Patrick Skrevet Oktober 9, 2004 Share Skrevet Oktober 9, 2004 Ikke bli lurt av reklamen disse filtrene har sikkert litt effekt på en turbo med trimchip,På en vanlig sugemotor gir filteret ikke flere hk drar inn mer drit i motoren gjør som regel at motoren går dårligere på grunn av feil blanding av luft \drivstoff,Litt freskere lyd blir det og det er også den eneste fordelen.Orginalt filter er tilpasset for å gi best effekt ut av en bmw motor.Dette fikk jeg som svar da jeg spurte en erfaren bmw mekaniker. K&N filtrene består av finere/bedre materialer enn originalfilteret. Dette vil si at det filtrerer bedre enn det vanlige. En skal også etter bytte til kon filter justere CO på motoren får å forhindre det du nevnte ovenfor. Dessuten er K&N filtrene vaskbare og en sparer utgifter i lengden. Når det angår effekt så blir det ivertfall ikke mindre av den... Kommer helt ann på hvilken motor og utstyr en har i forbindelse med motor. De sier at på en original E-30 320i får mellom 2-5 hK av K&N 57i kit. Har du da i tillegg grenrør/effektanl tror jeg du kan hente mer ut av filteret. Det er ikke bare gromlyden som er fordelen med et skikkelig filter... Det er jo tross alt en blanding av luft og bensin en bil går på Hvis originalt er best? er det vel ikke vits i å chip trimme BMW`er heller da.. Den ville jo ha vært optimal fra fabrikk????? Alt kan forbedres.... Kon filter er vel kanskje en ting Men når man snakker om bensin/luft mengden så skal det vel taes med at selv om luften øker ved en con filter så øker da ikke bensinen.... Og at du får 2-5 hetser av det filteret er bare tull... Kommer jo veldig mye ann på hvillken stand motoren er i. 92 mod motor fra 325 skal det fra fabrikken være 192 hester i men etter 12 år.... SLITASJEN kales det. Når jeg byttet maskin i den gammle bilen min kjørte jeg om kapp med en kompis som hadde en "dritt rå" maskin som var chippet, effektanlegg bla bla bla... Kommer jo mye ann på dekk dim+++ men min hadde mye bedre aks. finnes IKKE noe fasit svar på alt det her.... alt varierer fra bil til bil, med prod år, plugger, slitasje, dekk dim(felg) Fører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Oktober 9, 2004 Share Skrevet Oktober 9, 2004 Angående 2-5 Hk.. sankk med gutta i Performence BMW i england... Hentet det derifra... Tror de folka vet bedre en både meg og deg Angående min erfaring hadde jeg en 86 mod 320i med fabrikksny motor , K&N 57i kit filter og Ac Schnitzer grenrør + effektanl. montert.... For meg føltest det nesten som en "turbo" med dette montert i forhold til originalmotoren..(kom som faen etter 4500 omdr.)( men så kostet eksosen 15000,- og da ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Oktober 18, 2004 Share Skrevet Oktober 18, 2004 Lurer på om dere har noe formening om hvilket filter som er best?Hvilket gir best lyd? King Dragon filter er best Sick racer lyd når du nermer deg rødmerkinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leonard Skrevet Oktober 20, 2004 Share Skrevet Oktober 20, 2004 Hvis du vil ha lyd så er det jo bare å rive av filteret . Da får du max lyd ut fra "intake-siden"... Så kan du også bytte ut alle plast og gummi rørene med metall. Plasten/gummien absorberer lyd. Alt du hører fra "intake-siden" er stemplene som trekker luft, så det er veldig begrenset hvor mye lyd du får ut fra filteret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå