Gå til innhold

Spinne på bakhjula?

///M
 Share

Anbefalte innlegg

Har alltid prøvd det på tørr asfalt med min 318, går ikke, for lite hester tenker jeg, regnvær da går det litt, motorolje på bakdekka er konge. men tilfeldigvis prøvde jeg på vått gress, først sank den nedover i bakken, så begynte den hvite røyken å komme ut av bakdekka, bånna og bånna bånnnnna massssse røyk, hadde åpna døra for å kikke litt bak, så ikke en dritt, var hvitt overalt inni bilen rundt bilen

Var en deilig følelse å få det til, med litt hjelp fra naturen da.

Så jeg lurer på er det farlig å holde på for lenge, motoren blir jo dritvarm da,jeg så nåla begynte å bevege seg mot den røde skumle streken.. Skader man noe på bilen?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis du ligger på 2. - 3. gir å klemmer til og det samtidig løsner på tørt føre så må jeg inrømme at jeg får et glis om munnen gitt. Det gjelder like mye når jeg ser andre gjør det. Tøft med mye power :)

Men uansett... Herjing i alle former øker slitasjen på alt det meste av slitedeler. Men gammel mann det har man god nok tid til å være seinere, så litt herjing må en tillate seg! :D

- Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm. Litt skummelt å drive med slikt i en by på dagtid vel? Både mtp. påkjørsler og politi...

Liker godt å leke jeg og, men holder meg stort sett til mindre trafikkerte veier og rundkjøringer rundt forbi.

Hehe nei det var veldig lite trafikk ellers hadde jeg ikke gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid prøvd det på tørr asfalt med min 318, går ikke, for lite hester tenker jeg, regnvær da går det litt, motorolje på bakdekka er konge. men tilfeldigvis prøvde jeg på vått gress, først sank den nedover i bakken, så begynte den hvite røyken å komme ut av bakdekka, bånna og bånna bånnnnna massssse røyk, hadde åpna døra for å kikke litt bak, så ikke en dritt, var hvitt overalt inni bilen rundt bilen

Var en deilig følelse å få det til, med litt hjelp fra naturen da.

Så jeg lurer på er det farlig å holde på for lenge, motoren blir jo dritvarm da,jeg så nåla begynte å bevege seg mot den røde skumle streken.. Skader man noe på bilen?????

Du har for lite hester til å sladde på tørra, men på bløt føre derimot!

Da mener jeg ikek på vått gress men i rundtkjøringer og kryss, ta deg en tur en regnværsdag og prøv deg på en sladd fra en rundkjøring og ut, skal love deg du blir overraska, har en lik bil selv med 1,8i motor og det fungerer rimelig bra på vått føre! Det er bare spørsmål om kunnskap :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg humrer litt av dette innlegget... Men for å ta ///M litt seriøst vil jeg nevne faren for overoppheting av motoren. Når du belaster motoren såpass som ved "burning" og den ikke er i noe videre bevegelse vil motoren gå varm. Blir den varm nok ryker toppen! Da tipper jeg at burningen tar slutt... Du må bare spinne, men ikke for lenge. Følg med på temperaturen som du nevnte steg...

Det er klart at slitasjen stiger, men hvorfor ha BMW og ikke bruke den til det den er god for. Er det ikke det BMW står for? Har man kjøpt en BMW og ikke føler at man har rå til dekk og div som bensin osv bør man kjøpe billigere bil... For eksempel en Sierra... (Sa jeg det høyt?)

RCS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...