Gå til innhold

BMW 325i 86-88


Koffe
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lider nå under valgets kval når det kommer til kjøp av min neste bil. Jeg kjører en honda accord nå som jeg er fornøyd med, men vil ha noe som sparker litt bedre.

Mitt budsjett er på ca 25000,-

Jeg har kommet over noen 325 i 88 modeller.

Mine spørsmål er:

1. Hvor driftssikker er denne bilen? Jeg har hørt mye om at gamle bmw`r som passerer 200.000 må påkostes mange raparsjoner, særlig i fobindelse med motoren.

2. Er det lett å få tak i deler? Står det "nok" gamle bmw biler rundt omkring slik at reparasjoner ikke blir så dyrt?

3. Trimdeler. Jeg vet om folk som har fått over 300 hester ut av denne motoren. Jeg leter som pokker etter et bolt-on turbo kit men jeg finner det ikke.

Takker så mye for hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor driftssikker er denne bilen? Jeg har hørt mye om at gamle bmw`r som passerer 200.000 må påkostes mange raparsjoner, særlig i fobindelse med motoren.

325ier er ofte (alltid? :)) kjørt hardt, så ja, etter 200k er det ofte mye som er utslitt.

2. Er det lett å få tak i deler? Står det "nok" gamle bmw biler rundt omkring slik at reparasjoner ikke blir så dyrt?

Du får alt av deler til E30 hos forhandlerne uten problem (til ganske normale delepriser). De fører til og med deler til 30 år gamle biler. Er ikke noe Ford-greier der i gården, nei. Det er til og med mulig å kjøpe fabrikksnye 2002-karosserier... :)

Vraka biler rundt forbi, vel, ja, vil påstå at det er en del av de rundt. Det er en grunn til at forsikringspremien på 325i er helt horribel (sjekk den før du handler, sikkert fire ganger dyrere enn Accorden), og svaret finnes vel ofte på skraphauger. Ellers har du f.eks www.osbildeler.no som selger veldig mye brukt til BMW.

BilXtra, Biltema og Mekonomen har også masse deler til E30 til en rimelig penge. Ellers har du jo f.eks GS Bildeler, OS Bildeler og Schmiedmann som har mye BMW-deler (se under Deler til høyre).

3. Trimdeler. Jeg vet om folk som har fått over 300 hester ut av denne motoren. Jeg leter som pokker etter et bolt-on turbo kit men jeg finner det ikke.

Som nevnt av cmn kan du sjekke på www.autopower.se. Der pleier det ofte være litt. Men skal du turbokonvertere en bil med over 200k på telleren tror jeg nok den kan ha godt av en overhaling først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet hos hoggeriene er at bilene blir så fort nedplukket. Deler er ikke noe problem å få tak i nytt.

Hvis du har muligheten til det burde du legge i noen ekstra kroner. Tviler på at du finner deg et bra eksemplar til den prisen.

Som nevnt over, ang trimming. så står det side opp og side ned på autopower.se

- Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye for hjelp.

Jeg skulle gjerne lagt inn noen ekstra kroner bare jeg hadde hatt det.

Hvis jeg velger å gå for denne, er det noe spesielt man bør se på når man kjøper? Tar jo selvfølgelig en prøvetur og det er jo ikke akkurat lett å se om det er noe galt " i " motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...