Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var litt uheldig og kjørte over en fortauskant her en dag, da spratt frontfangeren opp og skrapte opp noe av fronten på bilen. samt at ene lyktespyleren knakk av. så nå vil jeg skaffe meg ny frontfanger BMW_E38_ST00068001.jpg

Er det mye arbeid å montere selv? bilen må uansett lakkeres, kan den muligens monteres når bilen blir lakkert mot et ekstra tillegg?

Skrevet

Det er ikkje nødvendig og lakere heile bilen, bare for det du nevnte nå. Burde vertfall ikkje vere det, og montere front fangeren klarer du fint selv. skulle ikkje vere noe problem det, men det er nok best og be di lakere den før du monterer den for, eg tviler sterkt på at di lakerer med den på bilen.

Skrevet

var det en orginal fanger du tok?

du kan jo prøve å finne en alpina/haman/ac-schnitzer fanger osv.. kanskje litt dyre, men det får jo man finne ut... :? men det er jo smak og behag..

fant desverre ingen sider, men kan prøve å finne noen..

Skrevet

Fanger er lett å montere, ihvertfall hvis den ikke krever noe tilpassning. Begge fangerne lakkeres nok separat uansett om de er lakka fra før eller ikke...

Men du... Jeg har ikke sett Seidl-fangeren i RL, men ut fra hva jeg har sett på bilder synes jeg ikke den er noe særlig. Vil man ha slik "ekstrem" fanger synes jeg Hamann sin er bedre:

zzz001.jpg

Men jeg liker nok best original eller Alpina på E38. Det er så classy bil. Passer ikke helt med ekstremstyling...

Skrevet

Er det mye arbeid å montere selv?

Du vet de sorte listene som sitter på fangern, som går rundt bilen, ta av de listene på frontfangern din, inni der sitter det skruer/muttere, skru dem ut alle sammen, og dra av fangern.

Skrevet

Er det mye arbeid å montere selv?

Du vet de sorte listene som sitter på fangern, som går rundt bilen, ta av de listene på frontfangern din, inni der sitter det skruer/muttere, skru dem ut alle sammen, og dra av fangern.

Takk skal du ha

Skrevet
Fanger er lett å montere, ihvertfall hvis den ikke krever noe tilpassning. Begge fangerne lakkeres nok separat uansett om de er lakka fra før eller ikke...

Men du... Jeg har ikke sett Seidl-fangeren i RL, men ut fra hva jeg har sett på bilder synes jeg ikke den er noe særlig. Vil man ha slik "ekstrem" fanger synes jeg Hamann sin er bedre:

zzz001.jpg

Men jeg liker nok best original eller Alpina på E38. Det er så classy bil. Passer ikke helt med ekstremstyling...

Jo jeg er enig der. Sidl fangeren er tøff den, men den passer liksom ikke helt til bilen

Skrevet

Det er 4 skruer under listene, 2 på venstre side, mens du slipper unna med kun å ta av det slepekrok dekselet på høyre side for å løsne dem.

Men du må også være oppmerksom på at fangeren kan være festet inni hjulbuen og på undersiden, det var min!

Ellers liker jeg best M-fronten.. som så mange andre ;)

• 2 years later...
Skrevet

Lager liv i en gammel tråd istedenfor og lage en ny :P

Jeg var ute og skulle prøvemontere nye M3 fangern min.. Men det ble et stort mellomrom mellom fangern og grillen :( Er det noe jernskinne eller noe man må ta fra den gammle fangeren for og få den til og passe? Skruene under listene passet heller ikke, eller skivene festet seg ikke i fangeren :(

Noen som vet ? =) Har søkt gjennom forumet og DIY så dere vet det :P

Skrevet

ja, om du ser inni orginal fangeren så ligger det en aluminiums fanger der, denne må du flytte over, skru den på bilen å så henge styling fangeren på, værtfall sånn det er med rieger fangeren på min e34 ;)

Skrevet
ja, om du ser inni orginal fangeren så ligger det en aluminiums fanger der, denne må du flytte over, skru den på bilen å så henge styling fangeren på, værtfall sånn det er med rieger fangeren på min e34 ;)

Okay :D tenkte meg det, for orginalfangeren veide jo mye mer en den M3 fangeren :) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...