Gå til innhold

Trenger råd om prisen


Linuxoid
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Min familiesituasjon skal forandres i Mars neste år (får barn), og dessverre må jeg selge min BMW 316i 1999 pga. vi trenger stasjonsvogn for barnevogn. Men jeg er litt usikker om hva kan man få for bilen som jeg har. Her er detaljer:

Modell E36, registrert i Januar 1999, km.stand 87.000, ABS, ASC, Klimakontroll (elektronisk), DEFA alarm, alle reparasjoner var utført kun hos BMW, service hefte,Blaupunkt radio/kassett med kode, vinterdekk følger med samt jeg kan gi på kjøpet Philips DAP 300 forsterker (hadde ikke tid å montere den i bilen). Bilen er i meget god stand, blå farge.

Har noen av dere tips hvilken pris man bør spørre i annonser for min bil?

Bør jeg vente med dette til September/Oktober når fold får skatteoppgjør?

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har du e36 eller e46? kom litt i stuss, siden du skreiv e36, og at det er en 1999mod. e46 karroseriet kom da i 99.

Eg vurderte å kjøpe samme bil som du skal selge, bare at det var en e46

Og da sjekket eg litt rundt på priser ihendhold til utstyr, km.stand osv.

Jeg tipper rundt 160/170.000,- burde du få.

Men det er ganske mange til salgs av akkurat den typen der, så det kan bli vanskelig å få solgt den. pluss at det er litt "liten" motor. så den er ikke så veldig "selgbar".

( har nettop solgt en e36 316i 92.mod) den gjekk for 60.000,-

Du har ikke vurdert innbytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Sjekket nettopp med BMW, de sier at det er E36, og at det er egentlig modell 1998 og bare registrert i 1999. Ufff....

Om innbytte - jeg har tenkt å kjøpe ny bil isteden, og om man gjør innbytte hos bilforhandleren får man mye verre pris enn om man selger privat og da kjøper ny bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen min som har kone og to små barn kjøpte seg nylig en bmw stv, de klagde på at det ble liten plass til barnevognen/e der. Men de har jo to barn.

Godt mulig, dette er generelt problem på 3-serie. Derfor antaglevis må jeg se på andre merker. Vurderer Volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hrm...OK, kanskje jeg må se på 5 serie da, om det er nok plass for barnevogn.

OM...jeg klarer å selge min bil i det hele tatt.

Skjønner ikke hvorfor jeg får 0 henvendelser, bilen er jo i meget bra stand og flyr som fugl uten noen problemer, med alle service utført, alt var grundig fikset og doumentert på bmw.

Faen....er dette kanskje pga. sommerferie?

Jeg har tatt i dag kontakt med bmw forhandleren, gjett hva - de vil gi meg bare 105' for bilen pga satser som de har skrevet i boka.

Dette nekter jeg å tro rett og slett :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør jeg vente med dette til September/Oktober når fold får skatteoppgjør?

Glemte visst å svare på den der. Nesten alle får (har fått) skatteoppgjøret i juni, så du er litt sent ute. Det er vel kun de som leverer selvangivelse for selvstendig næringsdrivende som får på høsten, og evt. andre spesialtilfeller?

Ellers så tror jeg ikke 105k er noen dårlig pris til å være innbyttepris. Husk at de skal tjene penger på bilen, så de må legge på 10-15k, og det er nok maksimalt av hva de kan få for den ved videresalg.

Eksempel på lignende bil:

http://www.finn.no/finn/car/object?id=4 ... s=31&rub=2

Og for å sette ting litt i perspektiv...

'97 320i med 74k på telleren til 120k:

http://www.finn.no/finn/car/object?id=4 ... s=61&rub=2

Sistnevnte er forøvrig et ekstremt tilfelle, så skulle noen være ute etter slik bil er det nok bare å slå til. ;) Men poenget var uansett at de fleste vil heller betale 15k ekstra og få en 320i med rekkesekser og 150 hester enn en 316i med 102 hester og 13k mer på telleren.

Uansett finnes det jo helt motsatt også, har sett '98 316i til salgs for 140k, så det er jo noen som har store forhåpninger - og finner man den "rette" kjøperen, så klarer man nok alltids få en del lapper ekstra, men det vil ta tid.

En "nyere" bil (ikke veteran) er ingen god business, slik er det bare. Minst penger taper man på å kjøpe en brukt, men relativt ny, og rimelig bil som man har så lenge som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævlig billig ja, men på den annen side så hadde det vært dyrt å få den lik din. Du har jo M-tech styling, M-tech understell, delskinn, Alpina-felger, etc. Fort noen titalls tusen i slikt. Men sekseren har jo sin sjarm... :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...