vekkreist Skrevet Juli 21, 2004 Share Skrevet Juli 21, 2004 hei Hva kan sporing komme av? jeg kjører med 18 tommer felger på 225/40 dekk. Om vinteren merker jeg ikke noe til dette problemet (med 16 tommer vanlige dekk) Det er ikke en bestemt side bilen trekker til..kommer litt an på veien. Men det er ganske irriterende å måtte rette på rattet hele tiden :/ Noen meninger? PS: Det ER nok luft på dekkene takker! ----BMW 318i 1993--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Juli 21, 2004 Share Skrevet Juli 21, 2004 Hvilket dekkmerke kjører du på da?? Når du kjører på 18" hjul så må du regne med litt sporing ...... Jeg har også 18" hjul. Min erfaring er at noen dekkmerker sporer mere....(mye mere) enn andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirk Skrevet Juli 21, 2004 Share Skrevet Juli 21, 2004 sporingen kommer nok nesten helt garantert av den store dekk dimensjonen din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 21, 2004 Share Skrevet Juli 21, 2004 Sporingen kommer enkelt og greit av at med såpass brede dekk med lav profil så blir bilen din kjørende på dekkantene på de fleste veier. Det skal en del til for å unngå sporing helt med slik dimensjon, men et dekk med rundere skuldre pleier å hjelpe betraktelig. Har selv dårlig erfaring med Falken og god med Nokian (hva angår sporing, Falken-dekkene så kulest ut by far..). Falken-dekkene var veldig flate og hadde "skarpe" kanter, mens Nokianene var mye mer avrundete... EDIT: Hrm. To svar på tiden jeg brukte på å skrive innlegget. Var visst altfor treg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vekkreist Skrevet Juli 21, 2004 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2004 Har typhoon dekk. Ja..det er helt sikkert pga de store dekkene. men sant....jo større jo bedre.. hehe. takker for svarene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppe Skrevet Juli 21, 2004 Share Skrevet Juli 21, 2004 Har samme problemet med mine 225 45 17 dekk jeg og. Slitsomt i lengden, så utrykket og lide for skjønnheten har aldri passet bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 22, 2004 Share Skrevet Juli 22, 2004 Så lenge det ikke er dype spor er det ikke noe problem på min med 235/40/17. Men det krever høyt lufttrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Splended Skrevet August 28, 2004 Share Skrevet August 28, 2004 Dekkmerke, slitasje og utforming av ytterkanten på dekket er helt klart avgjørende på sporing. Tror ikke dimensjon er så viktig. Bruker Nokian NRZi på mine 17" Alpinafelger på e-36 coupe. 225/45 foran og 255/40 bak. Sporer mindre enn på halvslitte 15". Knalldekk! I tillegg er det viktig a sjekke/bytte foringer o.l. på understellet. Hjulstilligskontroll er også påkrevet. Det ble mye på en gang, men det funker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet August 28, 2004 Share Skrevet August 28, 2004 Nokian NRZi tror jeg er et av de dekkene som er mest kjent for ikke å spore. De er vel ganske runde i kantene også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Splended Skrevet August 28, 2004 Share Skrevet August 28, 2004 Ja, Nokiandekkene er litt avrundet i kantene. Sikkert derfor de virker så nøytrale på veien. Før første kjøretur med de nye dekkene var jeg litt skeptisk til støy og at de skulle virke litt harde mot underlaget, men der overbeviste de også maksimalt. En ting jeg ikke får anbefalt nok er HJULSTILLINGSKONTROLL. Det kostet meg 1.600,- på BMW-verksted, men det var som å få ny bil. Hadde på forhånd slitt med at bilen jaget fra side til side i veibanen. Dessuten vil ikke dekkene slites feil etter en slik kontroll/justering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet August 29, 2004 Share Skrevet August 29, 2004 Har nokian 225 40 18" og merker ikke mye til sporing i de dekkene i forhold til andre dekk ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå