///M Skrevet Juli 2, 2004 Share Skrevet Juli 2, 2004 Uff, husker vi sendte bilen på Naf Test for en stund siden, fant masse feil, men det var sånne små feil, som lysjusteringer og et par andre ting, var ikke noen store feil i den da, MEN OM DET ER NOEN NÅ hmmmm.. Noen steder er Naf gjengen litt skada også da: Hadde en BMW 325i E36 på naf test fordi han som skulle kjøpe den krevde det. De klarte da prestere å si til kunden at bilen var lifsfarlig å kjøre fordi vi hadde monter effektanlegg og konfilter på den. De kalrte også å påstå å si at bilen var bruktimport fra tyskland fordi det var tatt en service på en tysk verksted, og dette sa de uten å sjekke at i vognkortet så stod det at bilen var solgt nye i norge. Det resulterte jo da i at vi ikke fikk solgt den til han fyren, men den ble solgt senere. Husker pappa blei fly forbanna på han fyren på Naf. Var nede å kjefta noe jævlig på han. HaHa Rare ass. Jeg har sånne oransje smålys på bilen, de sier du må fjerne dem, av en eller annen grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 2, 2004 Share Skrevet Juli 2, 2004 En kamerat av en kollega kjøpte seg en knapt 4 år gammel Audi A6 2.8TDi (eller hva de heter) som etter sigende skulle ha gått 95.000km. Han hadde den på NAF kjøpstest før han kjøpte bilen (fra en bilsjappe på østlandet), og de gikk god for at bilen var kjørt kun 95k. Sjappa het vel ikke noe sånt som Østlanske Bilomsetning og lå i Fredrikstad?? Enten det eller han der AutoCon-idioten i Sandefjord. Er usikker på hva firmaet han kjøpte bilen av het, men har en følelse av at det var i Sandefjord. Lurer på om det var han (tidligere) kollegaen min som nevnte Sandefjord... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SE Skrevet Juli 2, 2004 Share Skrevet Juli 2, 2004 Er ikke tilfeldigvis Autosale.no i Sandefjod? De er hverfall tvilsomme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 2, 2004 Share Skrevet Juli 2, 2004 HaHa Rare ass.Jeg har sånne oransje smålys på bilen, de sier du må fjerne dem, av en eller annen grunn. Markeringslysene er faktisk ikke lovlige (på annet enn Volvoer). Helt tragisk... Såvidt jeg har skjønt er det ikke lov på min engang, på tross av at den har markeringslys som standard i USA (og ser helt lik ut). Hadde bilen min vært flyttegodsimport fra USA, så hadde den derimot hatt lov til å ha markeringslysene... Helt idiotisk. Men som du ser på avataren min har jeg de tilkoblet. Har truffet politi flere ganger med de på uten å ha blitt stoppa, heldigvis. Men aldri kjørt gjennom noen kontroll med de på. Stoppa og dro av ledningene når jeg for ikke så lenge siden måtte kjøre gjennom en teknisk kontroll jeg visste om (og rulla ned begge sidevinduene foran. ). Domar, jeg vet ikke.. Det er et par år siden dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SE Skrevet Juli 3, 2004 Share Skrevet Juli 3, 2004 Hvis du importerer biler fra USA så må du ta av markeringslysene. Har en kamerat som har tatt inn to stk nå. Har fått samme beskjeden av biltilsynet i Larvik. De må fjernes. Han har også kragla med de om det problemet at det er blinklys i bremselysa. Det er også fy fy, men han kobler somregel alt tilbake etter han har vist bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 3, 2004 Share Skrevet Juli 3, 2004 Ved vanlig import er det ulovlig, ja, men det er helt lovlig når bilen blir flyttegodsimportert. Og på Volvoer. Det er det som er så latterlig. Foreldrene mine har en flyttegodsimportert Voyager kjøpt ny hos Jimmy Copeland i Texas. Den har røde/hvite baklykter, og når den blinker er det bremselysene som blinker. Den har heller ikke blinklys på sidene (bak fremskjermene). Den er godkjent slik på "dispensasjon" under flyttegodsloven (i hele bilens levetid). Parklysene i blinklyktene foran er derimot erstattet med vanlige parklys i hovedlyktene... Så poenget mitt er, min bil er også solgt ny helt lik i USA, med røde/hvite baklykter og brems/blink sammen. Hadde noen tatt med seg en bil hjem fra USA hadde den altså vært lovlig slik, men min som er kjøpt ny her i Norge er ikke lovlig slik. Og når Volvo kom med det på S40/V40 ble det plutselig en sikkerhetsting og ble lov på Volvoer, men ikke på andre biler. Snakk om dustelover. Men heldigvis virker det som om politiet ikke bryr seg så fælt om de lyktene lenger. Selv de skjønner vel at det er dustete. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 3, 2004 Share Skrevet Juli 3, 2004 hvis dere hadde satt på konifiltre på bilen selv(ikke av profesjonelle) så er det ikke smart å kjøpe en bil..... fordi hvis det er gjordt dårlig kan bilen gå til helvete øhh? Ja, for dette er jo vanvittig vanskelig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SE Skrevet Juli 3, 2004 Share Skrevet Juli 3, 2004 hvis dere hadde satt på konifiltre på bilen selv(ikke av profesjonelle) så er det ikke smart å kjøpe en bil..... fordi hvis det er gjordt dårlig kan bilen gå til helvete øhh? Ja, for dette er jo vanvittig vanskelig? Ja du skal helst ha mastergrad i å bytte luftfilter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_fl Skrevet Juli 4, 2004 Share Skrevet Juli 4, 2004 øhh, NEi mn dt kan skade motoren ves det ikke er satt på 100% korekt hvis dere hadde satt på konifiltre på bilen selv(ikke av profesjonelle) så er det ikke smart å kjøpe en bil..... fordi hvis det er gjordt dårlig kan bilen gå til helvete øhh? Ja, for dette er jo vanvittig vanskelig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 4, 2004 Share Skrevet Juli 4, 2004 Men hvordan kan man gjøre feil? Går jo liksom bare på en vei.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_fl Skrevet Juli 4, 2004 Share Skrevet Juli 4, 2004 3 praktiske råd angående innlegg: [*:1i44fb3u]Hvorfor skriker du så fælt? STORE bokstaver kalles roping - og er en uting.[*:1i44fb3u]Skriv svaret under det du svarer på. Slik er det i det virkelige liv også, svaret kommer etter spørsmålet. Dette er da ikke Jeopardy heller.[*:1i44fb3u]Klipp bort unødvendig tekst i sitering. Du har ingen grunn til å skrive slikt til mg, fordi eg skriver akkurat det eg ønsker meg ok... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3_CSL Skrevet Juli 4, 2004 Share Skrevet Juli 4, 2004 bmw_fl, jeg tror at du må sett deg ned, lene deg godt tilbake og slappe av! Hvis ikke det hjelper, ta en pille! Sorry, men de siste innleggene dine er ikke helt saklige, for å si det pent... Edit: Et par skriveleifer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Juli 4, 2004 Share Skrevet Juli 4, 2004 Ja, vi er nok mange som er enige meg deg der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_fl Skrevet Juli 4, 2004 Share Skrevet Juli 4, 2004 si ka dokker villl dt blir siste gong dokker høre fra mg hr innpå........ ves dokker forstår ka som står.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 4, 2004 Share Skrevet Juli 4, 2004 Faktisk så sliter jeg med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå