger ut en den andre! hadde vann i baklyktan i sommer, jeg borra bare en bitte liten hull og lot vannet dryppe ut.

Neste bil jeg kjøper skal sjekkes sjekkes og atter sjekkes, no mistakes this time!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er så merkelig, jeg har nemlig ikke funnet noen bevis på at den har vært kræsjet. Alt ser OK ut, det er ingen tegn til skjevhet eller fargeforskjell i lakken. Kjøpte den hos merkeforhandler, og i følge selger har den aldri vært kræsjet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kjøpte du bilen da? kanskje det er en garanti-sak?

D var jævlig rart, vann helt der bakk, må sjekke hele bilen min idag, hvem vet, finner vel vann i hanskerommet snart :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte den i oktober 2003. Garantien dekker bare motor og drivverk, men skal prøve å få det inn som en reklamasjonssak. Det er for dårlig at det skal lekke så mye i en bil som ellers er strøken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er noksaa sikker paa at bilen ikke har vaert krasjet, ville jeg ringt BMW-norge og sjekket historien paa bilen der.

Paa biler som er saa "nye" finnes det sporing paa alt som er gjort. Inkl.km stand ved servicer. Hvis den viser seg aa vaere hoey (at bilen er justert) , saa skifter de ofte bla. alt synlig interioer, lister, pakninger osv. for aa skjule slitasje. Hvis dette ikke er gjort skikkelig, vil det kunne oppstaa en slik feil.

Det er noe som ikke stemmer med bilen. For, forrige eier ville nok ikke kjoert med den lekkasjen i 6-7aar uten aa utbedre den. Da vil du ihverfall se godt at vannlekasjen er gammel paa de beroerte stedene. Slikt kommer ikke av seg selv.

Sitterer en dyktig laerer, som vistdomt sa etter at ett verktoey, iflg. en elev, datt istykker: :cry:

SITAT: Ting detter faen ikke bare istykker, de blir oedelagte. :evil:

Dette er ett sitat som kan forsvares i alle sammenhenger. F.eks en bil detter ikke bare istykker. Noe maa paavirke skaden. Det kan vaere feil bruk, feil montasje, slag, feil design, kraesjing osv osv. Listen er nesten uendelig.

Det koster bare noen faa tellerskritt aa ringe BMW-norge for aa faa svar paa dette. Lykke til!

(Beklager aa, ae og oe'ne mine, men jeg sitter innimellom paa en maskin uten norsk tastatur)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...