Gå til innhold

Lakkering av felger.


318iAT
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på om alu.felger som skal lakkeres må lakkeres med en spesiell lakk, eller om det er vanlig billakk som benyttes ?

Er det noen som vet dette, og har en sånn ca. pris på 4 felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på om lakken er vanlig billakk eller ikke, men finishen, altså klarlakken, er nok ganske sikkert noe annet. Den som brukes på felger glaserer på en annen måte enn på karosseriet...

Sarpsborg Karosseri lakkerer felger. De tar 550,- per felg, altså 2200,- for et sett, men sannsynligvis er det mulig å prute litt på et helt sett.

http://www.sarpsborg-karosseri.no/felgr ... Priser.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel ja, bilen skal nemelig på lakkering i neste uke, og da tenkte jeg å få lakket felgene i samme farge som bilen 8) Og det er alltid greit å vite litt på forhånd. Det er Azev A felger som skal lakkeres i samme grønnfarge som bilen, blir det fint ? jeg vet ikke men vil forsøke iallefall, bare på gøy, de kan jo ikke ta allverden når de skal lakkere bilen etter skade samtidig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke ta mye ekstra for felgene i samme slengen nei...

Men jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk til å ha felger og bil i samme farge.. Det KAN i noen få tilfeller funke, men oftest synes jeg det ser grelt ut. Får håpe du er heldig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar. Du har sett mine felger. Alle 4 er omlakkerte etter en brøler fra Bavaria.

Mine er lakka med vanlig billakk og noen lag med klarlakk. Ble veldig fine. Men lakken de brukte tåler ingenting. de har begynt å flasse. Men hvis du ber dem blande i mykner (ikke tøymykner da) i lakken burde det være helt kurrant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, felgene dine er pene de. Husker ikke om jeg har lagt merke til noe flassing...

Hva ble gjort av forarbeid før lakkeringen?

Hva var det forresten Bavaria klarte å gjøre?

Lurer på om du fortalte meg det da vi var på Åsensenteret, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke husker... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde først et uhell med den ene felger. En dust klarte å tippe felgen slik at den falt i bakken med utsiden ned. Mange harr rundt hele kanten.

Så hadde jeg bilen inne på hjulstillingskontroll. Da klarte de med hjelp av hjulstillingsverktøyet å få en gigantripe i en av de andre felgene.

da var det en viss en som var ganske :evil:

de godtok å dekke lakkering av felgen di skadet. Han som tippet den første betalte den andre, og jeg betalte de to siste. var redd for fargeforskjell.

Bavaria tok inn hjula mine og fikk av dekka. Så sendte de felgene til Reime lakk. Firmaet som Bavaria bruker til lakkering av bilene.

Der sandblåste de alle felgene. Så ble de lakka opp med en sølvfarge som var litt mer sølv enn originalt. Fikk på godt med klarlakk også.

Lurer nesten på når neste vinter kommer om jeg skal kontakte Sarpsborg karosseri.... Får se.

Har også snakka med en av lakkererene på Reime. Han har allerede lakka bagasjelokket mitt. Det ble skikkelig pent. Så han har peil. Ikke et støvfnugg eller renning i lakken. Så vi får se hvem som er billigst. Får også se om jeg skal gjøre noe sprell med lakkfargen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Ja, det lurer jeg også på, er det mye arbeid å klargjøre, eller er det bare å slipe lett over med sandpapir ?

Sandblåsing er tingen, det er lett og går fort. Sjekk litt rundt om noen har slikt utstyr, eller dra innom en stor bygge plass og sjekk om noen av firmaene bruker sandblåsing til noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lurt å passe på at de som sandblåser har litt peiling på hva de holder på med. Det finnes forskjellige alternativer til sand når alu-felger skal blåses. Går de løs på de med de groveste de har (som sikkert er det enkleste og raskeste for de) kan det lett bli en stor jobb å få felgene pene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...