Gå til innhold

tilkobling av sub/forsterker

Anbefalte innlegg

Har skaffet meg noe stereo greier :)

Har problemer med tilkobling av sub'en får ikke bra nok lyd i dem, det er 2 12" i en lukket kasse (passer akkurat inn bak)

men hvordan kan jeg koble dem best på forsterker, har 1 firekanalers (arizona Eagle AZ 455 ) som jeg skal bruke.

Fra spilleren har jeg lagt phono kabel (dobbel) men får bare lyd av 1 av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags spiller har du. Det kan være du må inn i en meny og aktivisere den andre utgangen. den kan også være defekt.

de to tolverene. Er det 4 eller 8 ohms elementer?

Hvis det er 8 ohms kan du paralellkople dem og brokople to av de fire kanalene. Hvis det er to 4 ohms må du bruke ett element på hver kanal. da mener jeg at du også må brokople alle 4 slik at du har to kanaler igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags spiller har du. Det kan være du må inn i en meny og aktivisere den andre utgangen. den kan også være defekt.

de to tolverene. Er det 4 eller 8 ohms elementer?

Hvis det er 8 ohms kan du paralellkople dem og brokople to av de fire kanalene. Hvis det er to 4 ohms må du bruke ett element på hver kanal. da mener jeg at du også må brokople alle 4 slik at du har to kanaler igjen.

spiller, Clarion DXZ428R

Vet ikke om det er 4 / 8 ohms men det er bare 1 tilkobling på kassen, den er kjøpt ferdig (ikke hjemmelaget)

link til forsterker http://www.flexiweb.no/html/products_2. ... duct_list=

Link til sub'en http://www.flexiweb.no/html/products_2. ... duct_list=

Hvordan brokobler jeg ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan brokobles til 2X190 Watt i 4ohm!

står det om forsterkeren din. Så det er jo fint. Men det hjelper lite hvis subkassen din kun har én inngang. Da tyder vel det på at de er brokoblet inni kassen. I så fall er det jo rimelig merkelig om det kommer lyd kun i det ene elementet. Har du sjekka at begge elementene er tilkoblet inni kassen?

Brokobling er vel vanligvis pluss på en kanal og minus på en annen, men det pleier å være anvist både i bruksanvisning og på forsterkeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare har en terminal på kassa er det nok to 8 ohms elementer. Da kan du fint brokople to av kanalene og kjøre kassa på denne. da vil du få full utnyttelse av forsterkeren. Sjekk instruksjonsboka eller over/under høyttalerterminalene på forsterkeren. Står garantert hvordan du brokopler den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan brokobles til 2X190 Watt i 4ohm!

står det om forsterkeren din. Så det er jo fint. Men det hjelper lite hvis subkassen din kun har én inngang. Da tyder vel det på at de er brokoblet inni kassen. I så fall er det jo rimelig merkelig om det kommer lyd kun i det ene elementet. Har du sjekka at begge elementene er tilkoblet inni kassen?

Brokobling er vel vanligvis pluss på en kanal og minus på en annen, men det pleier å være anvist både i bruksanvisning og på forsterkeren...

Det er lyd i begge høytalerene. Fra spilleren har jeg lagt phono kabel (dobbel) men får bare lyd av 1 av dem.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...