Gå til innhold

bytte til hvite instrument skiver


Hakon
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har byttet til hvite instrumentskiver på E36? Bilder..fremgangs måte..etc..tidkrevende?

Typen min skiffta til hvite instrumentskiver på sin bil, det var ikke bmw da, men flere av instrumentene funker ikke lenger etter det! Best å ha med seg folk som kan sånnt viss du skal begynne å tukle med det elektriske, skal ikke så mye til for å ødelegge noe..... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel egentlig være null problem. Bare pass på så du ikke bøyer noen av komponentene bak der så noen ledere hopper av. Gjorde det selv og blei litt pes og få lodda det sammen igjen. Men og bytte til hvite skiver skulle ikke være noe problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel ikke være noe problem egentlig.. Jeg tok fra hverandre instrumentpanelet på min E36 Cab, for å sette på chromringer, det var litt vanskeligere.. Kom ikke til, så jeg må knuse glasset, eller ta det ut på noe vis (noen som vet???)

Hvordan ta ut speedo..

- Bruk torx verktøy og løsne de to skruene i øverkant av instrumentet.

- Vipp det ut og løsne de 3 ledningene bakom.

- Så løsner du 5-6 torx skruer fra baksiden av speedoen.. Da får du av den bakerste delen

- For å få de to andre delene fra hverandre, så må du vri på de hvite halvrundingene som er rundt de sorte knoppene.. Du ser dette når du driver på.. Så er det bare å være forsiktig..

Litt bilder - http://www.bmwguiden.no/modules.php?set ... _album.php

Uansett, å betale 500kr for hvite skiver, det er mye penger.. Hakon, fortell meg, hvordan gjorde du dette? Laget du skiver selv eller? Hvordan festa du dem? Jeg har tenkt litt på sånne indiglow greier osv.. Men, vet ikke om det blir for rice..

Om dere er like uheldige som meg, så kommer airbaglampa deres til å begynne å lyse.. Kjedelig.. Den lyser i 1 minutt, også skrur den seg av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

heisann!

jeg byttet for noen timer siden til indiglow skiver

det hele begynnte med at jeg tok av rattet for å få instrumentene ut..det trenger man altså ikke å gjøre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :twisted::twisted::twisted::twisted: uansett, det lærte jeg på et forum.

Så gikk nesten alt greit da...rev alt frahverandre, så kommer det til de nålene ikke lett å huske hvordan de skal stå men fikk det til etterhvert(huskeregel er å huske maks utslag på de). jaja, monterte alt..satt det inn i bilen...problem en er at driten har en kontrollboks som har en knapp, denne knappen MÅ trykkes en gang på hvis du skal ha lys ut av de, ufattelig irriterende!

problem 2 var den sykelig støyen kontrollboksen til indiglowen laget i stereon, en utrolig høy pipelyd som skjærer igjennom alt. hørte den godt fem meter fra bilen(ja, på utsiden).

så monterer jeg ratt igjen, da lyser seff den stygge airbag lampa, jaja tenker jeg å river opp enda en gang..kaster pæra langt ut i skogen men møkka lyser fortsatt.

dagen avsluttes med en sinnakjøring der det legges noen sladder, siste med kontra over noen enorme hull i veien..nå kjennes det ut som bilen er punktert..the end..jeg legger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

jeg byttet for noen timer siden til indiglow skiver

det hele begynnte med at jeg tok av rattet for å få instrumentene ut..det trenger man altså ikke å gjøre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :twisted::twisted::twisted::twisted: uansett, det lærte jeg på et forum.

Så gikk nesten alt greit da...rev alt frahverandre, så kommer det til de nålene ikke lett å huske hvordan de skal stå men fikk det til etterhvert(huskeregel er å huske maks utslag på de). jaja, monterte alt..satt det inn i bilen...problem en er at driten har en kontrollboks som har en knapp, denne knappen MÅ trykkes en gang på hvis du skal ha lys ut av de, ufattelig irriterende!

problem 2 var den sykelig støyen kontrollboksen til indiglowen laget i stereon, en utrolig høy pipelyd som skjærer igjennom alt. hørte den godt fem meter fra bilen(ja, på utsiden).

så monterer jeg ratt igjen, da lyser seff den stygge airbag lampa, jaja tenker jeg å river opp enda en gang..kaster pæra langt ut i skogen men møkka lyser fortsatt.

dagen avsluttes med en sinnakjøring der det legges noen sladder, siste med kontra over noen enorme hull i veien..nå kjennes det ut som bilen er punktert..the end..jeg legger meg.

Høres ut som om du har hatt en fin dag i dag. :lol: Ærlig talt dere...en BMW har sorte instrumentskiver og kun sorte instrumentskiver. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel ikke være noe problem egentlig.. Jeg tok fra hverandre instrumentpanelet på min E36 Cab, for å sette på chromringer, det var litt vanskeligere.. Kom ikke til, så jeg må knuse glasset, eller ta det ut på noe vis (noen som vet???)

For å sette inn ringer må du skjære hull til dem med en dremel eller lignende på siden som er ned mot gulvet,hullet blir jo usynlig etter montering,men husk å koble vekk batteriet før du rører noe som helst av det elektriske på instrumentet,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satte på hvitt instrument og chrom ringer på min bil. Ble nice som F.....

Bmw har rødt bak. Og det blir helt sykt sterkt når du får på hvit bakgrunn.(Spess fett om natten) Er noe jeg skal ha på alle bmw`ene mine fremover. Anbefalles.

Skal ligge et bilde av det på galleriet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...