morten Skrevet Mars 5, 2004 Skrevet Mars 5, 2004 Hva slags modifikasjoner, hvis noen , må jeg foreta hvis jeg vil skifte fra vanlig 318i til en is motor?
Rons Skrevet Mars 21, 2004 Skrevet Mars 21, 2004 samma lurer jeg på! eller er det kun å skifte fra 318i til 318is??
Erik E30 Einum Skrevet Mars 21, 2004 Skrevet Mars 21, 2004 Uten å ha noe fasitsvar så vil jeg tro det meste er bolt-on. Muligens utveksling ikke blir optimal (girkasse/differensial). Fjærer/støtdempere trenger neppe oppgradering, men bremsene må sikkert byttes, ihvertfall foran. Dersom dere surfer innom http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/ så får dere et svar som er basert på litt mindre synsing enn mitt. NB! Presiser at det dreier seg om E36...
Gunnar Skrevet Mars 21, 2004 Skrevet Mars 21, 2004 Må vel ha nytt eksosanlegg og slike ting også, helt fra motoren (inkl grenrør) og bak...
Erik E30 Einum Skrevet Mars 21, 2004 Skrevet Mars 21, 2004 Ja, det er sant. Det er slett ikke umulig at det er forskjeller der. Mulig man klarer seg med grenrør for alt jeg vet. Har aldri eid hverken E36 eller 4-sylindret bensin-BMW. Ennå ihvertfall...
Rons Skrevet Mars 22, 2004 Skrevet Mars 22, 2004 Takk for mange gode svar... Koster dette mye vis man tar han inn på verkested? (hele prossesen med bytte og alt)
Gunnar Skrevet Mars 22, 2004 Skrevet Mars 22, 2004 Kommer nok mye an på hva slags verksted du setter den inn hos. Merkeverkstedene er jo rimelig dyre, og det tar nok noen timer å bytte ut motoren. Ergo blir det fort noen lapper. Vanskelig å si hvor mange. Du kan jo ringe og høre om de vil gi deg et prisestimat.
pedro Skrevet April 2, 2010 Skrevet April 2, 2010 Hei Morten, Rons og ///M Dere nå ha komplett motor med ledningsnett og hjerne, luftfilterboks med mer. Starter og dynamo og servo er lik. Utveksling på bakaksel er ikke helt lik, men vil ikke utgjøre noe stort problem. Eksosen går om hverandre, men er ikke helt lik. Det skal ikke være nødvendig å bytte den, men det blir ett lite effekttap. Håndbrekksvaiere og svingarmer bak/mulig hele bakstillingen må byttes hvis motoren skal godkjennes av BT. Dette fordi Isen har skivebrems forran og bak, men framme er det likt på alle e36 med unntak av m3 og om jeg husker riktig seksere. Sjekk realOEM online ETK og dere får svar der, men det er ikke nødvendig å bytte frambremsene. Motoren er bredere på toppen og har et svart deksel over pluggene. Enkel kveldsjobb dette. Vil dere sette det bort med dagens priser er det bedre å kjøpe en IS. Dette er plugg and playombygging.
Erik E30 Einum Skrevet April 2, 2010 Skrevet April 2, 2010 Gratulerer, du svarte på en 6 år gammel tråd!!
pedro Skrevet April 2, 2010 Skrevet April 2, 2010 Erik Jeg blir nødt til å bryte dørstokkmila og gå ut i jakken min for å hente lesebrillene mine. surrete i hue, trangsynt, nærsynt og ja, resten holder jeg for meg selv . God påske uansett Erik. Med gammel hilsen Pedro
footch Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 Dette vet jeg det meste om... Bytting fra 318i > 318is er bolt on, kast ut gamle motoren og sett inn den nye. MEN, Eksosen må du ha ny. om du skal ha girkassen til "ny-motoren" må du ha med mellom akslingen. og i tillegg, om du vil ha den godkjent må du skifte bremser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå