Gå til innhold

Har opplevd en time med 269hester og turbo..


///M
 Share

Anbefalte innlegg

Tror ikke Haakon heller har vært under 8 min. At det er mulig med hans bil - joda, men det krever nok en del trening. :)

Du har ikke vært på ringen enda, Haakon? Er det i august dere skal?

Selvfølgelig har ikke jeg vært under 8 minutter, jeg skal på Ringen for første gang om temmelig nøyaktig én mnd! Gleder meg som en unge på julaften! :D Thorleif's beste tid rundt Ringen er 8.23 (BTG) med GT'en, med CSL'en har han ikke tatt tiden, men raskere er den, garantert! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøre pent med den gjør han ikke..

Men jeg skal si fra til han og gi han det nr i tilfelle noe skjer, ellers takk :) Men en ting jeg lurer på, han mener at turboen i bilen er ikke ettermontert, bien ble bygd sånn som den er fra fabrikken med 269hester, har ikke no peiling på saab, men hadde dem 269 originale hester i 2.0liters rekkefirer i 1985 husker ikke hvilken bil det er, men det er en eller annen Saab 9000 eller 900 turbo eller no...

Og hvis bilen virkelig ble bygd fra fabrikken med 269hester, så har jo dem satt i en girkasse som tåler det eller hva.

Det er en SAAB 900 Turbo i 1985, og avhengig av om det er 8V eller 16V, så er det hhv. 155 hk eller 175 hk... De er ikke levert med noe i nærheten av 269 HK. Nå er ikke jeg noen ekspert på SAAB, men jeg kan prøve å huske det til neste gang jeg snakker med guru'en.. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri om de hadde en original bil levert med 2-liter på 269hk i 1985. Cosworther var jo gromsaker, og de hadde 215hk (eller hva det var) fra en 2-liters turbomotor i 1988 (?) og oppover.

Ta en titt i vognkortet og se hva som står på effekt... Det står oppgitt i kW, og er sannsynligvis originaleffekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har ikke jeg vært under 8 minutter, jeg skal på Ringen for første gang om temmelig nøyaktig én mnd! Gleder meg som en unge på julaften! Thorleif's beste tid rundt Ringen er 8.23 (BTG) med GT'en, med CSL'en har han ikke tatt tiden, men raskere er den, garantert!

EN kompis av meg var på ringen med BMW'n sin nå i våres og han var under 8 min og det var visst rimelig heftig kjøring syntes både de 2 som kjørte og de som så på siden dette var en nesten orginal M3.

Patrick skrev:

Hakke sjangs! Og komme under 8 minutter er det bare syke mennesker som gjør... Hadde kommet inn på sånn 12 minutter vel!!! Du hadde vel rekt en burger og en milkshake før jeg kom inn

Du hadde nok hatt god sjanse til å klare bedre enn 12 min.

20,832 km 11,45 = 106 km/h Ford Focus 1.8 Diesel Estate, Chris Rae, UK 2000.

20,832 km 12,11 = 103 km/h 2000 Ford Fiesta Zetec 1.25, Charles Neal UK 2003.

Er ikke sikker på det altså :D Må huske på at banen er veldig krevende både for bil og fører (meg i spes) :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EN kompis av meg var på ringen med BMW'n sin nå i våres og han var under 8 min og det var visst rimelig heftig kjøring syntes både de 2 som kjørte og de som så på siden dette var en nesten orginal M3.
Under 8 minutter?? Det tviler jeg veldig sterkt på! Og om så, så var det nok ikke en full runde! E E46 M3 går på 8.2X. Thorleif som er en skikkelig "Ringrev" har kjørt sin M3 GT på tidligere nevnte tid...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompisen min kjørte 7.56 Bridge til Gantry da... Raskest den dagen AV alle!!
Klokket med en chiptrimmet Nokiatlf?! ;) Beklager, men jeg har alvorlige problemer med å tro dette! Du må i det minste gi noen flere specs på både bil og fører, før jeg kan vurdere om jeg i det hele tatt skal tro deg!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var da ikke spesielt godtroendes men men... Er mange som faktisk kan kjøre bil og ikke minst kjøre bil jævla fort!!! Her er de speca du bad om: Bilen er en 98/99 mod M coupe, 321 HK. M3 E46 bremse skiver foran med porsche caliper. Tror det er Bilstein understell og R-dekk!

Han er vel en av de meste erfarne i BMWccn så har ikke noe problem med og tro på han. Står vel ett ord eller 2 om han i siste Fahrfreude da bmw klubben var og kjørte Stage drive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var da ikke spesielt godtroendes men men... Er mange som faktisk kan kjøre bil og ikke minst kjøre bil jævla fort!!! Her er de speca du bad om: Bilen er en 98/99 mod M coupe, 321 HK. M3 E46 bremse skiver foran med porsche caliper. Tror det er Bilstein understell og R-dekk!

Nå er jo en M coupé med bilstein-understell noe annet enn en "nesten original M3" som du sa lenger oppe!

M coupéer (og roadstere også) er meget potente baneracere...

Er det Kenneth Høiom du snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo en M coupé med bilstein-understell noe annet enn en "nesten original M3" som du sa lenger oppe!

Tja er ikke helt sikkert men tror ikke det er mer enn ett senke sett på den altså... kan sjekke med han på rudskogen imorra.

Er det Kenneth Høiom du snakker om?

Det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo en M coupé med bilstein-understell noe annet enn en "nesten original M3" som du sa lenger oppe!

Tja er ikke helt sikkert men tror ikke det er mer enn ett senke sett på den altså... kan sjekke med han på rudskogen imorra.

Var ikke selve understellet jeg tenkte mest på - mer at en M coupé sannsynligvis er grommere på nordsløyfa enn en M3. :) Men stivere bil hjelper jo det også.

Nå har man uansett fått bekreftet hvem det gjelder, og han er jo utvilsomt en meget dyktig sjåfør. Vet ikke hva det er "beregnet" at en M coupé skal gå på, men det er nok de færreste som kjører den på under 8 min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke tvil om at alle som kjører under 8 min er dyktige sjåfører, noe som kenneth helt klart er. Han er blandt de beste på alle BMW treffa både i norge og sverige. Og det er ganske moro at bilen ikke er sinnsykt påkostet med masse duppeditter, men at det er en bil BMW har konstruert på en meget bra måte :D Den er vanskelig og kjøre men når du får hengen på den funker den som sagt bra.

Akkurat kommet hjem fra Rudskogen og det var ikke moro altså... Masse regn og lite biler og folk....

Håper på bedre vær imorgen 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var da ikke spesielt godtroendes men men... Er mange som faktisk kan kjøre bil og ikke minst kjøre bil jævla fort!!! Her er de speca du bad om: Bilen er en 98/99 mod M coupe, 321 HK. M3 E46 bremse skiver foran med porsche caliper. Tror det er Bilstein understell og R-dekk!

Han er vel en av de meste erfarne i BMWccn så har ikke noe problem med og tro på han. Står vel ett ord eller 2 om han i siste Fahrfreude da bmw klubben var og kjørte Stage drive...

He he he, du kan beskylde meg for mye rart, men ikke godtroende! :) At Kenneth Høiom har kjørt under 8 min BTG stemmer, dette bekreftet Thorleif i dag, om det var 7.56 eller 7.59 var han ikke sikker på, men at det var under 8 var han helt sikker på! :) Så, ja det stemmer nok det du sier. Men, jeg regner med at du forstår hvorfor noen (jeg) er skeptisk når en person (t.o.m. en som kjører F*RD! :) ) sier "kameraten min kjører under 8 minutter BTG med sin M3"... Du vet gjerne at selv fabrikk-førerne til BMW kjører ikke en E46 M3 (som original er raskere rundt Ringen enn en original E36) raskere enn 8.2X BTG...

Edit: Et par skriveleif'er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...