Gå til innhold

Hvilket luftfilter bruker du?

Aguilera
 Share

Hvilket luftfilter bruker du?  

90 stemmer

1. 1. Hvilket luftfilter bruker du?

• K&N
      28
    • Green
      10
    • King Dragon
      5
    • RAM Air
      0
    • Raid Hp
      0
    • Pipercross
      2
    • Originalfilter
      41
    • Annet
      5

Anbefalte innlegg

• 4 years later...
Så hvis du har lyst til at motoren skal gå så langt som mulig er det lurest å holde seg til originalfilter?

Greit å bumpe 4 år gammel tråd, hehe...Nei, motoren går ikke lenger med originalt filter. Kjøper du et bra filter, samt rengjør dette jevnlig og IKKE dynker det i olje, er det ingen fare. Som sagt, renhold filteret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde disse "sportsfiltrene" gitt enorm effekt, og vært supre mot all mulig dritt som vil inn i motoren. Tror jeg kanskje bilprodusenten ville valgt disse. Fremfor orginalfiltre. Så jeg antar dermed at disse filtrene ikke har mye mer for seg en å lage mere lyd, se fancy ut, og gi minimal ekstra effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GT'n har orginalfilter og kommer til og fortsette med det, 520'n har org filter nå men har hatt K&N innsatsfilter og har bare godt å si om det :)

Har det fortsatt så kan godt hende jeg setter det inn igjen men må renses først.

325'n hadde org filter, kjøpte på konfilter fra SP1, fin lyd men synes ikke det filtrerte godt nok så skifta tilbake til org.filter ikke lenge før jeg solgte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde disse "sportsfiltrene" gitt enorm effekt, og vært supre mot all mulig dritt som vil inn i motoren. Tror jeg kanskje bilprodusenten ville valgt disse. Fremfor orginalfiltre. Så jeg antar dermed at disse filtrene ikke har mye mer for seg en å lage mere lyd, se fancy ut, og gi minimal ekstra effekt.

Mye mulig det, men nå bruker iaf WRC teamet til Solberg og Subaru Greencotton filtere i bilene sine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greenfilter/konfilter funker kun for lydens skyld, og ørlitt på respons, hvis man er heldig.

Det er faktisk mot sin hensikt om man ikke lager varmeskjold for å få den varme luften ledet vekk fra filteret. Men lyden overgår jo de eventuelt tapte hkene :) Men får man ledet varmlufta vekk så hjelper det merkbart.

Til dere som tviler; Skru av panseret og vreng LMM og konfilter over panserhøyde i friluft/vindlinje og ta dere en skikkelig rasartur på 3 og 4 gir.. Så skal dere se at det skjer noe. Spesifikt, RAM air. Jeg har prøvd, og det var merkbart.

Om Dr_S også påpeker, å holde det rent er alfa omega for å få noe funksjon av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...