cmn Skrevet November 7, 2004 Share Skrevet November 7, 2004 Synes aldri jeg får ordentlig varme i E30´n. Blåser liksom ikke så veldig varmt. Varierer også litt etter utetemp virker det som... Temperaturen i instrumentpanelet stemmer ganske bra. Hva kan det være? Det er snakk om en 1988-modell. Har fått tips om at det kan være termostaten. Andre muligheter/forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 7, 2004 Share Skrevet November 7, 2004 Hvis det er for kald termostat vil ikke kjølevannet/motoren få temp. Pila skal stå ikke så langt fra rett opp når du har kjørt den skikkelig varm. Prøvd å lufte kjølesystemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmn Skrevet November 7, 2004 Forfatter Share Skrevet November 7, 2004 Temp.måler'n står rett opp om sommer'n og litt under det nå.. Har ikke prøvd å lufte, nei.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 7, 2004 Share Skrevet November 7, 2004 Da har du nok riktig temp i kjølevannet. Ville prøvd å lufte. Det kommer ikke skikkelig varme med luft i systemet. På E34en min sitter ekspansjonskaret på radiatoren, og rett ved siden av (på toppen av radiatoren) er det en lufteskrue. Det står noe luftegreie på tysk der. Er kanskje lignende på E30.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmn Skrevet November 7, 2004 Forfatter Share Skrevet November 7, 2004 Ekspansjonstanken er på siden på radiatoren på E30 min også. Før prøve å lufte i morra da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OCK-Racing Skrevet November 9, 2004 Share Skrevet November 9, 2004 Ekspansjonstanken er på siden på radiatoren på E30 min også. Før prøve å lufte i morra da.. å lufte vannsystemet har jeg aldri vært borti å måtte gjøre de 4-5 åra jeg har skrudd bil. Sjekk varmeregisteret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 9, 2004 Share Skrevet November 9, 2004 Måtte gjøre det på E34en min etter bytte av varmeregisteret. Kom ikke skikkelig varmluft før vi hadde fått ut all lufta fra systemet (fulgte med via gjennomsiktig slange), på tross av at tempmåleren i bilen viste god varme på kjølevannet. Skal selvfølgelig være en god del luft i systemet før det blir så ille, men en vet jo aldri. Har han kjørt ekspansjonskammeret helt tomt f.eks... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remy Sandvik Skrevet November 9, 2004 Share Skrevet November 9, 2004 Jeg har det samme problemet på min 318, nåla blir stående mellom tre kvart og halv. Jeg skal prøve å sette i en varmere termostat! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmn Skrevet November 9, 2004 Forfatter Share Skrevet November 9, 2004 Står på akkurat samme sted som min da! Prøv å bytt termostat, du. Så gir du meg beskjed etterpå om det hjelper! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 9, 2004 Share Skrevet November 9, 2004 Nåla skal jo ikke stå så laangt fra det da. Skal vel ligge rett foran midtstreken... Varmere termostat "hjelper" helt sikkert, men spørsmålet er hvor varm du vil ha den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmn Skrevet November 10, 2004 Forfatter Share Skrevet November 10, 2004 Varmere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirakulix Skrevet November 12, 2004 Share Skrevet November 12, 2004 Har samme problem på min. Når varmen viser NORMAL. dvs rett opp. Da skulle man jo nesten tro det skulle fosse inn varme, men den gang ei. Jeg kjører varmeapparatet på fult, og får egentlig ikke noe varme før jeg kjører i oppoverbakke hehe. Burde jeg også lufte ev. skifte termostat? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 12, 2004 Share Skrevet November 12, 2004 Så lenge tempen på kjølevannet er bra er det liten sjanse for at det er termostaten. Det er kjølevannet termostaten betyr noe for... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remy Sandvik Skrevet November 12, 2004 Share Skrevet November 12, 2004 Jeg var ute å letet etter varmere termostat i dag, men det ser ut til at det kun finnes i 88 grader til M40! Skal prøve å få skiftet i mårra så får vi se hvordan det blir! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grewling Skrevet November 16, 2004 Share Skrevet November 16, 2004 For E 30 med m20 motor, sitter det en lufteskrue for kjøleanlegget på toppen av termostathuset. det sitter rett ved siden av innsugsmanifoilen fremme, antakelig en litt forvokst skrue helt på toppen. Kjør først motoren til arbeidstemp, skru opp, mæta på med kjølevæske i beholderen til det inte bubblar mucket mer:) Iaffal min metode. Mulig det finnes noen enda mer bilfaglige noen.. Husk å sjekke hvor mye kulde væska tåler. Frosset kjølevann er en dyr affære. Let etter en bensinstasjon uten ei blond, tyggegummispisende bimbo bak kassa(begynner bli langt mellom disse stasjonene) så får du målt dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå