Gå til innhold

Dårlig varme - E30


cmn
 Share

Anbefalte innlegg

Nå skjønner jeg heller lite her... De siste dagene har det vært 12-15 kuldegrader her. Temp.måler´n står bare like over den andre streken når motor´n er "varm".. Men det som er så rart er at om varmeapparatet står på full varme på samme hakk på vifta, så gir det allikevel ikke jevn varme! Noen ganger varmer det bra, akkurat som om alt er helt vanlig, men plutselig i går kom det bare "lunken" luft fra varmeapparatet... Temp.måler stod på samme flekken hele tiden. Etterhvert kom det litt varmere luft igjen, men aldri skikkelig varmt. Hva kan det være? Noen som har vært borti det før? Må jo nesten kle meg som en eskimo for ikke å fryse til en istapp når jeg skal kjøre... Takker for tips!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du prøvd luftingen? Er jo mistenkelig når kjølevannstempen er jevn, mens du får ujevn varme. Det er vel en fare for at det er slik det blir om det varierer med luft og vann i varmeregisteret...

Så i en annen tråd at en anbefalte å sette bilen i bratt bakke under lufting (med fronten opp, regner jeg med), og det kan kanskje være lurt. Ikke vet jeg. Er visst kanskje en lufteskrue til i anlegget. Vet ikke hvor though...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva som er normalt, jeg.. Ringte GS i dag tidlig for å bestille termostat, og regnet med at det var 88 graders. Da jeg spurte om de hadde med "forskjellige grader" sa han fyren "nei, bare 92 grader".. Så vi får se om et par dager da jeg får den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Framgangsmåte! Skru av fordelerlokket, rett under ser du termostathuset som er festet med 3stk skruer(10mm nøkkel)! Så er det bare å ta ut termostaten gjør litt rent i hullet og sett på plass den nye med ny gummipakning. Når du skal lufte så er det bare å åpne på den runde plastskruen som sitter på siden av påfyllingslokket(ha varmeapp. på full varme)og hold bilen på ca 2000 omdreininger til du har oppnådd driftstemp.Gå fram og fyll etter frostveske av og til! Jeg gjorde dette til jeg hadde en jevn vannsprut ut av lufteskruen på radiatoen på ca 2-2500 omdr! Så er det ut å teste! Her er noen bilder jeg tok!

Prosjekt_Termostat_017.sized.jpg

Prosjekt_Termostat_018.sized.jpg

Prosjekt_Termostat_019.sized.jpg

Prosjekt_Termostat_020.sized.jpg

Prosjekt_Termostat_026.sized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...