Gå til innhold

Dårlig varme - E30


cmn
 Share

Anbefalte innlegg

Synes aldri jeg får ordentlig varme i E30´n. Blåser liksom ikke så veldig varmt. Varierer også litt etter utetemp virker det som... Temperaturen i instrumentpanelet stemmer ganske bra. Hva kan det være? Det er snakk om en 1988-modell. Har fått tips om at det kan være termostaten. Andre muligheter/forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har du nok riktig temp i kjølevannet. Ville prøvd å lufte. Det kommer ikke skikkelig varme med luft i systemet. På E34en min sitter ekspansjonskaret på radiatoren, og rett ved siden av (på toppen av radiatoren) er det en lufteskrue. Det står noe luftegreie på tysk der. Er kanskje lignende på E30..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte gjøre det på E34en min etter bytte av varmeregisteret. Kom ikke skikkelig varmluft før vi hadde fått ut all lufta fra systemet (fulgte med via gjennomsiktig slange), på tross av at tempmåleren i bilen viste god varme på kjølevannet. Skal selvfølgelig være en god del luft i systemet før det blir så ille, men en vet jo aldri. Har han kjørt ekspansjonskammeret helt tomt f.eks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem på min.

Når varmen viser NORMAL. dvs rett opp. Da skulle man jo nesten tro det skulle fosse inn varme, men den gang ei. Jeg kjører varmeapparatet på fult, og får egentlig ikke noe varme før jeg kjører i oppoverbakke :wink: hehe. Burde jeg også lufte ev. skifte termostat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For E 30 med m20 motor, sitter det en lufteskrue for kjøleanlegget på toppen av termostathuset. det sitter rett ved siden av innsugsmanifoilen fremme, antakelig en litt forvokst skrue helt på toppen. Kjør først motoren til arbeidstemp, skru opp, mæta på med kjølevæske i beholderen til det inte bubblar mucket mer:)

Iaffal min metode. Mulig det finnes noen enda mer bilfaglige noen.. Husk å sjekke hvor mye kulde væska tåler. Frosset kjølevann er en dyr affære. Let etter en bensinstasjon uten ei blond, tyggegummispisende bimbo bak kassa(begynner bli langt mellom disse stasjonene) så får du målt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...