PenguiN- Skrevet September 25, 2004 Share Skrevet September 25, 2004 Heisann! noen som har forsikret en 92 modell 318 (delkasko og 12 000km) med 50% bonus? pris pr år?(ca ca ca) Jeg har BMW 325i CAB 1987 modell (delkasko og 12000km), denne betaler jeg ca 9500,- i premie med 50% bonus (på pappa) håper at 318`n blir en del billigere, noen som har peiling? håper på snarlig svar da jeg står ved kjøperanden og If kundetlf ikke er oppe å kjører. tusen takk! mvh Markus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 25, 2004 Share Skrevet September 25, 2004 Kommer jo helt ann på hvem det skal stå på, hvor du bor og hundrevis av andre ting. Flere forsikringsselskaper har sånne online-kalkulatorer du kan prøve. Min 318is står og på min far, kasko, fri kjørelengde, 2000 i egenandel, 50% bonus.. rundt 5k i året tror jeg det var. Men det er jernbanen og den forsikringen er veldig gunstig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet September 25, 2004 Forfatter Share Skrevet September 25, 2004 ok, jaja, tror affal det blir billigere enn bilen jeg har nå, ikke sant? hva sånn ca burde jeg rekne med? er jeg naiv om jeg tror jeg får bilen forsikkra for ca 5000,- i året ? takk for svaret btw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet September 25, 2004 Share Skrevet September 25, 2004 På min 91 bmw 318 som er forsikret på pappa betaler vi 7200 i året med 75% bonus. 4000 i egenhandel. 8000 km i kjørelengde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet September 25, 2004 Share Skrevet September 25, 2004 Logga meg på hos Vital skade forsikring og de hadde følgende priser: Delkasko, 50%, 12000 km, fører er 18år+ : kr 6281,- Delkasko, 50%, 12000 km, fører er 23 år+ : kr 5058,- Delkasko, 50%, 12000 km, fører er 25 år+ : kr 4242,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet September 25, 2004 Share Skrevet September 25, 2004 hmm .. Jeg betaler 3400,- på min -91 318 E36..Den er da registrert på min far.. Da er det delkasko, 50% (tror jeg), 15000 kjørelengde, 3000 i egenandel.. + at jeg har 10% i storkunde rabatt da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeT Skrevet September 25, 2004 Share Skrevet September 25, 2004 Litt off topic: Hvis jeg vil ha forsikringen på pappa, må da bilen stå i hans navn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 25, 2004 Share Skrevet September 25, 2004 5k bør være innen rekkevidde, ja. Du kan jo sjekke på gjensidige.no også. Mener de skulle ha 8k på tilsvarende bil, da med 20%, og det er en stund siden. Jeg har hatt Terra det siste året (de var suverent billigst i fjor), men nå når jeg er over 23 ble plutselig både Vesta og Gjensidige mye billigere totalt sett. Det gjelder da begge bilene, reiseforsikring, ulykke og invaliditet. Innbo har jeg via foreldrene min sin forsikring (er du borteboende student med folkeregisteradresse hos foreldrene dine er du dekka). Litt på siden, men et godt tips for å spare litt forsikringspenger. Jeg var ikke klar over det, så nå sier jeg opp innboforsikringa mi... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet September 25, 2004 Share Skrevet September 25, 2004 Terra ble billigs til meg. Jeg er 27 år og har 70% bonus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 25, 2004 Share Skrevet September 25, 2004 Litt off topic:Hvis jeg vil ha forsikringen på pappa, må da bilen stå i hans navn? Jeg tror det avhenger litt av om du har lån med sikkerhet i bilen. Er det tilfelle tror jeg både lån, bil og forsikring må stå på samme person... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet September 25, 2004 Share Skrevet September 25, 2004 Litt off topic:Hvis jeg vil ha forsikringen på pappa, må da bilen stå i hans navn? Jeg tror det avhenger litt av om du har lån med sikkerhet i bilen. Er det tilfelle tror jeg både lån, bil og forsikring må stå på samme person... Jeg kjøpte meg en gammel sierra for et år siden, men da pappa ringte forsikring-selskapet for å forikre den i hans navn så fikk han beskjed om at bilen måtte omregistreres til hans navn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet September 25, 2004 Share Skrevet September 25, 2004 Jepp. både forsikringen og bilen må stå på samme person. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 25, 2004 Share Skrevet September 25, 2004 Det stemmer nok. Tenkte over det der med den linken på alle tre "eierskapene", og husker det var slik at forsikringa på E36en skulle stå på mor, da måtte også bilen stå på mor, og da fikk ikke jeg ha lån med sikkerhet i bilen, slik at mor måtte ha det også på seg. Nå har jeg heldigvis forsikringen på meg selv... 30% på begge biler so far. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SE Skrevet September 26, 2004 Share Skrevet September 26, 2004 Jepp. både forsikringen og bilen må stå på samme person. Ja, men du kan sette sån at det står medeier i vognkortet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå