Gå til innhold

BMW diesel

Siggi
 Share

Anbefalte innlegg

Hva med BMW`s dieselmotorer? Kjenner noen som ønsker å kjøpe Toyota Avensis diesel. Han tør ikke sitte på i min e46 150 hk diesel. Har prøvd Toyotaen også. Grei bil, hvis man ikke ønsker seg mer ut av livet... 8)8):shock::shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

120d går hvistnok som bare f***. Snakka med en fra BMW Norge som hadde fått låne en sån fra Tyskland ned til Italia og oppigjen. Han syns den bre var helt rå. (og detta er en fyr som har kjørt M5, M3 og Z8 flere ganger). Er jo 163 diesel hester i den lille bilen.

Mamma av alle persjoner har bestillt en sån!! Og hu kjører 316i nå. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe galt med BMW-dieseler, nei, men de fleste produsenter har jo kommet langt med dieselmotorene sine.

Den eneste BMW-dieselen jeg har kjørt er X5 3.0dA (218-hesteren), og det var absolutt ikke feil. Kongebil! :)

Gikk faktisk ganske ok. Dro godt i oppoverbakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har også kjørt/kjører en Range Rover 2.5 DSE som har nesten samme motor som sitter i 525tds bortsett fra at den har litt færre hester. Går bra det, men det går mye bedre etter det blei satt i chip ;)

Chipen skal også selges hvis det er noen som er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å chippe min. Passer den til min så er jeg interesert. Har en E34 525tds.

Er det bare plugg inn, eller er det litt mere omstendelig enn det? Ett firma i Molde som snakket om justering etter at den var satt inn? De skulle ha 5500,- ferdig justert.

I følge det firma som selger de så må du desverre ha en annen chip fordi kontaktene passer ikke, ellers er chipen lik tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd

Men, 5.500,- er jo ikke all verden da. Liker bare ikke å bruke penger på noe jeg ikke kjenner slutt resultat av.

Vil det gi meg en tilfredstillende merkbar effektøkning, bilen har tross alt rullet over 250.000km, hvordan spiller det inn osv.

Får dra til Molde og montere en når jeg kommer til land igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jp, akkurat dette kjenner jeg til, men jeg har ikke fått prøvd en chippet diesel og jeg har jo tross alt over 1600kg som effekten skal fordeles over. Er egentlig bare litt spent på hvor merkbart det egentlig er.

Alle sier jo at bilen har blitt HELT RÅ med chipp, OGSÅ de med sugemotor, akkurat det siste der er vel grunnen til at jeg har valgt å ta slike innspill med en klype salt, inntil jeg har fått opplevd det selv.

I tillegg har jeg den høye km.standen. Motoren har ikke skapt meg problemer så langt, bruker kanskje en halvliter olje mellom servicene, som jeg mener godkjent, og er redd for å ta livet av den. (kan jo selvf. løses med å sette i en 400hk M5 motor om så skjer), men det ville vært en såkalt uforutsett utgift ;) "Bra" for meg, dårlig for husfreden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sån. Den Range Roveren vi har veier 2.3 tonn har 100kw (100*1.36=136hk, tror jeg) med chip 118kw (118*1.36=160.48hk).

Jeg merka veldig stor forskjell på effekt, men du må være klar over at når bilen har vært chippa en stund så kan bilen begynne å sote veldig når du gir på, og det er ikke bare når den er kald lenger dette vil skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...