Gå til innhold

Smell fra bakstilling ved clutching

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Hmm. Mye fornuftig som har dukket opp her gitt. Synes det med dekkpasta høres ut som en meget god løsning. Tørker det opp er det jo ikke lenger noe problem. Greasen tørker jo ikke, så den er jeg litt mer skeptisk til.

Egentlig trodde jeg at det var verre å få i ny foring enn å få ut den gamle... menmen, får ordnet det i dag. Opp på bukk med den om noen timer, så får vi se hvordan det går. Gleder meg til å få det ordnet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Nå er jeg så forbanna fornøyd. :)

Opp på bukk, ut og inn med begge foringene og ned med bilen igjen på nøyaktig 1 time. Og det på tross av at vi hadde litt trøbbel med å få den høyre til å ikke gå skjevt ut. Pluss at han gikk over alle foringer og sjekka oljenivå på girkasse etc. Det er med andre ord tydelig at verkstedene tar seg en grei bonus på slike jobber... De raskeste jeg fant skulle ha 2 timer på jobben, de tregeste 3 timer. Jeg fikk det nå gjort på 1 time, og det for den nette sum av 400,-. Sparte mellom 1000,- og 1800,- på dette her. Knallfornøyd. :)

Og ikke minst: Alle tegn til smelling/dunking er helt borte, og bilen føles tight og fin. :) Helt konge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau. Tror ikke det kan være så vanvittig dyrt. Det var en hydraulisk sylinder med fotpresse og en del hylser til. Har bilde av den.

Det finnes en veldig simpel ikke-hydraulisk utgave også:

SubBush10.jpgSubBush12.jpg

Men tror den er litt begrenset. Forstod det slik på han som har lagt ut bildene at den ikke fungerte når foringen var ødelagt, eller at den ikke klarte å dra de ut hvis de satt skikkelig fast. Det er jo en del mer krefter i en hydraulisk utgave (og så mye mindre slitsom..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...