Gå til innhold

spm ang forsikrings premie!

PenguiN-
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

noen som har forsikret en 92 modell 318 (delkasko og 12 000km) med 50% bonus? pris pr år?(ca ca ca)

Jeg har BMW 325i CAB 1987 modell (delkasko og 12000km), denne betaler jeg ca 9500,- i premie med 50% bonus (på pappa)

håper at 318`n blir en del billigere, noen som har peiling?

håper på snarlig svar da jeg står ved kjøperanden og If kundetlf ikke er oppe å kjører.

tusen takk!:)

mvh Markus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt ann på hvem det skal stå på, hvor du bor og hundrevis av andre ting. Flere forsikringsselskaper har sånne online-kalkulatorer du kan prøve.

Min 318is står og på min far, kasko, fri kjørelengde, 2000 i egenandel, 50% bonus.. rundt 5k i året tror jeg det var. Men det er jernbanen og den forsikringen er veldig gunstig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logga meg på hos Vital skade forsikring og de hadde følgende priser:

Delkasko, 50%, 12000 km, fører er 18år+ : kr 6281,-

Delkasko, 50%, 12000 km, fører er 23 år+ : kr 5058,-

Delkasko, 50%, 12000 km, fører er 25 år+ : kr 4242,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5k bør være innen rekkevidde, ja. Du kan jo sjekke på gjensidige.no også. Mener de skulle ha 8k på tilsvarende bil, da med 20%, og det er en stund siden.

Jeg har hatt Terra det siste året (de var suverent billigst i fjor), men nå når jeg er over 23 ble plutselig både Vesta og Gjensidige mye billigere totalt sett. Det gjelder da begge bilene, reiseforsikring, ulykke og invaliditet. Innbo har jeg via foreldrene min sin forsikring (er du borteboende student med folkeregisteradresse hos foreldrene dine er du dekka). Litt på siden, men et godt tips for å spare litt forsikringspenger. Jeg var ikke klar over det, så nå sier jeg opp innboforsikringa mi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic:

Hvis jeg vil ha forsikringen på pappa, må da bilen stå i hans navn?

Jeg tror det avhenger litt av om du har lån med sikkerhet i bilen. Er det tilfelle tror jeg både lån, bil og forsikring må stå på samme person...

Jeg kjøpte meg en gammel sierra for et år siden, men da pappa ringte forsikring-selskapet for å forikre den i hans navn så fikk han beskjed om at bilen måtte omregistreres til hans navn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok. Tenkte over det der med den linken på alle tre "eierskapene", og husker det var slik at forsikringa på E36en skulle stå på mor, da måtte også bilen stå på mor, og da fikk ikke jeg ha lån med sikkerhet i bilen, slik at mor måtte ha det også på seg. Nå har jeg heldigvis forsikringen på meg selv... 30% på begge biler so far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...