Gå til innhold

Kommer ikke varmluft på tomgang ??


Peoplez
 Share

Anbefalte innlegg

Halloen folkens! da bmwen min ( e36 316i) står på tomgang kommer det ikkje skikkelig varm luft ut selv om motoren er varm, men visst eg gir den litt turtall kommer det masse god varmluft ut. men det kun av og til at det ikkje kommer varm luft.. hva skal det bety? motoren ser og høres helt fin ut, ikkje noe olje lekkasjer eller noen andre lekkasjer.. hmm??

hjelp! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt samme problemet på min 320 e36, og da har det vært luft i systemet eller for lite kjølevæske.

Dersom du får luft i systemet kan det danne seg en form for lås, og du får dårlig sirkulasjon opp til varmeapparatet. Dette blir borte når turtallet øker pga pumpen øker trykket.

Jeg vil anbefale deg å sjekke nivået først, og deretter lufte systemet. Dersom nivået har blitt mindre er det også greit å lete etter lekkasjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Flere biler jeg har vært borti har samme "problem". Tror dette er ganske vanlig, og det er nok slig på veldig mange biler i større eller mindre grad.

Vannet sirkulerer "dårligere" på tomgang, og av en eller annen grunn synker tempen på lufta inn i bilen......

Syns også dette er snodig, men hvis det er likt på flere like biler er det nok ikke noe å gjøre med, his ikke kan kanskje fulting av systemet som nevnes ger være noe å prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, lenge siden sist!

Det kan også være vannpumpa di som er dårlig. Et annet problem som kan være gjeldende på eldre biler er at de gror igjen.

Sikkert almenn kunnskap, men fyll aldri på kun vann. For det første kjøler det dårligere enn hvis det er tilsatt kjøleveske, også irrer radiatorer osv. i stykker.

- Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der! takk for mangen gode råd! men no har eg ordnet problemet.. det var for lite frostvæske på bilen, og det var luft i annlegget.. fylte på en hel liter med ferdigblandet frostvæske.. og nå varmer bilen som bare det ;) men eg vart litt bekymra for at det gjekk så mye frostvæske ned på, greit nok, eg har ikkje fylt på på snart 1 . år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frostvæsken/vannet er noe man burde sjekke ukentlig, samma gjelder bræmsevæske og lignende! Vis frostvæsken forsvinner raskt, er det stor mulighet for at det er oppstått en lekasje en eller anna plass...

Sjekk teppet i bilen din, om det er våt noen plass, kan det tyde på at d lekker inn til bilen!

Hadde lekkasje i varmeapperat systemet, bytte ut 4 pakkninger, sparte vel en 4-5tusen på å gjøra det sjøl! :D

Nu har ikke frostvæsken rørt seg på 3 uker... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...