Stiansen motorsport Posted September 27, 2004 Share Posted September 27, 2004 Jeg har planer om å montere en turbo på en 93mod 325i. Lade den med ca 0,4 bar. Tror det skal gå greit med alt orginalt uten tileggssprut?? Noen som vet om jeg må bytte dyser? i så fall, hvor store? går det bra å kjøre med den originale lmm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
M3_CSL Posted September 27, 2004 Share Posted September 27, 2004 Ta kontakt med www.trimchip.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMWPower Posted September 27, 2004 Share Posted September 27, 2004 Men kun 0.4 i trykk så skal d kunne gå an og bruke en helt org motor, uten xtrasprut. Ingen problem d... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pedi Posted September 28, 2004 Share Posted September 28, 2004 Bare et tips: Er det noe som dreper motoren, så er det for lite bensin.Du brenner stemplene lett hvis motoren går for magert. Monter evnt litt større dyser hvis du ikke vil ha ekstrasprut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMWPower Posted September 28, 2004 Share Posted September 28, 2004 Men e d egentlig nødvendig?? På så lite trykk?? Trodde ikkje d eg... Mange som kjører uten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pedi Posted September 28, 2004 Share Posted September 28, 2004 Sannsynligvis er det ikkje nødvendig, men en må ta forbehold om kompresjon i akkurat den motoren som det settes turbo på. D et alltid flere faktorer som spiller inn. Men det er jo alltid greit å være på den sikre siden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stiansen motorsport Posted September 28, 2004 Author Share Posted September 28, 2004 Hva med luftmengde måleren? Må den byttes til noe bedre, eller holder den originale? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pedi Posted September 28, 2004 Share Posted September 28, 2004 Hva med luftmengde måleren? Må den byttes til noe bedre, eller holder den originale? På M50en er det luftmassemåler, ikke mengdemåler, og den kan nok brukes når resten er standard opplegg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stiansen motorsport Posted September 29, 2004 Author Share Posted September 29, 2004 Hva med luftmengde måleren? Må den byttes til noe bedre, eller holder den originale? På M50en er det luftmassemåler, ikke mengdemåler, og den kan nok brukes når resten er standard opplegg. Takk for alle svar. Kan du forklare meg forskjellen på luftmasse- og luftmengdemåler. sitter det luftmengdemåler i E46 320d? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mykle Posted September 29, 2004 Share Posted September 29, 2004 Luftmasse målerene har en tråd som somregel måler et snitt av den totale luftmassen som passerer måleren. Det er somregel et lite rør inni hovedrøret, inni det lille røret står den nevnte tråden. Mengde målerene har et spjell inni røret (måleren) som åpner seg etter hvor mye pådrag du har. Bakdelen med dette er at når spjeldet er maks åpnet kan det ikke måle mer luft. Har du for liten mengde måler og dette skjer vil motoren gå lean (Få for lite bensin). Dette problemet slipper du med massemåler. Knotete skrevet, håper du forstod - Chris Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mykle Posted September 29, 2004 Share Posted September 29, 2004 Hvor store dyser er det forresten orginalt på m50b25? På m20b25 kan du iallefall bare glemme dette. Dysene der er 169cc, og er derfor ikke gode for stort mer enn det som er orginalt. Man kan selfølgelig løse dette ved å øke bensintrykket, men da blir forstøvningen på dysene dårligere og blir derfor mindre effektive. Eller evt. bytte dem til noen større. - Chris Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stiansen motorsport Posted September 30, 2004 Author Share Posted September 30, 2004 Hvor store dyser er det forresten orginalt på m50b25? - Chris Det vet jeg ikke. Har ingen bil ennå. Men jeg skal å hente den til helga. Må jeg ta ut dysene får å se hvor store de er? Eller fins det et sted på nettet som har lagt ut all slik informasjon? kunne tenkt med å visst utveksling på gir og kardang også. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted September 30, 2004 Share Posted September 30, 2004 Tror den har 3.15 i diffen, men det kan du lese av en metalldings på den høyre øvre bolten bak på diffen når du får bilen for å være sikker. Der ser du også om den har diffbrems (S). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pedi Posted September 30, 2004 Share Posted September 30, 2004 Hvor store dyser er det forresten orginalt på m50b25? - Chris Må jeg ta ut dysene får å se hvor store de er? Eller fins det et sted på nettet som har lagt ut all slik informasjon? Du trenger ikke å ta de ut, bare finn Bosch-nr'et på dysene. gå så inn på www.bsmotor.com og se i tabellen hans... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stiansen motorsport Posted October 6, 2004 Author Share Posted October 6, 2004 Hvor store dyser er det forresten orginalt på m50b25? - Chris Må jeg ta ut dysene får å se hvor store de er? Eller fins det et sted på nettet som har lagt ut all slik informasjon? Du trenger ikke å ta de ut, bare finn Bosch-nr'et på dysene. gå så inn på www.bsmotor.com og se i tabellen hans... Fant nr`et. det er 0280 150 415. Men jeg finner det ikke på bsmotor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now