Gå til innhold

Flossman Widebody E46 M3 #2


 Share

Anbefalte innlegg

Vi har allerede en tråd om en Flossman Widebody E46 M3, og siden den bilen enda ikke er ferdig så vil jeg ikke forvirre alle med bilder av en ferdig Flossman Widebody E46 M3 - derfor denne nye tråden. ;)

Originalpolitiet river seg nok i håret av en slik "mishandlet" M3, men det finnes da tusenvis av de - og Flossmans GTR-etterligning er bare helfet! Sjekk bare disse bildene:

0405ec_wide46_01_z.jpg

0405ec_wide46_02_z.jpg

0405ec_wide46_03_z.jpg

0405ec_wide46_04_z.jpg

0405ec_wide46_05_z.jpg

0405ec_wide46_06_z.jpg

0405ec_wide46_07_z.jpg

0405ec_wide46_08_z.jpg

Les mer om bilen her: http://www.europeancarweb.com/features/0405ec_wide46/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stylingen er litt rå, men jeg synes det blir litt "feil" å kalle det for GTR-etterligning, for den er ikke SÅ lik!

m3gtrstreet01_01.jpg

m3gtrstreet01_02.jpg

m3gtrstreet01_03.jpg

m3gtrstreet01_04.jpg

Skjermbredderne er en mellomting mellom gateversjonen og løpsversjonen:

m3gtr01_01.jpg

m3_gtr_competi3_800.jpg

Men luftegitterne har ikke noe på skjermbuen å gjøre, hekkvingen mangler og fangerne er alt for korte, se sammenligning av M3, M3 CSL, M3 GTR:

M3.jpg

M3_CSL.jpg

M3_GTR.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Identisk er den ikke, men jeg tror nok inspirasjonen er fra løpsversjonen av GTRen. :wink:

Sannsynligvis.

M3 gtr er gate versjon av M3 gtr Racing akkurat som CLK dtm.

det er lenge siden jeg leste teknisk data om den gtr'en er ikke det en V8 fra M5 med 400hk?

M3 GTR Strassenversion* er en gateutgave av løpsbilen ja. Og Mercedes sitt motstykke, som forøvrig er enda råere (mer hk, bur, 4-punktsseler, "F1-gir") er helt korrekt som du sier CLK AMG DTM.

Den har en 4-liters V8 på 380hk, mot M5 sin 5-liters på 400hk.

*Tysk ord, betyr gateversjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell nå har du glemt resten av 90hk i 4liters V8, den har total 470hk.

Abslutt 70hk mere enn M3 GTR.

Hvorfor deltar ikke BMW i DTM? det er noe jeg har lurt på lenge?

det er jo Tysk mesterskap, men hvorfor deltar ikke BMW eller porsche i DTM?

Skulle ha vært kult med en M3 DTM :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller nå så har dem sluttet med couper og begynt med sedaner.

Nå hvis BMW skulle ha vært med så skulle dem ha tatt med sin 3serie DTM.

Har ikke følgt med mye i BMW motorsport, men så på eurosport der hviste dem et løp der BMW 3serie og Alfa romeo drev å kjørte.

Og det er ofte Alfa'en vinner.

Hva er det serien heter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW er ganske heftig med i en del andre bilsporter. F.eks ETCC, STCC, BTCC, Formel1, diverse 24-timersløp etc. I tillegg har de egne serier som f.eks Formula BMW ADAC - hvor norske Stian Sørlie har gjort sin inntreden nå i år, og imponerer vel egentlig ganske bra. Kan sikkert være en fin inngangsserie til Williams-teamet...

Og til neste år blir det kanskje et norsk team med BMW (fabrikksny E36) i VLN (løpsserie på Nürburgring). Da må man nok nedover for å se hvordan karene har det, og selvfølgelig se på et løp eller to. 8)

Ser forøvrig en del på ETCC selv, og kanskje STCC når jeg kommer over det. Det er ofte mye action, og korte løp. Mer underholdende enn F1, på tross av at det er langt tregere biler (utgangspunktet til BMW er 320i).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke følgt med mye i BMW motorsport, men så på eurosport der hviste dem et løp der BMW 3serie og Alfa romeo drev å kjørte.

Og det er ofte Alfa'en vinner.

Hva er det serien heter?

ETCC sannsynligvis, det står for European Touring Car Championship.

Og jada, Alfa vinner ofte, men ikke så ofte som BMW! Det er BMW-førere på 1. og 2. plass i førermesterskapet, og BMW leder med 30ish poeng i konstruktørsmesterskapet - foran Alfa. ;)

Men både Alfa og BMW er med i STCC også (Swedish Touring Car Championship), det er der Tommy Rustad kjører med en Opel Astra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den driver å kjører en BMW 320i bruker dem vanlig(standard) 2 liter rekke sekser?

Eller er den trimmet?

Jeg tror ikke de har lov til å overstige 2 liter, og overladning (turbo/kompressor ol.) er heller ikke lov, men ellers tror jeg de kan trimme de. Det er også restriksjoner på 8500rpm turtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...