Gunnar Skrevet September 28, 2004 Forfatter Share Skrevet September 28, 2004 Hmm. Mye fornuftig som har dukket opp her gitt. Synes det med dekkpasta høres ut som en meget god løsning. Tørker det opp er det jo ikke lenger noe problem. Greasen tørker jo ikke, så den er jeg litt mer skeptisk til. Egentlig trodde jeg at det var verre å få i ny foring enn å få ut den gamle... menmen, får ordnet det i dag. Opp på bukk med den om noen timer, så får vi se hvordan det går. Gleder meg til å få det ordnet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 28, 2004 Share Skrevet September 28, 2004 Får vel gjerne en tilbakemelding senere da om hva som var lettest, inn eller ut.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet September 28, 2004 Share Skrevet September 28, 2004 Når man ikke har gjort det før er det nok inn som er det vanskeligste... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 28, 2004 Share Skrevet September 28, 2004 nok en grisegutt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 28, 2004 Share Skrevet September 28, 2004 Når man ikke har gjort det før er det nok inn som er det vanskeligste... Tror ikkje me snakke bil her lengre, nei... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 28, 2004 Forfatter Share Skrevet September 28, 2004 Ah! Nå er jeg så forbanna fornøyd. Opp på bukk, ut og inn med begge foringene og ned med bilen igjen på nøyaktig 1 time. Og det på tross av at vi hadde litt trøbbel med å få den høyre til å ikke gå skjevt ut. Pluss at han gikk over alle foringer og sjekka oljenivå på girkasse etc. Det er med andre ord tydelig at verkstedene tar seg en grei bonus på slike jobber... De raskeste jeg fant skulle ha 2 timer på jobben, de tregeste 3 timer. Jeg fikk det nå gjort på 1 time, og det for den nette sum av 400,-. Sparte mellom 1000,- og 1800,- på dette her. Knallfornøyd. Og ikke minst: Alle tegn til smelling/dunking er helt borte, og bilen føles tight og fin. Helt konge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 28, 2004 Share Skrevet September 28, 2004 nice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet September 28, 2004 Share Skrevet September 28, 2004 Supert dette, Gunnar. Ingenting er som å få bort litt ulyder og slark i go'bilen. Heller ikke helt feil å spare litt penger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 28, 2004 Forfatter Share Skrevet September 28, 2004 Jepp. Det hørtes jammen alvorlig nok ut på lyden, men er glad det bare var traversforingene. Nå vet jeg ihvertfall godt hva det er til neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 28, 2004 Share Skrevet September 28, 2004 1 time var bra. Greit med rett verktøy, for å få foringene ut er jo et hel..te. Må gjerne ta å investere i litt spesialverktøy tilden jobben der, for eg bytte ein del av de ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 28, 2004 Forfatter Share Skrevet September 28, 2004 Jau. Tror ikke det kan være så vanvittig dyrt. Det var en hydraulisk sylinder med fotpresse og en del hylser til. Har bilde av den. Det finnes en veldig simpel ikke-hydraulisk utgave også: Men tror den er litt begrenset. Forstod det slik på han som har lagt ut bildene at den ikke fungerte når foringen var ødelagt, eller at den ikke klarte å dra de ut hvis de satt skikkelig fast. Det er jo en del mer krefter i en hydraulisk utgave (og så mye mindre slitsom..). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 28, 2004 Share Skrevet September 28, 2004 Koster endel penger den håndholdte hydr. pressa da... Fikk pris på en på ca 5 lapper + moms.... og da kommer alle hylsene i tillegg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 28, 2004 Forfatter Share Skrevet September 28, 2004 Såpass ja. Jaja, du sparer jo en del tid da, får bare ta betaling for like lang tid som du ville brukt uten, så tjener du den vel kjapt inn.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå