Mirakulix Posted September 21, 2004 Share Posted September 21, 2004 Lurer på om dere har noe formening om hvilket filter som er best? Hvilket gir best lyd? Hvor får man kjøpt et slikt replacement kit billigst mulig? linker, verdsettes Bmw 316i (1992) Link to comment Share on other sites More sharing options...
hagenisse Posted September 21, 2004 Share Posted September 21, 2004 Best som i hva? Mitt k&n gir en ganske kraftig brummelyd på lavt turtall. Det er egentlig det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mirakulix Posted September 21, 2004 Author Share Posted September 21, 2004 Hva ga du for det da? Noen linker på rask leverandør av K&n filter. må ha fult erstatningskit fra den originale luftfilterboksen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted September 21, 2004 Share Posted September 21, 2004 www.kollevold.no -> nettbutikk Link to comment Share on other sites More sharing options...
SE Posted September 21, 2004 Share Posted September 21, 2004 Motor Technik i Skien har. De har også rask levering. Pluss at du får rabatt hvis du er medlem i BMWCCN. Er du usikker på hvilke av filterene du skal bestille, så ta en tlf til de. Veldig greie folk å snakke med, og de vet hva du trenger siden de kun driver med BMW. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hagenisse Posted September 21, 2004 Share Posted September 21, 2004 Kjøpte mitt hos gs siden jeg bestilte noe der samtidig. Kostet vel rundt en tusenlapp. Vet ikke helt om det er verdt det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Desloch Posted September 21, 2004 Share Posted September 21, 2004 Synes definitivt det er verdt det.. Skikkelig racer-lyd når man nærmer seg rødmerkinga Link to comment Share on other sites More sharing options...
318iAT Posted September 22, 2004 Share Posted September 22, 2004 K & N var best i en test jeg leste for en tid tilbake, det var det filteret som renset luften best, det er jo også viktig Link to comment Share on other sites More sharing options...
hagenisse Posted September 22, 2004 Share Posted September 22, 2004 I så fall er vel orginal boks å foretrekke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
318iAT Posted September 22, 2004 Share Posted September 22, 2004 Det kan du jo si, men skal du først bytte til konfilter er det jo greit å kjøpe det som renser best, eller Link to comment Share on other sites More sharing options...
barham Posted September 22, 2004 Share Posted September 22, 2004 men jeg har hatt k&N i min og det skjedde ikke en drit..varken go lyd el høyere hatighet:(o nu skal jeg bestile meg grenn filter fra england..d e best..og ikke minst bili... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjalle Posted October 8, 2004 Share Posted October 8, 2004 Ikke bli lurt av reklamen disse filtrene har sikkert litt effekt på en turbo med trimchip,På en vanlig sugemotor gir filteret ikke flere hk drar inn mer drit i motoren gjør som regel at motoren går dårligere på grunn av feil blanding av luft \drivstoff,Litt freskere lyd blir det og det er også den eneste fordelen.Orginalt filter er tilpasset for å gi best effekt ut av en bmw motor.Dette fikk jeg som svar da jeg spurte en erfaren bmw mekaniker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BalleKnalle Posted October 8, 2004 Share Posted October 8, 2004 Ikke bli lurt av reklamen disse filtrene har sikkert litt effekt på en turbo med trimchip,På en vanlig sugemotor gir filteret ikke flere hk drar inn mer drit i motoren gjør som regel at motoren går dårligere på grunn av feil blanding av luft \drivstoff,Litt freskere lyd blir det og det er også den eneste fordelen.Orginalt filter er tilpasset for å gi best effekt ut av en bmw motor.Dette fikk jeg som svar da jeg spurte en erfaren bmw mekaniker. K&N filtrene består av finere/bedre materialer enn originalfilteret. Dette vil si at det filtrerer bedre enn det vanlige. En skal også etter bytte til kon filter justere CO på motoren får å forhindre det du nevnte ovenfor. Dessuten er K&N filtrene vaskbare og en sparer utgifter i lengden. Når det angår effekt så blir det ivertfall ikke mindre av den... Kommer helt ann på hvilken motor og utstyr en har i forbindelse med motor. De sier at på en original E-30 320i får mellom 2-5 hK av K&N 57i kit. Har du da i tillegg grenrør/effektanl tror jeg du kan hente mer ut av filteret. Det er ikke bare gromlyden som er fordelen med et skikkelig filter... Det er jo tross alt en blanding av luft og bensin en bil går på Hvis originalt er best? er det vel ikke vits i å chip trimme BMW`er heller da.. Den ville jo ha vært optimal fra fabrikk????? Alt kan forbedres.... Kon filter er vel kanskje en ting Link to comment Share on other sites More sharing options...
GSS Posted October 8, 2004 Share Posted October 8, 2004 K & N var best i en test jeg leste for en tid tilbake, det var det filteret som renset luften best, det er jo også viktig Jeg har fått med meg at KN ikke er bra for luftmengdemåleren. De tar knekken på tempføleren der. Dessuten, tester viser at de gir svæææært lite mer effekt, hvis de i det hele tatt gir noe mer. Det er også blitt testet på bmw 850(!) med originalfilter på ene siden, og KN på andre siden. Etter kjøring en viss periode var KN filteret som nytt, og originalfilteret fullt av skitt. KN-filteret slapp altså igjennom all driten. Likevel kjører jeg selv med KN-filter, selv om jeg overhalt både topp og luftmengdemåler. Det ser jo kanskje litt bedre ut, og gir en litt annen lyd ved gasspådrag. Men det med effekten har jeg aldri hatt tro på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted October 8, 2004 Share Posted October 8, 2004 En vakker dag skal jeg få slutt på alt maset om hva som gir effektøkninger og ikke. Skal kjøre bil på rulle med og uten chip, med og uten K&N, med og uten effektanlegg, med og uten fancy spancy effektplugger etc. og se med egne øyne hva som faktisk er riktig og ikke. Hadde vært moro å teste med blyfri 95 og en av disse powerbensinene også, men det er litt vanskeligere å få utført på samme bil, på samme dag med samme temp og alt det der. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts