cmn Skrevet November 18, 2004 Share Skrevet November 18, 2004 Hva kan jeg gjøre med låser som fryser? Hadde litt problemer i dag, da låsene i BEGGE dørene hadde fryst (2-dørs E30). Da var det bare å gå inn etter hårføner... Fikk faktisk opp til slutt, men det er jo fremdeles fuktig inni der tenker jeg, så det fryser vel igjen etter hvert. Har ikke garasje eller noe å parkere i... Tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet November 18, 2004 Share Skrevet November 18, 2004 Jaaa, samma problemet her!!! Brekker nesten nøkkelen når jeg skal låse opp....hjelp eller tips noen?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 18, 2004 Share Skrevet November 18, 2004 Uhm, låsolje? Morsomt å se ut på parkeringsplassen her. Lett å se hvem som har garasje Også lett å se hvem som har vinterdekk, for det var uvanlig lite biler her i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexrh Skrevet November 18, 2004 Share Skrevet November 18, 2004 Hjelper kanskje å sette en tape bit over låsen om natta. Skal teste i kveld siden jeg pleier å starte bilen om morgenen, låse dørene med reservenøkkel og så la den gå til det er varmt og isfritt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet November 18, 2004 Share Skrevet November 18, 2004 Lån litt trykkluft på et verksted/ bensinstasjon e.l og blås tørre låsene. Smør opp etterpå og unngå å spyle inn i låsene, eventuelt bruk en tapebit over under vask. Ellers er jo garasje det mest effektive Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet November 18, 2004 Share Skrevet November 18, 2004 Det er viktig å ha rengjort låsene når vinteren slår inn. Det kan gjøres ved å spyle låsene, deretter bruke trykkluft til å tørke med og til slutt en tyntflytende olje, og da kan man egentlig ikke bruke for mye olje (til rengjøringen). Deretter er det jo greit å smøre godt med låsolje. Så skal det i prinsippet ikke fryse så lett etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet November 18, 2004 Share Skrevet November 18, 2004 Tape over var ikke dumt... låsolja nytter jo ikke, låsen sitter like fast fordeom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet November 18, 2004 Share Skrevet November 18, 2004 Tape over var ikke dumt...låsolja nytter jo ikke, låsen sitter like fast fordeom Låsolje i skitten/frosset lås fungerer overhodet ikke. Beskrivelsen jeg gav lenger oppe er ment til å forebygge. For å åpne en frosset lås kan man bruke såkalt låsspray. Det er mer hensiktsmessig enn føner eller f.eks. varmt vann. Låssprayen vil også virke delvis mot fuktighet i låsen, og det kan jo ikke skade.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet November 18, 2004 Share Skrevet November 18, 2004 jeg bruker og fyre opp en 10litersbøtte med varmt vann jeg vist problemet er ute og tømme over døren. d funker vertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirakulix Skrevet November 18, 2004 Share Skrevet November 18, 2004 Ikke lås bilen på vinteren Ble så plaget, at jeg bestemte meg for "NEI, jeg gidder ikke låse!" Bensinlokket var jo en 1'er i å fryse fast. Varmepistol måtte til hver gang jeg skulle tanke opp noen liter bensin. Så ja, dere hørte meg. Jeg låser ikke bmw'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 18, 2004 Share Skrevet November 18, 2004 Skaff fjernstyring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexrh Skrevet November 18, 2004 Share Skrevet November 18, 2004 Skaff fjernstyring Trodde de fleste bmw`er hadde dette originalt. Min har ihvertfall det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c_ellef Skrevet November 18, 2004 Share Skrevet November 18, 2004 Det beste ville være å bruke noe som har lavt frysepunkt. Antar at låsolje har noe lavere frysepunkt enn null grader, ellers så fungerer den dårlig i minusgrader. Kanskje en eller annet type av alkoholene vil fungere, f.eks sprit. Den har veldig lavt frysepunkt og ble brukt i kompasset på seilebåtene før i tiden. Det er iallfall et tips. C_Ellef Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet November 18, 2004 Share Skrevet November 18, 2004 Skaff fjernstyring Trodde de fleste bmw`er hadde dette originalt. Min har ihvertfall det. Det er ikke orginalt med fjernstyring nei, men jeg vurderer å skaffe det i forbindelse med alarm! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 18, 2004 Share Skrevet November 18, 2004 Tja, tviler på at slikt har blitt standard på normale biler før nå de siste åra. At de billigere e36-ene (og iallefall e30) ikke har forundrer meg ikke. Min '95 har ikke. Dvs, den har jo, men det er fordi den har defa-alarm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå