Gå til innhold

Lettere trimming av 325i e30 89mod..


 Share

Anbefalte innlegg

Jeg lurte litt på hva dere tror jeg klarer å få ut av motoren min..

orginal motor fra 325 89mod.

Skal montere:

-luftfilter

-grenrør

-effektanlegg

-superchip

-trimkam

Hva tror dere jeg får uttav motoren i hk med dette?burde vel klare 200hk minst kan jeg tenke meg..

Min motor er en US versjon med 174hk ifølge han jeg kjøpte bilen fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du får handle fra trimchip.com, og passe på å nevne at du fikk tipset på bmwguiden.no. Det ser nemlig ut for at de skal sponse bmwguiden.no litt fremover. :)

Fra http://www.trimchip.com/asp/Tekniske_data.asp?modell=BMW+325i+E30

Vi tømmer lageret - fra 490+mva!!!,-

Og angående effekten, 200hk burde vel være innenfor rekkevidde. Du får ta den på rulle før og etter! Hadde vært moro å se hvor stor effekt alt hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den chip'n jeg får er en motorsport chip som øker rpm til 8000 og ca 200hk.jeg har nå betalt 2500kr nå så det vil nå vise seg om den er verdt så mye penger;)skulle fått testa bilen på rulle før og etter chip'n, men jeg vet ikke om noe sånt rundt om her så=\ Lite med alt her i brønnøysund=(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være negativ, men 8000 o/min på denne motoren er det samme som å ta livet av den. Skal ha en rimelig rå bunndel, samt at den må være bra balansert for at den skal tåle det. Det er heller ikke å anbefale å øke turtalls sperren til 7000 på disse motorene, da det somregel er turtall som tar knekken på dem (Som med alle andre motorer).

- Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja..8000rpm er ganske mye å det er ikke noe man kjører noe særlig lenge med men jeg tror heller ikke jeg blir å dra den opp mot 7000rpm heller..jeg vil ha bilen min en stund.å ikke skamkjøre den som endel andre gjør med en 325..driver ikke å spinner å slenger med den heller=) jeg skal behandle bilen bra så lenge jeg har den, så får den neste eier gjøre som han eller hun vil..om den noen gang blir solgt=\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...