Gå til innhold

Turbo i m50 2,5

Stiansen motorsport
 Share

Anbefalte innlegg

Hva med luftmengde måleren? Må den byttes til noe bedre, eller holder den originale?

På M50en er det luftmassemåler, ikke mengdemåler, og den kan nok brukes når resten er standard opplegg.

Takk for alle svar. Kan du forklare meg forskjellen på luftmasse- og luftmengdemåler. sitter det luftmengdemåler i E46 320d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftmasse målerene har en tråd som somregel måler et snitt av den totale luftmassen som passerer måleren. Det er somregel et lite rør inni hovedrøret, inni det lille røret står den nevnte tråden. Mengde målerene har et spjell inni røret (måleren) som åpner seg etter hvor mye pådrag du har. Bakdelen med dette er at når spjeldet er maks åpnet kan det ikke måle mer luft. Har du for liten mengde måler og dette skjer vil motoren gå lean (Få for lite bensin). Dette problemet slipper du med massemåler.

Knotete skrevet, håper du forstod :)

- Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor store dyser er det forresten orginalt på m50b25? På m20b25 kan du iallefall bare glemme dette. Dysene der er 169cc, og er derfor ikke gode for stort mer enn det som er orginalt. Man kan selfølgelig løse dette ved å øke bensintrykket, men da blir forstøvningen på dysene dårligere og blir derfor mindre effektive. Eller evt. bytte dem til noen større.

- Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor store dyser er det forresten orginalt på m50b25?

- Chris

Det vet jeg ikke. Har ingen bil ennå. Men jeg skal å hente den til helga. Må jeg ta ut dysene får å se hvor store de er? Eller fins det et sted på nettet som har lagt ut all slik informasjon? kunne tenkt med å visst utveksling på gir og kardang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor store dyser er det forresten orginalt på m50b25?

- Chris

Må jeg ta ut dysene får å se hvor store de er? Eller fins det et sted på nettet som har lagt ut all slik informasjon?

Du trenger ikke å ta de ut, bare finn Bosch-nr'et på dysene. gå så inn på www.bsmotor.com og se i tabellen hans...

Fant nr`et. det er 0280 150 415. Men jeg finner det ikke på bsmotor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...