Stian Børresen Skrevet August 17, 2004 Share Skrevet August 17, 2004 Jeg lurte litt på hva dere tror jeg klarer å få ut av motoren min.. orginal motor fra 325 89mod. Skal montere: -luftfilter -grenrør -effektanlegg -superchip -trimkam Hva tror dere jeg får uttav motoren i hk med dette?burde vel klare 200hk minst kan jeg tenke meg.. Min motor er en US versjon med 174hk ifølge han jeg kjøpte bilen fra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmn Skrevet August 17, 2004 Share Skrevet August 17, 2004 Hvis du først skal kjøpe chip vil jeg anbefale deg å kjøpe fra http://www.trimchip.com. Med den merket jeg faktisk forskjell selv. (Hadde 325i e30 for ikke lenge siden, og prøvde original chip mot chip'en fra trimchip.com flere ganger) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 17, 2004 Share Skrevet August 17, 2004 Ja, du får handle fra trimchip.com, og passe på å nevne at du fikk tipset på bmwguiden.no. Det ser nemlig ut for at de skal sponse bmwguiden.no litt fremover. Fra http://www.trimchip.com/asp/Tekniske_data.asp?modell=BMW+325i+E30 Vi tømmer lageret - fra 490+mva!!!,- Og angående effekten, 200hk burde vel være innenfor rekkevidde. Du får ta den på rulle før og etter! Hadde vært moro å se hvor stor effekt alt hadde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet August 17, 2004 Share Skrevet August 17, 2004 Er dette en 2,7 l, en 325e? Konvertert i så tilfelle, bare nysjerrig.. - Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet August 17, 2004 Forfatter Share Skrevet August 17, 2004 det er en m20 2.5l i bilen. jeg får tak i en trimchip som heter superchip ellernoe i den duren,skal gi meg ca 200hk.må betale 2500kr for chip'n. er det noe som heter superchip?er dette gode chiper isåfall? kanskje noen har noe data om chipen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirk Skrevet August 19, 2004 Share Skrevet August 19, 2004 tror det er fult mulig å hente ut rundt 200 hester.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet August 20, 2004 Forfatter Share Skrevet August 20, 2004 Den chip'n jeg får er en motorsport chip som øker rpm til 8000 og ca 200hk.jeg har nå betalt 2500kr nå så det vil nå vise seg om den er verdt så mye penger;)skulle fått testa bilen på rulle før og etter chip'n, men jeg vet ikke om noe sånt rundt om her så=\ Lite med alt her i brønnøysund=( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 20, 2004 Share Skrevet August 20, 2004 Du kan jo alltids teste gratis med RPM Analyzer. Eller så kan du gjøre enkle forsøk, som å måle hvor lang tid du bruker på en viss strekning før og etter. F.eks 200 meter burde gi en indikasjon på om det har noen effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet August 20, 2004 Forfatter Share Skrevet August 20, 2004 jeg skjønte egentlig ikke så altformye av det programmet der..=) Feel free to explain=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 20, 2004 Share Skrevet August 20, 2004 Det er jo link der til full beskrivelse. Riktignok på engelsk... her er den norske versjonen: http://home.netpower.no/pberg/rpmanalyzer.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet August 20, 2004 Forfatter Share Skrevet August 20, 2004 hehehehhe=) takk skal du ha du;) Så ikke så nøye på det der egentlig:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet August 20, 2004 Share Skrevet August 20, 2004 Ikke for å være negativ, men 8000 o/min på denne motoren er det samme som å ta livet av den. Skal ha en rimelig rå bunndel, samt at den må være bra balansert for at den skal tåle det. Det er heller ikke å anbefale å øke turtalls sperren til 7000 på disse motorene, da det somregel er turtall som tar knekken på dem (Som med alle andre motorer). - Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet August 21, 2004 Forfatter Share Skrevet August 21, 2004 Hehe, ja..8000rpm er ganske mye å det er ikke noe man kjører noe særlig lenge med men jeg tror heller ikke jeg blir å dra den opp mot 7000rpm heller..jeg vil ha bilen min en stund.å ikke skamkjøre den som endel andre gjør med en 325..driver ikke å spinner å slenger med den heller=) jeg skal behandle bilen bra så lenge jeg har den, så får den neste eier gjøre som han eller hun vil..om den noen gang blir solgt=\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet September 3, 2004 Forfatter Share Skrevet September 3, 2004 da har jeg endelig fått den rette chip'n til bilen min etter litt om og men=) Jeg kan trygt si at det var en veldig forskjell med og uten den chip'n.. nå mangler jeg bare grenrør og effektanlegg..hmm kanskje en trimkam snart også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå