Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
Skrevet

Uten å ha noe fasitsvar så vil jeg tro det meste er bolt-on. Muligens utveksling ikke blir optimal (girkasse/differensial). Fjærer/støtdempere trenger neppe oppgradering, men bremsene må sikkert byttes, ihvertfall foran.

Dersom dere surfer innom http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/ så får dere et svar som er basert på litt mindre synsing enn mitt. NB! Presiser at det dreier seg om E36...

Skrevet

Ja, det er sant. Det er slett ikke umulig at det er forskjeller der. Mulig man klarer seg med grenrør for alt jeg vet. Har aldri eid hverken E36 eller 4-sylindret bensin-BMW. Ennå ihvertfall...

Skrevet

Kommer nok mye an på hva slags verksted du setter den inn hos. Merkeverkstedene er jo rimelig dyre, og det tar nok noen timer å bytte ut motoren. Ergo blir det fort noen lapper. Vanskelig å si hvor mange. Du kan jo ringe og høre om de vil gi deg et prisestimat.

  • 6 years later...
Skrevet

Hei Morten, Rons og ///M

Dere nå ha komplett motor med ledningsnett og hjerne, luftfilterboks med mer. Starter og dynamo og servo er lik.

Utveksling på bakaksel er ikke helt lik, men vil ikke utgjøre noe stort problem. Eksosen går om hverandre, men er ikke helt lik. Det skal ikke være nødvendig å bytte den, men det blir ett lite effekttap. Håndbrekksvaiere og svingarmer bak/mulig hele bakstillingen må byttes hvis motoren skal godkjennes av BT. Dette fordi Isen har skivebrems forran og bak, men framme er det likt på alle e36 med unntak av m3 og om jeg husker riktig seksere. Sjekk realOEM online ETK og dere får svar der, men det er ikke nødvendig å bytte frambremsene. Motoren er bredere på toppen og har et svart deksel over pluggene.

Enkel kveldsjobb dette.

Vil dere sette det bort med dagens priser er det bedre å kjøpe en IS.

Dette er plugg and playombygging.

Skrevet

Erik

Jeg blir nødt til å bryte dørstokkmila og gå ut i jakken min for å hente lesebrillene mine.

surrete i hue, trangsynt, nærsynt og ja, resten holder jeg for meg selv :applause: . God påske uansett Erik.

Med gammel hilsen

Pedro

Skrevet

Dette vet jeg det meste om...

Bytting fra 318i > 318is er bolt on, kast ut gamle motoren og sett inn den nye.

MEN, Eksosen må du ha ny. om du skal ha girkassen til "ny-motoren" må du ha med mellom akslingen.

og i tillegg, om du vil ha den godkjent må du skifte bremser ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...