Gå til innhold

Spm angående Kenwood skifter og aktiv sub


 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg kjøpte bilen min (525`n) satt det i en Kenwood kassett spiller og en Kenwood 6 spors cd skifter. Jeg er veldig fornøyd med begge, men cd skiftern tar ikke brente cd`r. Har bare prøvd med billige brenne cd`r, men kan det funke hvis jeg prøver med Verbatim cd`r eller andre litt dyrere cd`r?

Så til det andre spørsmålet; Hva tror dere om aktiv sub kasse? Jeg er veldig fornøyd med orginal anlegget, er 8 høytalere som spiller helt greit, men kunne tenkt meg litt mer bass. Fordelen jeg ser med aktiv sub er at jeg trenger ingen ekstern forsterker og de tar liten plass, kan eventuellt tas lett ut dersom jeg trenger å fylle opp bagasjerommet.

Som dere kanskje skjønner krever jeg ikke så mye bass, men hvis jeg bare vil ha litt mer, er da aktiv sub greit nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående brente CD'er: Hvilket filformat har du brent? MP3-filer er det ikke alle spillere som tar, men hvis du konverterer de nedlastede MP3-filene til "vanlige" CD-spiller-filer (som jeg nå ikke husker navnet på...), så ville jeg tro det funker. Denne konverteringen gjør brenneprogrammet mitt automatisk (jeg har Nero). Jeg hadde en Kenwood fra 1997 i min gamle bil, og den klarte mine hjemmebrente skiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående brente CD'er: Hvilket filformat har du brent? MP3-filer er det ikke alle spillere som tar, men hvis du konverterer de nedlastede MP3-filene til "vanlige" CD-spiller-filer (som jeg nå ikke husker navnet på...), så ville jeg tro det funker. Denne konverteringen gjør brenneprogrammet mitt automatisk (jeg har Nero). Jeg hadde en Kenwood fra 1997 i min gamle bil, og den klarte mine hjemmebrente skiver.

Brenner ut som vanlige musikk-CD`r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske mange eldre CD-spillere (spesielt skiftere) som har trøbbel med brente CDer. Det kan variere fra brenner til brenner og fra CD til CD. Tror nok Verbatim er verdt et forsøk. Har hatt hell med kvalitetsmerker før.

Prøvde Verbatim nu, prøvde en gang på 12x og en på 1x. Hjalp ingenting, brenneren er forøvrig en Plextor 24x.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket fabrikat CD-R'n er spiller liten rolle fordi det er fokuset på laseren som ikke er tilrettelagt for CD-R på gamle spillere.

Derimot kan kvaliteten på CD-brennere og CD-R variere slik at noen spillere sliter med CD-R selv om de skal støtte CD-R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rens av laseren på skifteren kan være løsningen. Da ikke med sånne labre resnseplater. Men at du leverer den inn til et verksted. En kamerat av meg hadde en gammel Alpine toppmodell CDspiller. Denne tok de fleste brente CDene. Men etter hvert tok den færre og færre. Han leverte den inn og den ble god som ny.

Ang. aktiv sub, så skal det en del til å få bass gjennom veggen fra bagasjerommet til kupeen i sen BMW sedan. Det du burde se etter er en kraftig aktiv sub. F.eks. Pioneer TS-W X20LPA. Denne koster 4000 hos oss. Ta en titt på www.bilradiospes.no Du finner sikkert noen kraftige her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...