Jump to content

Green filter vs. K&N filter


Mirakulix
 Share

Recommended Posts

Motor Technik i Skien har. De har også rask levering. Pluss at du får rabatt hvis du er medlem i BMWCCN.

Er du usikker på hvilke av filterene du skal bestille, så ta en tlf til de. Veldig greie folk å snakke med, og de vet hva du trenger siden de kun driver med BMW.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ikke bli lurt av reklamen disse filtrene har sikkert litt effekt på en turbo med trimchip,På en vanlig sugemotor gir filteret ikke flere hk drar inn mer drit i motoren gjør som regel at motoren går dårligere på grunn av feil blanding av luft \drivstoff,Litt freskere lyd blir det og det er også den eneste fordelen.Orginalt filter er tilpasset for å gi best effekt ut av en bmw motor.Dette fikk jeg som svar da jeg spurte en erfaren bmw mekaniker.

Link to comment
Share on other sites

Ikke bli lurt av reklamen disse filtrene har sikkert litt effekt på en turbo med trimchip,På en vanlig sugemotor gir filteret ikke flere hk drar inn mer drit i motoren gjør som regel at motoren går dårligere på grunn av feil blanding av luft \drivstoff,Litt freskere lyd blir det og det er også den eneste fordelen.Orginalt filter er tilpasset for å gi best effekt ut av en bmw motor.Dette fikk jeg som svar da jeg spurte en erfaren bmw mekaniker.

K&N filtrene består av finere/bedre materialer enn originalfilteret. Dette vil si at det filtrerer bedre enn det vanlige. En skal også etter bytte til kon filter justere CO på motoren får å forhindre det du nevnte ovenfor. Dessuten er K&N filtrene vaskbare og en sparer utgifter i lengden. Når det angår effekt så blir det ivertfall ikke mindre av den... Kommer helt ann på hvilken motor og utstyr en har i forbindelse med motor. De sier at på en original E-30 320i får mellom 2-5 hK av K&N 57i kit. Har du da i tillegg grenrør/effektanl tror jeg du kan hente mer ut av filteret. Det er ikke bare gromlyden som er fordelen med et skikkelig filter... Det er jo tross alt en blanding av luft og bensin en bil går på :lecture: Hvis originalt er best? er det vel ikke vits i å chip trimme BMW`er heller da.. Den ville jo ha vært optimal fra fabrikk????? Alt kan forbedres.... Kon filter er vel kanskje en ting 8)

Link to comment
Share on other sites

K & N var best i en test jeg leste for en tid tilbake, det var det filteret som renset luften best, det er jo også viktig :)

Jeg har fått med meg at KN ikke er bra for luftmengdemåleren. De tar knekken på tempføleren der.

Dessuten, tester viser at de gir svæææært lite mer effekt, hvis de i det hele tatt gir noe mer. Det er også blitt testet på bmw 850(!) med originalfilter på ene siden, og KN på andre siden. Etter kjøring en viss periode var KN filteret som nytt, og originalfilteret fullt av skitt. KN-filteret slapp altså igjennom all driten.

Likevel kjører jeg selv med KN-filter, selv om jeg overhalt både topp og luftmengdemåler. Det ser jo kanskje litt bedre ut, og gir en litt annen lyd ved gasspådrag. Men det med effekten har jeg aldri hatt tro på.

Link to comment
Share on other sites

En vakker dag skal jeg få slutt på alt maset om hva som gir effektøkninger og ikke. Skal kjøre bil på rulle med og uten chip, med og uten K&N, med og uten effektanlegg, med og uten fancy spancy effektplugger etc. og se med egne øyne hva som faktisk er riktig og ikke. :) Hadde vært moro å teste med blyfri 95 og en av disse powerbensinene også, men det er litt vanskeligere å få utført på samme bil, på samme dag med samme temp og alt det der.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...